امروز:31 فروردین 1403

سناتور الیزابت وارن پیش نویس لایحه ای را برای هدف قرار دادن استفاده از رمزارز توسط روس ها تهیه می کند

سناتور الیزابت وارن (D-MA) در پاسخ به ترس از اینکه اتباع روسیه ممکن است از ارز دیجیتال برای فرار از تحریم ها استفاده کنند، در حال آماده سازی لایحه ای است. این پیش‌نویس قانونی که ابتدا توسط NBC گزارش شد، بانک‌ها و سایر موسسات مالی را ملزم می‌کند که هم مشتریان را شناسایی کرده و هم به کیف پول‌های خصوصی انتقال می‌دهند و به طور منظم اطلاعات را به وزارت خزانه‌داری گزارش می‌دهند. اما شرکت‌های ارز دیجیتال اصرار دارند که هیچ مدرکی مبنی بر فرار از تحریم‌ها در مبادلات آنها وجود ندارد.

وارن بعدازظهر سه‌شنبه در توییتی نوشت: «مجرم‌ها می‌توانند از ارز دیجیتال برای جابجایی پول در سایه استفاده کنند و دری را برای پوتین و دوستانش باز کنند تا از تحریم‌های اقتصادی فرار کنند». من از USTreasury می‌خواهم که چگونه اطمینان حاصل کنند که رمزارز پاسخ ما به حمله روسیه به اوکراین را تضعیف نمی‌کند.»

در حالی که متن این لایحه هنوز منتشر نشده است، NBC گزارش می دهد که یکی از مفاد آن مشابه قانون پیشنهادی وزارت خزانه داری است که بانک ها را ملزم می کند تا به طور منظم تراکنش های مشکوکی را که معتقد است با فرار از تحریم ها مرتبط است، شناسایی کنند. در صورت تصویب، قانون این قانون را تدوین می کند.

قانونگذاران نگران هستند که دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری فاقد قدرت لازم برای تعقیب مجرمان رمزنگاری شده باشد. نامه‌ای از وارن و سه دموکرات دیگر سنا از وزارت خزانه‌داری می‌خواهد راه‌هایی را برای مقابله با فرار از تحریم‌ها از طریق پلتفرم‌های رمزنگاری، از جمله نحوه برنامه‌ریزی برای همکاری با دولت‌های خارجی فهرست کند. سناتورها همچنین روش‌هایی را که گمان می‌کنند روس‌ها برای دور زدن تحریم‌ها استفاده می‌کنند، از جمله استفاده از وب تاریک برای جابه‌جایی وجوه، حملات باج‌افزاری و روبل دیجیتال جدید بانک روسیه را شرح دادند.

پس از 11 سپتامبر، تصویب قانون PATRIOT بانک ها و مؤسسات مالی را ملزم به اتخاذ برنامه های شناسایی مشتری کرد. الزام بانک‌ها به افشای تراکنش‌های مشکوک در کیف پول‌های رمزنگاری خصوصی بدون سابقه نیست، حتی اگر برای برخی از طرف‌ها ناپسند باشد.

صنعت کریپتوکارنسی که عمدتاً ناشناس بودن (یا حداقل عدم مداخله دولت) را یکی از اصول اصلی خود می‌داند. در حالی که کوین‌بیس، بایننس و کراکن با مقامات دولتی همکاری می‌کنند تا مطمئن شوند افرادی که هدف تحریم‌ها قرار گرفته‌اند از پلتفرم‌های آن‌ها استفاده نمی‌کنند، آن‌ها از ممنوع کردن حساب‌های روسیه به‌کلی خودداری کرده‌اند.

پلتفرم‌های رمزارز همچنین استدلال می‌کنند که دور زدن گسترده تحریم‌های روسیه به سادگی اتفاق نمی‌افتد. یک مثال: کوین بیس اخیراً اعلام کرد که 25000 آدرس رمزنگاری را که گمان می‌رود متعلق به روس‌هایی است که در فعالیت‌های غیرقانونی شرکت می‌کنند، مسدود کرده است، اما همچنین اضافه کرد که اکثر آنها را قبل از حمله روسیه به اوکراین شناسایی کرده است. علاوه بر این، Coinbase گفت که پس از تحریم‌های روسیه متوجه افزایش فعالیت‌های غیرقانونی جدید نشده است.پلتفرم داده بلاک چین Chainalysis به تیک قابل توجهی در معاملات ارزهای دیجیتال با استفاده از روبل روسیه و گریونای اوکراین در هفته آخر فوریه اشاره کرد، درست زمانی که روسیه در اوکراین پیشروی کرد. با این حال، این پلتفرم به سرعت اشاره کرد که افزایش معاملات غیرقانونی بالقوه می‌تواند به دلیل خرید ارزهای رمزنگاری شده توسط اوکراینی‌ها و روس‌ها باشد تا پس‌انداز خود را حفظ کنند در حالی که هر دو ارز فیات ارزش خود را از دست می‌دهند.

اشتراک گذاری