امروز:10 فروردین 1403

ابزارهایی برای تسهیل معاملات رمز ارز

امروزه کمتر کسی است که اسم و نام ارزدیجبتال به گوشش نخورده باشد. برای ورود و تداوم عملکرد در این بازار پر خطر افراد از اطرافیان خود و یا منابع خارجی کمک می گیرند. استفاده از نظرات دیگران همواره چالش های زیادی برای افراد رقم می زند. خطر اشتباهات انسانی بر هیچ کس پوشیده نیست.

 با توجه به نکاتی که گفته شد یکی از مواردی که می تواند این خطرات را کمتر کند و باعث کاهش ریسک در بازار پر خطر ارز دیجیتال شود استفاده از ربات ها برای ترید و معامله است. این ربات ها به کمک الگوریتم های مشخص کمک می کنند تا شما دیگر به طور مداوم پای چارت نشینید. به کمک الگوریتم های از پیش تعیین شده در وقت شما به طور محسوسی صرفه جویی شود.

در این مقاله می میخواهیم یکی از همین ربات های ارزدیجیتال را معرفی کنیم.

ربات ها در ارز دیجیتال

در بازار پر ریسک فعلی غلبه بر احساسات امری بسیار مهم و حائز اهمیت است یکی از نکاتی که تفاوت یک تریدر حرفه ای با یک فرد مبتدی یا نیمه حرفه ای را در این بازار مشخص می کند همین نکته است که معامله گران حرفه ای طبق تحلیل ترید می کنند نه با احساسات درونی.

ربات های تریدر براساس الگوریتم های مشخصی که توسط برنامه نویسان نوشته شده اند کار خود را انجام می دهند. عملکرد یک ربات نمی تواند مانند انسان بازار را پیش بینی کند ولی بر اساس شاخص های تکنیکال اقدام به معامله در بازار می کنند.

به عنوان مثال شما می توانید تعیین کنید اگر اندیکاتور RSI یک دارایی به زیر یک مقدار رسید مثلا به مقدار ۴۰، خرید انجام شود.

ربات ها چگونه کار می کنند؟

برای استفاده از هر ربات، در گام اول باید این ربات را به صرافی مد نظر خود متصل کنید. این کار به کمک API  صورت می پذیرد. وقتی API  شما متصل شد شما به ربات دسترسی های لازم را می دهید و به راحتی از آن استفاده می کنید.

انواع ربات

ربات های مختلفی توسط برنامه نویسان پیاده سازی شده است که هر کدام با توجه به نیاز های مختلف افراد طراحی شده است. از معروف ترین ربات های حال حاضر بازار می توان به ربات خرید پلکانی یا DCA، ربات استراتژی، Grid ،Smart Trade  و… نام برد. که در این مقاله به طور مفصل در مورد ربات خرید پلکانی یا DCA  صحبت می کنیم.

ربات خرید پلکانی یاDCA

با یک مثال شروع کنیم:

فرض کنید شما ۵۰۰۰ دلار دارید و می خواهید ۱۰۰۰دلار آن را هر ۳۰ روز و در بازه زمانی ۵ ماهه رمز ارز مشخصی را خریداری کنید. اگر قیمت این ارز دیجیتال در زمان هر خرید ۱۰۰ دلار، ۹۰ دلار، ۸۰ دلار، ۷۰ دلار و ۹۵ دلار باشد، میانگین قیمت خرید ارز شما  ۸۵.۵۰ دلار خواهد شد. اگر در ابتدا کل سرمایه  خود را وارد می کردید، 100 دلار به ازای هر سفارش پرداخت می کردید(تقریباً 20٪ بیشتر، یعنی حدود ۱۵ دلار سود کردید!).

این تغییرات پله ای به کمک ربات DCA  امکان پذیر است در واقع ربات خرید پلکانی یا DCA، رباتی است که در آن با شکستن نقاط خرید شما در چند پله میانگین قیمت خرید شما کاهش می یابد و در نتیجه سود بیشتری از بازار می برید. در ادامه یک سایت برای استفاده از ربات خرید پلکانی یا DCA  معرفی می کنیم.

