امروز:8 اردیبهشت 1403

مایکروسافت فعالیت خود در روسیه را کاهش خواهد داد

مایکروسافت قبلا فروش خود را در روسیه پس از حمله به اوکراین متوقف کرده بود و اکنون در حال کاهش حضور خود در این کشور است. این شرکت در بیانیه‌ای به بلومبرگ گفت که در پاسخ به پیش‌بینی اقتصادی تیره‌تر ناشی از جنگ، فعالیت‌های روسیه را به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد. مایکروسافت همچنان به قراردادهای خود در این کشور پایبند خواهد بود، اما کاهش ردپای بیش از 400 کارمند را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

خالق ویندوز گفت که با کارکنان آسیب دیده برای ارائه پشتیبانی “نزدیک کار می کند”. هیچ اشاره ای به اینکه کدام بخش ها تحت تاثیر قرار خواهند گرفت وجود نداشت. همچنین مشخص نبود که این شرکت چند نفر را قبل از اعلام در روسیه استخدام کرده است.

این اولین شرکت بزرگ فناوری نیست که حداقل بخشی از تجارت خود در روسیه را در پاسخ به جنگ کنار می‌کشد. IBM اکنون پس از تعلیق آنها در ماه مارس، فعالیت های خود را متوقف می کند، در حالی که غول نرم افزاری SAP در آوریل اعلام کرد که به طور کامل از این کشور خارج خواهد شد. شرکت‌های دیگر، مانند آمازون و اپل، بخشی یا تمام فروش خود را محدود کرده‌اند.

این یک قربانی بزرگ برای مایکروسافت نیست. سازنده در ماه مارس گفت که روسیه کمتر از یک درصد از درآمد آن را به خود اختصاص داده است و تجارت محلی آن در چند سال گذشته به طور مداوم در حال کاهش بوده است. با این حال، تعجب آور نخواهد بود اگر این کاهش منجر به اقدامات مشابهی از سوی همتایان فناوری شود که از اوکراین حمایت می کنند یا نگران چشم انداز فروش روسیه هستند.

اشتراک گذاری