امروز:10 فروردین 1403

فورد فکر می‌کند بلوتوث LE می‌تواند عابران پیاده و دوچرخه‌سواران را از خودروها در امان نگه دارد

یکی از چیزهای خوبی که از این بیماری همه گیر حاصل شد این است که افراد بیشتری دوچرخه سواری کردند. در سه ماه اول سال 2021، هزینه مصرف کنندگان آمریکایی برای دوچرخه و لوازم جانبی دوچرخه با 34 درصد افزایش سالانه به 8.2 میلیارد دلار رسید. با این حال، این بیماری همه گیر منجر به مرگ و جراحات بیشتری در هنگام دوچرخه سواری شد. بر اساس گزارش شورای ملی ایمنی، 1260 دوچرخه سوار در سال 2020 کشته شدند که 16 درصد افزایش نسبت به سال 2019 نشان می دهد.

این مشکلی است که فورد فکر می کند فناوری می تواند آن را برطرف کند. روز دوشنبه، این خودروساز اعلام کرد که با Commsignia، PSS، دانشگاه ایالتی اوهایو، T-Mobile و نرم‌افزار Tome همکاری می‌کند تا بررسی کند که چگونه یک برنامه تلفن هوشمند می‌تواند به رانندگان از عابران پیاده و دوچرخه‌سوارانی که ممکن است آنها را نبینند هشدار دهد. به عنوان شخصی که جاده را با یک ماشین به اشتراک می گذارد، نرم افزار شرکت را روی تلفن خود نصب می کنید. با کمک بلوتوث کم انرژی، خودروهای دارای سیستم اطلاعات سرگرمی Sync فورد شما را به عنوان “فانوس دریایی” می بینند. اگر ماشین تشخیص دهد که احتمال تصادف وجود دارد، با استفاده از نشانه های سمعی و بصری به راننده هشدار می دهد.

به گفته فورد، رویکرد آن چند مزیت دارد. یکی این است که بلوتوث LE تقریباً در همه جا وجود دارد. این فناوری از سال 2009 بخشی از پروتکل بلوتوث بوده است، به این معنی که هر گوشی هوشمند مدرنی به آن دسترسی دارد. اگر خودروی فورد دارید، نیازی نیست ماشین خود را برای ارتقاء سخت افزاری به نمایندگی بیاورید زیرا سیستم Sync دارای سازگاری بلوتوث است. مزیت دیگر استفاده از بلوتوث LE این است که ماشین شما قبل از اینکه بتواند به شما هشدار دهد نیازی به دیدن عابران پیاده و دوچرخه سواران ندارد. فورد و T-Mobile همچنین در حال کار بر روی نسخه ای از برنامه هستند که به جای بلوتوث LE از 5G استفاده می کند.

در عمل، رویکرد این شرکت یادآور برنامه‌های اعلان قرار گرفتن در معرض کووید است که برخی کشورها و ایالت‌ها در ابتدای همه‌گیری به کار گرفتند. همانطور که به یاد دارید، آنهایی که از بلوتوث LE نیز استفاده می کردند. با این حال، علیرغم حمایت اپل و گوگل، آنها هرگز به دلیل استفاده کم مؤثر نبودند. برای مثال، در کانادا، برنامه فدرال COVID Alert تنها 6.9 میلیون بار دانلود شد و 63117 آزمایش مثبت ثبت شد. به عبارت دیگر، کانادایی‌ها نرم‌افزار را به اندازه کافی دانلود نکرده‌اند تا آن را به ابزاری موثر برای ردیابی تماس تبدیل کنند. برنامه فورد احتمالاً برخی از مشکلات مشابه را تجربه می کند.

به‌عنوان یک دوچرخه‌سوار مشتاق، نمی‌توانم به شما بگویم چند نفر را دیده‌ام که شب‌ها بدون چراغ LED دوچرخه‌سواری می‌کنند تا خودشان را در معرض دید ترافیک قرار دهند. از سوی دیگر، آمار نشان می‌دهد که رانندگان در سال‌های اخیر با شدت بیشتری رانندگی می‌کنند که منجر به افزایش مرگ و میر دوچرخه‌سواران و همچنین تصادفات وسایل نقلیه شده است. از هر نوع مداخله ای استقبال می شود، اما برنامه فورد اگر زمانی به بازار بیاید، احتمالاً راه حل معناداری نخواهد بود. در حالی که راه حل بلوتوث LE برای کووید فقط یک صعود به سربالایی داشت، برنامه هایی مانند فورد دو تا دارند: پذیرش توسط دوچرخه سواران و پذیرش توسط خودروسازان.

اشتراک گذاری