امروز:6 اردیبهشت 1403

دنیای متاورس چگونه خواهد بود؟

شما تاکنون در مورد متاورس شنیده‌اید. در اینجا به شما آموزش خواهیم داد که متاورس چگونه به نظر می‌رسد. متاورس یک شبکه اجتماعی سه بعدی است. به جای یک نمایه، شما یک آواتار دارید، و همینطور دوستانتان. به‌جای فید خبری، مراکز اجتماعی دارید که در آن افراد برای اشتراک‌گذاری اخبار، شایعات و بازی‌ها جمع می‌شوند.

اگرچه در آموزش متاورس محیطی را برای متاورس تجسم می کنیم که مجازی است و شبیه به کارتون. اما برای کیرنان پیرس (Kiernan Pearce)، متاورس نسخه قانع‌کننده خود را از واقعیت تداعی می‌کند و چیزی است که، شاید به طور غیر مستقیم، می‌تواند فرصت‌های غنی‌تری را برای ملاقات و معاشرت با دیگران نسبت به آنچه معمولاً در خارج از صفحه نمایش پیدا می‌کند، ارائه دهد.

یک مربی مدیتیشن گفت: “من تجربیات واقعی بیشتری در داخل واقعیت مجازی نسبت به خارج از آن داشته‌ام. ” همچنین گفت: « شما در VR تنها نیستید. کسی هست که بتوانید با او تماس بگیرید و با او صحبت کنید. و یکی از چیز‌هایی که به طور طبیعی اتفاق می‌افتد، ارتباط و گفتگوی شگفت‌انگیز است. “


ما در یک دنیای مدیتیشن رنگارنگ و آرام که پیرس در واقعیت مجازی ساخته بود ملاقات کردیم. تصویر پیرس از زندگی در متاورس به معنا و پیچیدگی اجتماعی اشاره دارد. چنین افرادی به این باور اولیه رسیده‌اند که آموزش متاورس و ورود به دنیای آن گامی طبیعی و رو به جلو در تکامل اینترنت است.

ما در متاورس کلوپ‌های کمدی، دیسکو و مدیتیشن داریم، همچنین افرادی داریم که تور‌های جهانی را هدایت می‌کنند. چهارشنبه‌ها خالقان مختلف، دنیای بازی‌های شگفت‌انگیز را به نمایش می‌گذارند. شما می‌دانید که اینجا چیزی برای همه وجود دارد، نه فقط برای گیمر‌ها. همچنین در آموزش متاورس عظیم مدیا گفته می‌شود که متاورس جایی است برای شخصی که می‌خواهد در رویداد‌ها شرکت کند. در متاورس جلسات AA داریم، علاوه بر این‌ها پشتیبانی و امنیت نیز وجود دارد.

متاورس چیست؟

بیشتر محیط‌های متاورس در واقعیت مجازی و واقعیت افزوده قابل دسترسی خواهند بود. چندین شرکت از جمله اپل، سونی، مایکروسافت و فیسبوک، در حال کار بر روی آموزش متاورس و محصولات آن هستند. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که واقعیت مجازی، یک بازار 30 میلیارد دلاری در سال 2021 است که تا سال 2024 بیش از سه برابر شده و به 300 میلیارد دلار خواهد رسید.

بسیاری از کاربرد‌های دیگر این فناوری در حال انجام است. به عنوان مثال، سئول، کره جنوبی (Seoul, South Korea) به عنوان بخشی از برنامه Seoul Vision 2030، یک ماکت مجازی از شهر خواهد ساخت. این محیط مجازی برای کمک به ساکنان برای برقراری ارتباط با مقامات شهری، پیوستن به رویداد‌های اجتماعی و بازدید از موزه‌ها و بنا‌های تاریخی بازسازی شده طراحی خواهد شد. با توجه به مساحت شهر، آموزش متاورس و ساخت آن یک دهه طول می‌کشد و با هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده قابل دسترسی خواهد بود.

یکی از فعال‌ترین محیط‌های متاورس، Decentraland نام دارد. دسترسی به آن با یک مرورگر وب معمولی آسان است. در حال حاضر حدود 300000 کاربر فعال وجود دارد که برخی برآورد‌ها نشان می‌دهد که تعداد کاربران فضای مجازی حدود 18000 در روز در حال افزایش است. سامسونگ اخیراً از جدیدترین گوشی هوشمند خود در Decentraland رونمایی کرد و یک فروشگاه مجازی افتتاح کرده است.

