امروز:9 فروردین 1403

خزانه داری ایالات متحده برای اولین بار تحریم هایی را علیه یک میکسر ارزهای دیجیتال صادر کرد

گاهی اوقات از میکسرهای ارزهای دیجیتال برای کمک به مجرمان آنلاین برای شستشوی پول های دزدیده شده با پنهان کردن منشأ واقعی آن استفاده می شود و خزانه داری ایالات متحده اکنون آماده است تا در صورت دخالت دولت های متخاصم، آنها را تحت فشار قرار دهد. این وزارتخانه اولین تحریم های خود را علیه یک میکسر بیت کوین به نام Blender.io به اتهام کمک به کره شمالی برای شستن بیش از 20.5 میلیون دلار رمزنگاری از سرقت 620 میلیون دلاری Axie Infinity و سایر جنایات صادر کرده است.

این اقدامات تمامی دارایی های Blender را در ایالات متحده (یا تحت کنترل ساکنان ایالات متحده) و همچنین تراکنش های مرتبط با ایالات متحده و هر نهادی را که افراد مسدود شده کنترل اکثریت دارند مسدود می کند. در سطح پایه، بلوک‌ها یک مسیر حسابرسی ایجاد می‌کنند و از تغییر وجوه نهادهای تحریم شده جلوگیری می‌کنند.

این تحریم ها پس از آن صورت می گیرد که مقامات دزدی Axie Infinity را به گروه Lazarus گره زدند، گروهی که اغلب با جنایات سایبری و تلاش های سایبری دولت کره شمالی مرتبط است. کره شمالی بارها به هک کردن بانک ها و دارندگان ارزهای دیجیتال برای فرار از تحریم های بین المللی و تامین مالی برنامه های تسلیحاتی خود متهم شده است.

خزانه داری ایالات متحده برای اولین بار تحریم هایی را علیه یک میکسر ارزهای دیجیتال صادر کرد

دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری همچنین از این فرصت برای شناسایی چهار کیف پول دیجیتالی استفاده کرد که لازاروس برای شستن بقیه ارزهای دیجیتال Axie Infinity استفاده می کرد. عاملان برای خود جنایت به یک کیف پول “فرار” اعتماد کردند.

این آژانس تاکید کرد که بیشتر فعالیت‌های ارزهای دیجیتال قانونی هستند و تنها میکس‌کننده‌هایی را هدف قرار می‌دهند که به مجرمان کمک می‌کنند. با این حال، یک هشدار نه چندان ظریف در اینجا وجود دارد: ایالات متحده مایل است ارائه دهندگان خدمات رمزنگاری را در صورتی که هکرهای مورد حمایت دولت را تحمل کنند، نه فقط کشورهایی که این هک ها را هدایت می کنند، تحریم کند.

اشتراک گذاری