امروز:6 اردیبهشت 1403

قاضی فدرال شکایت ترامپ علیه توییتر را رد کرد

قاضی دادگاه منطقه فدرال سانفرانسیسکو، جیمز دوناتو، شکایتی را که دونالد ترامپ سال گذشته علیه توییتر ارائه کرده بود، در تلاش برای بازگرداندن حساب کاربری خود رد کرد. این شبکه اجتماعی برای همیشه حساب رئیس جمهور سابق را پس از هجوم حامیان وی به ساختمان کنگره در ژانویه 2021 تعلیق کرد. در اعلامیه شرکت، توییتر به طور خاص به دو توییت وی اشاره کرد که معتقد است “به احتمال زیاد مردم را تشویق می کند و الهام می بخشد تا اعمال جنایتکارانه ای را تکرار کنند. در 6 ژانویه سال گذشته در ساختمان کنگره ایالات متحده برگزار شد.

ترامپ در ماه اکتبر شکایتی را تنظیم کرد و به دنبال صدور حکم اولیه در مورد این ممنوعیت بود و استدلال کرد که این اقدام حقوق متمم اول قانون اساسی او را نقض می کند. دوناتو مخالفت کرد و در حکم خود اشاره کرد که توییتر یک شرکت خصوصی است. او توضیح داد: «اول متمم فقط در مورد کوتاهی‌های بیانی دولتی اعمال می‌شود، و نه در مورد اختصارات ادعایی شرکت‌های خصوصی». قاضی همچنین این تصور را رد کرد که این شبکه اجتماعی پس از تحت فشار قرار گرفتن توسط مخالفان ترامپ به عنوان یک نهاد دولتی عمل کرده و در نتیجه اصلاحیه اول قانون اساسی را نقض کرده است.

قاضی فدرال شکایت ترامپ علیه توییتر را رد کرد

ترامپ در شکایت خود از قاضی خواست تا قانون فدرال نجابت ارتباطات را که بیان می‌کند ارائه‌دهندگان خدمات آنلاین مانند توییتر نمی‌توانند در قبال محتوای ارسال شده توسط کاربران مسئول باشند، خلاف قانون اساسی اعلام کند. قاضی این ادعا را نیز رد کرد و حکم داد که رئیس جمهور سابق برای به چالش کشیدن بخش 230 CDA وجهه قانونی ندارد. ترامپ یکی از منتقدان شناخته شده بخش 230 است و پیشنهاد کرده است که حمایت‌هایی که پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی تحت آن در طول دوره ریاست‌جمهوری خود از آن برخوردار می‌شوند، محدود شود.

رئیس جمهور سابق قبل از تعلیق یک کاربر پرشور توییتر بود و پس از ممنوعیت، شبکه اجتماعی خود را به نام Truth Social ایجاد کرد. اخیراً، او به CNBC گفت که حتی اگر ایلان ماسک تعلیق خود را لغو کند، به توییتر بازنخواهد گشت و در عوض در Truth Social خواهد ماند. طبق گزارش اخیر Daily Beast، Truth Social روزانه 513000 کاربر فعال دارد در حالی که توییتر 217 میلیون کاربر دارد.

اشتراک گذاری