امروز:6 اردیبهشت 1403

دستگاه استریم بازی و برنامه تلویزیون ایکس باکس به زودی وارد بازار می شود

11 ماه از زمانی که مایکروسافت تایید کرد که یک دستگاه پخش بازی اختصاصی و یک برنامه تلویزیونی هوشمند برای اکوسیستم Xbox می سازد می گذرد. این شرکت از آن زمان تاکنون جزئیات بیشتری را در مورد هیچکدام اعلام نکرده است، اما گزارش جدید نشان می دهد که ممکن است در ماه های آینده وارد بازار شوند.

به گفته GamesBeat، دستگاه استریم که می تواند به تلویزیون یا مانیتور وصل شود، دارای طراحی چوب یا جن خواهد بود. به عبارت دیگر، شبیه آمازون Fire Stick یا Chromecast خواهد بود. اعتقاد بر این است که نه تنها می‌توانید بازی‌های Xbox Game Pass Ultimate را با دستگاه پخش کنید، بلکه از آن برای تماشای فیلم و برنامه‌های تلویزیونی نیز استفاده خواهید کرد.

در همین حال، گفته می شود که مایکروسافت در حال کار با سامسونگ بر روی یک برنامه Xbox برای تلویزیون های آن شرکت است. برخی از مدل‌های 2022 سامسونگ از خدمات پخش بازی مانند Google Stadia و NVIDIA GeForce Now پشتیبانی می‌کنند. دیدن یک برنامه Xbox Cloud Gaming نیز در این تلویزیون ها اصلاً تعجب آور نخواهد بود.

انتظار می‌رود که هم اپلیکیشن تلویزیون و هم دستگاه پخش جریانی ظرف 12 ماه آینده وارد بازار شوند. آنها بخشی از استراتژی Xbox Everywhere مایکروسافت را تشکیل می دهند. این نام کاملاً توضیحی است – این شرکت می‌خواهد به گیمرها در هر کجا که هستند دسترسی پیدا کند، حتی اگر کنسول ایکس باکس یا رایانه شخصی بازی نداشته باشند.

این پروژه در این هفته با اضافه شدن Fortnite به Xbox Cloud Gaming در این هفته یک گام دیگر به جلو برداشت. این روشی را به مردم ارائه می دهد تا نبرد رویال را بر روی گوشی های هوشمند (بله، حتی آیفون)، تبلت ها و رایانه شخصی پخش کنند.

چیزی که این بازی را از دیگر بازی های استریم ایکس باکس متفاوت می کند رایگان بودن آن است. برای پخش جریانی Fortnite به اشتراک Xbox Game Pass Ultimate نیاز ندارید — فقط یک حساب مایکروسافت. مایکروسافت می‌گوید که علاقه‌مند است عناوین رایگان بیشتری را از طریق فضای ابری ارائه دهد، بنابراین شاید عناوینی مانند Apex Legends، Call of Duty Warzone و بخش چندنفره Halo Infinite زمانی در دسترس باشند.

ممکن است برای شنیدن مراحل بعدی ابتکار Xbox Everywhere نیازی به صبر زیاد نداشته باشیم. یک نمایشگاه بزرگ Xbox و Bethesda در 12 ژوئن برگزار می شود و ممکن است بیش از اعلان ها و تریلرهای بازی در فروشگاه وجود داشته باشد.

اشتراک گذاری