امروز:5 اردیبهشت 1403

مرسدس بنز EQE SUV اولین کراس اوور الکتریکی بنز است که از AMG استفاده می کند

مرسدس EQE SUV را “نوعی چند منظوره از سدان اجرایی EQE” می نامد که اخیراً عرضه شده است. به این ترتیب بسیار شبیه یک نسخه SUV از EQE است، اگرچه در واقع 3.5 اینچ کوتاهتر از سدان است. از نظر اندازه، جایی بین شاسی بلندهای EQ-B و EQS قرار دارد.

این یکی از آیرودینامیک‌ترین SUV‌های موجود است، با ضریب کشش بسیار لغزنده 0.26 – حتی با تخته‌های دویدن. همراه با باتری بزرگ 90.6 کیلووات ساعتی، که به 342 مایل برد WLTP مورد انتظار کمک می کند (احتمالاً در مقیاس EPA کمتر). مرسدس قدرت یا عملکرد مدل معمولی EQE را توضیح نداد، اما در عوض در مورد کارایی باتری، خنک کننده حرارتی، بازیابی انرژی، راحتی نویز و لرزش و موارد دیگر در بیانیه مطبوعاتی بسیار دقیق خود صحبت کرد.

فضای داخلی ترکیبی از مواد طبیعی و مصنوعی مانند نئوتکس و چرم است. جلو و مرکز یک هایپر صفحه منحنی است که دارای سه نمایشگر مجزا برای سیستم اطلاعات سرگرمی، کنترل خودرو و موارد دیگر است. این خودروساز اعلام کرد که اکنون خدمات پخش بیشتر (Spotify، Amazon Music و Apple Music) را در سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX ادغام کرده است. همچنین یک صفحه نمایش سرنشین جلو نیز طراحی شده است که به سرنشین جلو اجازه می دهد بدون اینکه حواس راننده را پرت کند تلویزیون تماشا کند.

نسخه AMG اولین SUV عملکرد مرسدس است و همه چیز را در EQE معمولی به 11 می رساند. موتورهای جلو و عقب 617 اسب بخار یا تا 677 از عملکرد تقویت با بسته اختیاری AMG Dynamic Plus تولید می کنند. ویژگی Race Start به شما امکان می‌دهد تا قدرت کامل را به چرخ‌ها (کامل با صدای منتشر شده در داخل و خارج خودرو) وارد کنید و در عرض 3.5 ثانیه از 0 تا 62 مایل در ساعت برسید.

از دیگر ویژگی‌های عملکردی AMG می‌توان به سیستم تعلیق بادی سازگار با AMG، تنظیمات ارتفاع کم‌تر برای حالت‌های Sport و Sport+، میله ضد رول فعال، ترمزهای جلو کربن-سرامیکی و فرمان محور عقب اشاره کرد.

برخی از ویژگی‌های بیرونی شامل چراغ‌های جلوی دیجیتالی است که نشان‌های مرسدس و AMG را هنگام خاموش کردن خودرو نشان می‌دهند، چرخ‌های بزرگ ۲۱ و ۲۲ اینچی و نشان AMG روی کاپوت به جای مرسدس بنز معمولی. در داخل، خریداران خوش شانس می توانند از میان چهار گزینه داخلی با صندلی های چرمی به عنوان استاندارد انتخاب کنند. Hyperscreen همچنین دارای گرافیک سفارشی AMG، از جمله نمایش عملکرد در نمایشگر مرکزی است.

جزئیات بیشتر برای EQE مانند گزینه های پیشرانه در نزدیکی زمان عرضه اعلام خواهد شد. مرسدس بنز جزئیاتی درباره قیمت و زمان عرضه آن ارائه نکرد، اما اعلام کرد که تولید نسخه استاندارد شاسی بلند EQE در ماه دسامبر در کارخانه ایالات متحده در آلاباما آغاز خواهد شد. برخلاف شاسی بلند EQS که از 100000 دلار شروع می شود، شاسی بلند EQE ممکن است برای دریافت اعتبار مالیاتی فدرال 7500 دلار به زیر آستانه 80000 دلار برسد.

اشتراک گذاری