امروز:6 اردیبهشت 1403

هکر ها با هک صرافی BitMart مقدار 196 میلیون دلار کریپتو ربودند

سرقت ارزهای دیجیتال در مقیاس بزرگ همچنان یک سردرد مهم است. به گفته Coindesk، صرافی بیت‌مارت معادل ۱۹۶ میلیون دلار (که در ابتدا ۱۵۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شد) را در اثر هک از دست داده است. هکر به کیف پول های اتریوم و بایننس از حدود ساعت 14:30 بعدازظهر در 4 دسامبر شروع شد و پس از آن دو ساعت بعد توکن هایی را که شیبا و USDC را شامل می شد، هک کرد.

موسس شلدون شیا گفت که تنها “درصد کمی” از دارایی های BitMart در معرض خطر است. با این حال، شرکت برداشت‌ها را «تا اطلاع ثانوی» متوقف کرده و در حال بررسی امنیت است.

هکر ها با هک صرافی BitMart مقدار 196 میلیون دلار کریپتو ربودند

مشخص نیست که چه کسی مسئول بوده است، اما ممکن است مقصر آگاه بوده باشد. وجوه دزدیده شده به یک سرویس اختلاط اتریوم ارسال شده است که می تواند ردیابی وجوه را دشوار کند. سارقان رمزارز همیشه آنقدر باهوش نیستند. به عنوان مثال، مهاجم Poly Network، پیشنهاد “تسلیم شدن” و پایان دادن به همه غارت خود را داد. آنها ادعا کردند که به امنیت پولی کمک می کنند، اما این موارد شاید به دلیل رسیدن به اطلاعات مهم توسط محققان و پلیس بوده باشد و هکر برای جلوگیری از عواقب ان، قصد بازگرداندن رمز ارز ها را کرده است.

اگرچه این بزرگترین سرقت دیجیتالی نیست (مثلاً هکرب؛ 610 میلیون دلار به دست آورده است)، Coindesk خاطرنشان می‌کند که این یکی از بزرگ‌ترین هک‌های صرافی متمرکز تا به امروز است. همچنین بر مسئله رو به رشد سرقت ارزهای دیجیتال تأکید می کند – ارز دیجیتال سرقت مبالغ هنگفت را با عواقب کمی امکان پذیر می کند.