پلتفرم معاملاتی اکسداپ

اکسداپ پلتفرم ارائه دهنده ابزار های معامله حرفه ای است، که به معامله گران این امکان را می دهد تا از سرویس هایی مانند ربات ها به طور ویژه ربات خرید پلکانی یا DCA استفاده کنند.

محیط پلتفرم اکسداپ کاملا فارسی است و برای فارسی زبانان طراحی شده است و به راحتی و تنها با چند کلیک بتوانید از ربات خرید پلکانی یا DCA  استفاده کنید.

مزیت پلتفرم معاملاتی اکسداپ

این پلتفرم با هدف کسب سود بیشتر و کاهش ریسک و همین طور صرفه جویی در زمان شکل گرفته است. اگر شما در این بازار فعالیت گسترده داشته باشید از مشکلات رصد دائمی بازار مطلع هستید. یک تریدر باید به طور مداوم تمام چارت ها را رصد کند تا بتواند بهترین خرید و فروش را انجام دهد.

 حال به کمک ربات خرید پلکانی یا DCA  که پلتفرم معاملاتی اکسداپ ارائه می کند تمامی موارد بالا در محیطی کاملا فارسی امکان پذیر می شود.

دیگر امکانات پلتفرم مدیریت حساب اکسداپ

مدیریت حساب صرافی های بین المللی

همانطور که می دانید بیشتر صرافی های بین المللی مثل کوکوین به دلیل تحریم ها نیاز دارند تا با IP جز ایران به آن متصل شویم، با پلتفرم اکسداپ بدون نیاز به تغییر آی پی می توانید به راحتی به صرافی متصل شوید و در بازار خرید یا فروش انجام دهید.

مدیریت چندین حساب

فرض کنید شما دو حساب کوکوین یک حساب صرافی بایننس دارید و برای هر بار معامله مجبور هستید از حساب فعلی خارج و به حساب دیگر خود وارد شوید. این کار زمان و حوصله زیادی از شما می گیرد حال آن که به راحتی و تنها با چند کلیک می توانید به صورت یکپارچه و در یک بستر تمام حساب های خود را به کمک سرویس مدیریت حساب صرافی های بین المللی اکسداپ کنترل کنید.

در حال حاضر اکسداپ از صرافی های کوکوین و بایننس پشتیبانی می کند و به زودی مدیریت حساب صرافی های بین المللی و داخلی دیگر به لیست سرویس های پلتفرم معاملاتی اکسداپ اضافه خواهد شد.

مزیت های پلتفرم معاملاتی اکسداپ

عدم نیاز به سرور مجازی

دیگر نیاز نیست هزینه های سنگین برای خرید سرور مجازی و تغییر IP خود بپردازید.

چارت های آنلاین و لحظه ای

هر معامله ای که میخواهید انجام دهید، چارت های آنلاین و لحظه ای ارزهای مورد نظر را در اکسداپ دارید.

مدیریت سود و ضرر

می توانید تغییرات حساب خود مثل سود و ضررهای خود را در قالب چارت های ساده مشاهده و حساب خود را بهتر مدیریت کنید.

امنیت بالا

حساب کاربری شما در اکسداپ در بالاترین سطح امنیت قرار دارد و به راحتی و بدون استرس می توانید آن ها را مدیریت کنید.

جمع بندی

اگر جز آن دسته از افرادی هستید که محدودیت زمان دارید و همچنین دانش تحلیل تکنیکال بسیار زیادی ندارید برای کاهش ریسک و افزایش سود سرویس ربات خرید پلکانی یاDCA  اکسداپ گزینه خوبی پیش روی شماست.

“آریامونز هیچگونه مسئولیتی در قبال معرفی این روش های و ربات ها ندارد.”

اشتراک گذاری