امروز:31 فروردین 1403

شرکت فناوری خودران Mobileye که متعلق به اینتل است، برای یک عرضه اولیه سهام ثبت نام کرد

Mobileye، شرکت فناوری خودران که اینتل در سال 2017 به مبلغ 15.3 میلیارد دلار خریداری کرده بود، برای عرضه اولیه سهام به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ثبت نام کرده است. زمانی که اینتل برای اولین بار در اواخر سال گذشته برنامه‌های خود را برای عمومی‌سازی Mobileye اعلام کرد، انتظار می‌رفت این شرکت رانندگی خودکار ارزشی بیش از 50 میلیارد دلار داشته باشد. اکنون طبق گزارش بلومبرگ، اینتل انتظار دارد که Mobileye به دلیل افزایش نرخ تورم و شرایط بد بازار، حدود 30 میلیارد دلار ارزش داشته باشد. صرف نظر از این، اگر این فهرست در سال جاری انجام شود، همچنان به یکی از بزرگترین پیشنهادات در ایالات متحده برای سال 2022 تبدیل خواهد شد.

اینتل قصد دارد اکثریت سهام Mobileye را حفظ کند، اما مدیر اجرایی پت گلسینگر قبلاً گفته بود که عمومی کردن آن به آن امکان رشد آسان‌تر را می‌دهد. وی همچنین گفت که این شرکت در نظر دارد بخشی از سرمایه‌های جمع‌آوری شده از IPO را برای ساخت کارخانه‌های تراشه‌های بیشتر استفاده کند. اینتل در سال 2021 جاه طلبی های بزرگ و جسورانه خود را برای ریخته گری فاش کرد و اعلام کرد که این شرکت در حال سرمایه گذاری 20 میلیارد دلاری در دو کارخانه ساخت آریزونا است. در آن زمان، گلسینگر حتی اعلام کرد که به دنبال تجارت اپل است. در اوایل سال جاری، مدیرعامل فاش کرد که 20 میلیارد دلار دیگر برای ساخت دو کارخانه تولید در کلمبوس، اوهایو اختصاص داده است. این شرکت انتظار دارد که این مرکز در نهایت تبدیل به “بزرگترین محل تولید سیلیکون در کره زمین” شود.

Mobileye مشخص نکرد که یک سهم در پرونده آن در SEC چقدر هزینه دارد. با این حال، این شرکت اعلام کرد که بخشی از درآمدی که از IPO به دست می آورد برای پرداخت بدهی ها استفاده خواهد کرد. این شرکت همچنین در مورد تاریخچه خود در پرونده و چگونگی افزایش درآمد خود از 879 میلیون دلار در سال 2019 به 1.4 میلیارد دلار در سال 2021 صحبت کرد که نشان دهنده رشد 43 درصدی نسبت به سال گذشته است.

اشتراک گذاری