امروز:9 فروردین 1403

سناتورها آمریکا لایحه ای دو حزبی برای تنظیم رمز ارزها ارائه می کنند

رویترز گزارش می دهد که سناتورهای کریستن گیلیبراند (D-NY) و سینتیا لومیس (R-WY) لایحه ای را ارائه کرده اند، قانون نوآوری مالی مسئول، که یک “چارچوب نظارتی کامل” را برای ارزهای دیجیتال و سایر دارایی های دیجیتال ایجاد می کند. هدف از این اقدام محافظت از مصرف‌کنندگان و قراردادن رمزارزها در قوانین موجود بدون محدودیت پیشرفت فنی است.

RIFA تعاریف واضح تری را ارائه می کند، مانند تعیین اینکه کدام دارایی ها کالا یا اوراق بهادار هستند. همچنین الزاماتی را برای استیبل کوین ها (ارزهای رمزنگاری شده متصل به دارایی دیگر، مانند پول معمولی) ایجاد می کند تا خطرات را به حداقل برساند و پرداخت های سریع تر را امکان پذیر کند. کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) این قدرت را دارد که بازارهای نقدی دیجیتال را تنظیم کند، در حالی که ارائه دهندگان مشمول الزامات افشا هستند. یک ساختار مالیاتی “کاربردی” وجود خواهد داشت که به شما امکان می دهد محصولاتی را با ارزهای دیجیتال بدون نیاز به حساب و گزارش درآمد خریداری کنید.
تبلیغات

این قانون همچنین دولت را به تحقیق بیشتر در مورد دارایی های دیجیتال ترغیب می کند. این یک “جعبه ماسه ای” ایجاد می کند که در آن تنظیم کننده های فدرال و ایالتی می توانند در راه اندازی آزمایشی فناوری مالی با یکدیگر همکاری کنند. CFTC و کمیسیون بورس اوراق بهادار باید هم راهنمایی امنیتی و هم یک سازمان خود تنظیم کنند. سایر سازمان‌ها و دفاتر دولتی موظف به مطالعه مصرف انرژی، مزایا (و خطرات) سرمایه‌گذاری پس‌اندازهای بازنشستگی در ارزهای دیجیتال و نگرانی‌های امنیتی پیرامون ارز دیجیتال رسمی چین خواهند بود.

ماهیت دو حزبی این لایحه می تواند شانس آن را برای بقای رای سنا افزایش دهد. رویترز همچنین اشاره می‌کند که CFTC نسبت به SEC برای دارایی‌های رمزنگاری دوستانه‌تر در نظر گرفته می‌شود، این به طور بالقوه برای جلب نظر سیاستمدارانی که از مقررات بیزار هستند، مفید است که نگران هستند SEC رشد کریپتو را محدود کند.

معادل مجلس هنوز وجود نداشته است، و بعید است که RIFA قبل از پایان جلسه فعلی کنگره به میز رئیس جمهور بایدن برسد. به همین ترتیب مشخص نیست که کدام دارایی های دیجیتالی تحت پوشش قرار می گیرند و اینکه آیا NFT ها ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند یا خیر. ما برای جزئیات بیشتر درخواست کرده ایم. با این وجود، این لایحه قوی‌ترین تلاشی است که تاکنون برای تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال وجود دارد و ممکن است به عنوان طرحی برای تلاش‌های آینده برای کنترل و مشروعیت بخشیدن به بلاک چین در ایالات متحده باشد.

اشتراک گذاری