“Horizon Worlds” متا در VR است و با هدست Oculus قابل دسترسی است. بیشتر محیط مجازی توسط برنامه نویسان با تجربه بازی‌های ویدیویی ایجاد شده است. اما در دنیای مجازی متا همه به ابزار‌های مشابهی دسترسی دارند، به این معنی که هر کسی می‌تواند یک دنیای مجازی برای پاتوق یا بازی بسازد.

پیرس می‌گوید: “من یک توسعه‌دهنده وب سایت هستم”. مهارت‌های کدنویسی در متاورس مفید هستند، اما ضروری نیستند. “VR در دسترس‌تر است. من می‌توانم جهانی بسازم که هر تعداد افکت در ظاهر و صدا داشته باشد و این تجربه همه‌جانبه‌تر است. “

بازی‌ها، سازندگان و اقتصاد مجازی جدید در دنیای متاورس

Horizon Worlds با Unity ساخته شده است، یک موتور بازی ویدیویی رایج که اغلب برای برنامه‌نویسی بازی‌های موبایل استفاده می‌شود. جیسون روبین، بنیانگذار ناشر بازی‌های ویدیویی Naughty Dog و معاون Metaverse Content، به CBS MoneyWatch گفت که این بدان معناست که ایجاد محتوا در متاورس نسبتاً آسان است و با آموزش متاورس این عمل بسیار آسان می‌شود.

روبین (Rubin) گفت: نه تنها ابزار‌هایش برای استفاده همه است، بلکه هر کسی که واقعاً به ساخت بازی علاقه دارد، ساختار و چارچوب اولیه را برای راه‌اندازی بازی و جذب مخاطب به وجود می‌آورد.» وی افزود که بسیاری از همکارانش در Horizon کار می‌کنند و ساخت بازی‌های ویدیویی را تجربه کرده‌اند.

متا همچنین آموزش ساخت دنیای مجازی را برای کاربران فراهم می‌کند. این ابزار‌ها شامل اشکال، متون و صدا‌های متنوعی است که کاربران می‌توانند آن‌ها را به هم بچسبانند تا دنیایی سه بعدی بسازند. ویژگی‌های پیشرفته به کاربران این امکان را می‌دهد تا کد‌هایی را برای رفتار‌های درون دنیای متاورسی خود اضافه کنند، مانند پرواز کردن در زمین فوتبال هنگام پرتاب شدن.

جان مک‌لی (John McLay) گفت که در عرض چند روز یاد گرفته است که دنیای مجازی بسازد اما زمان بیشتری را صرف یادگیری ابزار‌های پیشرفته برای طراحی محیط‌های پیچیده مانند قطار متحرک کرده است.

مک‌کلی می‌گوید: من هیچ پیش‌زمینه‌ای در برنامه‌نویسی نداشتم، اما پس از آنکه در فیلم‌نامه‌نویسی پیشرفت کردم، از آنجا به بعد به آرامی در حیطه برنامه‌نویسی وارد شدم.

مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg)، مدیر عامل متا، هفته گذشته ویژگی جدیدی را اعلام کرد که به سازندگان اجازه می‌دهد از کنترل صوتی در دنیای متاورس استفاده کنند. در جریان یک ارائه زنده، یکی از بنیانگذاران فیس بوک یک دنیای مجازی ساده در ساحل را تنها با استفاده از صدای خودش ایجاد کرد.

روبین گفت که “به مرور زمان و پس از آموزش متاورس و شکل‌گیری آن، تنوع کار‌هایی که می‌توانید انجام دهید به شدت گسترش می‌یابد تا جایی که ما واقعاً به جهانی غوطه ور تبدیل می‌شویم.”

متا در سال 2021، ده میلیارد دلار برای ساخت محصولات متاورس مانند عینک‌های واقعیت مجازی و Horizon Worlds هزینه کرد. در ماه اکتبر، بودجه 10 میلیون دلاری را برای سازندگان اعلام کرد و علاقه‌مندانی مانند مک‌لی و پیرس را تشویق کرد که به ساختن ابعاد بیشتری از ادامه دهند.

