امروز:7 اردیبهشت 1403

Comcast سرعت اکثر برنامه های اینترنت Xfinity خود را افزایش می دهد

ارتقاء سرعت اخیر Comcast اکنون فراتر از سطح بالا است. این غول کابلی در حال افزایش سرعت برای اکثر سطوح Xfinity خود در سراسر ایالات متحده است. طرح سطح مبتدی Performance Starter (معروف به اتصال) از 50 مگابیت بر ثانیه به 75 مگابیت در ثانیه افزایش می یابد، در حالی که بیشترین سود نسبی به مشتریان عادی با عملکرد (اتصال بیشتر) می رسد که از 100 مگابیت در ثانیه به 200 مگابیت در ثانیه می روند. سرویس Performance Pro/Fast از 300Mbps به 400Mbps در حال افزایش است، در حالی که کاربران Blast/Superfast به جای 600Mbps قبلی، سرعت 800Mbps را دریافت خواهند کرد. و دیگر نیازی به بهترین برنامه های Comcast برای عبور از آستانه گیگابیت ندارید – مشتریان Extreme Pro و Ultrafast (اکنون Gigabit) از 900 مگابیت بر ثانیه به 1 گیگابیت در ثانیه ارتقا یافته اند.

پلن پرچمدار Gigabit Extra/x2 هنوز برای بسیاری از مشتریان در اوج 1.2 گیگابیت بر ثانیه است. Comcast در حال استقرار سرویس 2 گیگابیت بر ثانیه در ایالت های بیشتری است و در برخی موارد دسترسی 6 گیگابیت بر ثانیه را ارائه می دهد. مخابرات امیدوار است تا پایان سال 2025 بیش از 50 میلیون خانه و دفتر را با سرعت 2 گیگابیت بر ثانیه پوشش دهد و قصد دارد در آینده سرویس “10G” و نسل بعدی DOCSIS 4.0 را ارائه دهد.

این ارتقاءها در بیشتر موارد چشمگیر نیستند، اما می توانند با فعال کردن پخش با کیفیت بالاتر و خدمات بهتر برای خانواده های چند نفره، تفاوتی در سطح پایین ایجاد کنند. البته چالش این است که رقبا بیکار ننشسته اند. AT&T در حال استقرار فیبرهای 2 گیگابیت بر ثانیه و 5 گیگابیت بر ثانیه در ده‌ها منطقه شهری است و Google Fiber به زودی سرویس 8 گیگابیت بر ثانیه را علاوه بر راه‌اندازی مجدد توسعه، ارائه خواهد کرد. Comcast ممکن است رقابتی تر باشد، اما همیشه سریع ترین گزینه ها را نخواهد داشت.

افزایش سطح ورودی نیز ممکن است تنظیم کننده ها را ناراحت کند. جسیکا روزن وورسل، رئیس FCC اخیراً پیشنهاد کرده است که تعریف پهنای باند به 100 مگابیت در ثانیه افزایش یابد. یک مشتری شروع کننده عملکرد یا اتصال از آن هدف جدید کوتاهی می کند. اگر این خط پایه اعمال شود، Comcast باید دوباره سرعت خود را افزایش دهد تا کمیسیون را راضی کند و به تحقق اهداف بهبود دسترسی به اینترنت برای روستایی‌ها و آمریکایی‌های کم‌درآمد کمک کند.

اشتراک گذاری