امروز:5 اردیبهشت 1403

کاربران Tinder به پناهندگان اوکراینی کمک می کنند تا سرپناه و پشتیبانی پیدا کنند

از زمان آغاز تهاجم روسیه به اوکراین، بیش از 2.5 میلیون نفر از این کشور گریخته اند که این بدترین بحران پناهجویان اروپا از زمان جنگ جهانی دوم است. در تلاش برای یافتن سرپناه در کشورهای همسایه مانند رومانی، برخی از پناهندگان اوکراینی برای کمک به مکان غیرمنتظره ای روی آورده اند: Tinder.

نیویورک تایمز داستان یکی از این افراد به نام آناستازیا تیشچنکو را بازگو می کند. او و دوستش ناتالیا ماسچکو هنگام فرار از خانه خود در ایوانو فرانکیفسک، شهری با 230000 نفر جمعیت در غرب اوکراین، در جنوب لویو، وضعیت اسفبار خود را در برنامه دوستیابی پست کردند.

تیشچنکو به تایمز گفت: «من فکر می کنم افراد صادق زیادی در جهان وجود دارند و برخی از آنها در Tinder هستند. حق با او بود. چند نفر برای ارائه کمک به سمت راست نمایه او را لمس کردند، از جمله مردی که تیشچنکو و ماسچکو را با دوست یکی از دوستانش که صومعه‌ای را پیدا کرده بود که این دو می‌توانستند در آن بخوابند در سیرت، یک شهر رومانیایی در مرز جنوبی. اوکراین او گفت: “این بسیار الهام بخش بود.” پس از اقامت آنها در سیرت، تیشچنکو به لهستان سفر کرد، در حالی که دوستش ماسچکو برای کمک به موج بعدی پناهندگان در رومانی ماند.

مانند خود جنگ، بحران پناهجویان در روزهای اخیر به نقطه عطف بحرانی رسیده است. روز جمعه، مقامات دو شهر بزرگ لهستان، ورشو و کراکوف، گفتند که در تلاش هستند تا همه مردمی را که در پی درگیری وارد می‌شوند، جای دهند. رافال ترزاسکوفسکی، شهردار ورشو هشدار داد “وضعیت هر روز سخت تر می شود.” کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان هشدار داده است که حدود 4 میلیون نفر ممکن است به دلیل جنگ از اوکراین فرار کنند.

اشتراک گذاری