خارج از Horizon Worlds، بازی‌هایی که توسط استودیو‌های حرفه‌ای ساخته می‌شوند نیز تأثیر زیادی بر روی کاربران دارند. متا گفت که مصرف‌کنندگان سال گذشته بیش از 1 میلیارد دلار در فروشگاه Oculus برای بازی‌های ویدیویی هزینه کردند. به گفته روبین، Resident Evil، یک بازی محبوب در زمینه بقای زامبی‌ها است که نزدیک به دو دهه پیش، برای بازی مکعب ساخته شد و اکنون سریع‌ترین بازی در فروشگاه Oculus است.

علاوه بر این، هشت بازی متا، در سال 2021 بیش از 20 میلیون دلار درآمد داشته‌اند و بیش از 120 بازی واقعیت مجازی درآمد میلیونی را به همراه داشته‌اند که این رقم نسبت به سال 2020 دو برابر شده است.

روبین گفت گام بعدی این است که به کاربران آزادی بیشتری برای ایجاد و همکاری و در عین حال افزودن ابزار‌هایی برای کسب درآمد از محصولات طراحی شده توسط آماتور‌ها در Horizon Worlds داده شود. او افزود، سازندگان باید بتوانند از محصولاتی که در دنیای مجازی تولید می‌کنند، سود مالی کسب کنند؛ از لباس‌های آواتار گرفته تا ماشین‌های بازی‌های ویدیویی.

روبین می‌گوید: وقتی ما پایه های یک اقتصاد را روی بر روی متاورس قرار می دهیم، توانایی کسب درآمد واقعی از انجام آن داریم تا دنیا را تغییر دهیم.

دنیای متاورس بسیار بزرگ است و محدودیتی ندارد. همان طور که در فضای مجازی پیج‌ها وکانال‌های زیادی وجود دارد. برند‌ها و کسب و کار‌های مختلف می‌توانند متاورس خود را راه بیندازند و مخاطبان خود را به آن هدایت کنند.  همچنین با مخاطبان خود در دنیای متاورس ملاقات کنند و آن‌ها را برای خرید محصولات خود راهنمایی کنند.

 آژانس توسعه آنلاین کسب و کار عظیم مدیا شما را در مسیر دستیابی به یک کسب و کار دیجیتال کمک می‌کند. این آژانس با برگزاری دوره آنلاین آموزش متاورس عظیم مدیا تلاش کرد تا بتواند افراد را با دنیای متاورس آشنا کند.

وبینار آموزش کامل متاورس طی 5 ساعت در راستای مسئولیت اجتماعی آژانس توسعه آنلاین کسب و کار عظیم مدیا با هدف بالا بردن سطح آگاهی مردم و جلوگیری از دوره‌های پولی که در فضای آموزش ایران با قیمت‌های گزاف برگزار شد و به صورت رایگان در دسترس شما خواهد بود. حتی اگر موفق به حضور در دوره نشده‌اید می‌توانید فیلم دوره آموزش متاورس عظیم مدیا را در پیج اینستاگرامی azim. rabizadeh مشاهده کنید.

شما می‌توانید برای اطلاع از وبینار‌هایی که در آینده برگزار خواهند شد آژانس دیجیتال مارکتینگ عظیم مدیا را در ایسمینار دنبال کنید.

در شبکه‌های اجتماعی عظیم مدیا علاوه بر آنکه می‌توانید با خدمات این شرکت بیشتر آشنایی پیدا کنید، ویدئو‌های آموزشی متنوعی در دسترس شما خواهد بود و می‌توانید دانش خودتان در زمینه‌ی دیجیتال مارکتینگ را افزایش دهید و با دیدی باز وارد این حوزه شوید:

Instagram: https://www.instagram.com/azim.media.agency

Linkedin: https://www.linkedin.com/company/azim-media

Aparat: https://www.aparat.com/Azim.Media

Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCdc13wsKcZ-OrdNyfFb27tQ

اگر نیاز به مشاوره داشتید با شماره ی زیر با عظیم مدیا در ارتباط باشید:

۰۲۱۹۱۰۰۴۵۴۳

آریامونز هیچ مسئولیتی در قبال این مقاله ندارد.

اشتراک گذاری