امروز:7 اردیبهشت 1403

بر اساس گزارش‌ها، کارمندان تسلا ویدئوهایی را که توسط دوربین‌های خودروهای مشتریان گرفته شده است، به اشتراک گذاشته‌اند

به گزارش رویترز، برخی از کارگران تسلا عکس‌ها و ویدیوهای حساسی را که توسط دوربین‌های خودروهای مالکان برای چندین سال گرفته شده بود، بین یکدیگر به اشتراک گذاشتند. کارمندان سابق به این رسانه گفتند که همکاران این تصاویر را در چت های گروهی و ارتباطات فردی بین سال های 2019 و سال گذشته به اشتراک گذاشتند.

به گزارش رویترز، یکی از این ویدئوها یک تسلا را نشان می‌دهد که با سرعت بالا قبل از برخورد با یک کودک با دوچرخه، رانندگی می‌کند. فیلم‌های دیگر شامل مواردی مانند راه رفتن مرد برهنه به سمت وسیله نقلیه بود. یکی از کارمندان سابق گفت: “ما می توانستیم آنها را در حال شستن لباس ها و چیزهای واقعاً صمیمی ببینیم. می توانستیم بچه های آنها را ببینیم.”

گفته می شود که کارگران ویدئوهایی را که در داخل گاراژ صاحبان تسلا گرفته شده است را برای یکدیگر ارسال کرده اند. گزارش شده است که یکی از کلیپ‌ها زیردریایی سفید لوتوس اسپریت را نشان می‌دهد که در سال 1977 در فیلم جیمز باند جاسوسی که مرا دوست داشت ظاهر شد. همانطور که اتفاق می افتد، ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، آن وسیله نقلیه را یک دهه پیش خرید، و نشان داد که کارمندانش فیلمی را پخش می کنند که یک وسیله نقلیه در داخل گاراژ او ضبط کرده است.

یکی از کارمندان سابق گفت: «راستش بگویم، این اقدام اشتراک‌گذاری تصویر نقض حریم خصوصی بود. و من همیشه به شوخی می‌گفتم که پس از اینکه دیدم با برخی از این افراد چگونه رفتار می‌کنند، هرگز تسلا نمی‌خرم.»

تسلا در وب سایت خود می گوید هر وسیله نقلیه جدیدی که می سازد به هشت دوربین خارجی مجهز است. این ویژگی‌ها از جمله Autopilot، Smart Summon و Autopark پشتیبانی می‌کنند. آنها همچنین سیستم نظارت Sentry Mode را فعال می‌کنند که فیلم‌هایی از نزدیک شدن به تسلای پارک شده و سایر فعالیت‌های به ظاهر مشکوک را ضبط می‌کند.

این شرکت در اطلاعیه حریم خصوصی مشتریان خود بیان می کند که سیستم دوربین را برای محافظت از حریم خصوصی کاربران طراحی کرده است. می‌گوید حتی اگر مالکان برای اهداف «آموزش ناوگان» با تسلا اشتراک‌گذاری دوربین‌های ضبط‌شده را انتخاب کنند، «ضبط‌های دوربین ناشناس باقی می‌مانند و به شما یا وسیله نقلیه شما مرتبط نمی‌شوند» مگر اینکه فیلم را به دلیل یک رویداد ایمنی دریافت کند، مانند تصادف یا باز شدن کیسه هوا با این حال، یکی از کارمندان گفت که برچسب‌گذاران داده‌های تسلا می‌توانند محل فیلم‌های گرفته شده را در Google Maps ببینند.

اشتراک گذاری