امروز:31 فروردین 1403

به روز رسانی ویندوز 11 2022 اینجاست، تغییرات این آپدیت چیست؟

باورتان می شود که تقریبا یک سال از عرضه ویندوز 11 می گذرد؟ در آن زمان، من تعجب کردم که مایکروسافت عملاً نسخه جدیدی از ویندوز را از درب بیرون می آورد. اما همانطور که در بررسی خود اشاره کردم، ویندوز 11 در نهایت فرمول دسکتاپ مایکروسافت را به خوبی اصلاح کرد. نظر من از آن زمان تغییر چندانی نکرده است (و بله، من هنوز از نوار وظیفه تمیزتر اما کمتر قابل استفاده ناامید هستم). امروز، مایکروسافت به‌روزرسانی ویندوز 11 2022 را آغاز می‌کند، اولین نسخه اصلی سیستم‌عامل، که امنیت، دسترسی بهتر و بهبودهای چندگانه بازی را به ارمغان می‌آورد. با این حال، اکثراً دریافت به‌روزرسانی‌های آینده را سریع‌تر برای شما آسان‌تر می‌کند. چگونه می توانم به روز رسانی ویندوز 11 2022 را دریافت کنم؟

در اینجا جای تعجب نیست: به Windows Update در برنامه تنظیمات خود بروید و ببینید آیا رایانه شما واجد شرایط ارتقا است یا خیر. طبق معمول، مایکروسافت می‌گوید که از یک رویکرد «سنجیده‌شده و مرحله‌ای» استفاده می‌کند، به این معنی که این احتمال وجود دارد که فوراً به‌روزرسانی را نبینید. این شرکت همچنین تداخل‌های احتمالی را در سیستم شما برجسته می‌کند – به عنوان مثال، یک برنامه ناسازگار، یک درایور قدیمی – که مانع از دریافت سیستم‌عامل به‌روزرسانی شده می‌شود. این توصیه برای کاربران ویندوز 11 و ویندوز 10 صدق می کند، اگرچه آنها باید رایانه خود را با برنامه PC Health Check مجدداً بررسی کنند تا از سازگاری سخت افزار خود اطمینان حاصل کنند. (بررسی ویندوز 11 ما را برای جزئیات بیشتر در مورد ارتقاء از ویندوز 10 بررسی کنید.)
این به روز رسانی سریعتر چیست؟

Panos Panay، مدیر ارشد محصول مایکروسافت، در ماه فوریه گفت که این شرکت قصد دارد “نوآوری مستمر” و به‌روزرسانی‌های مکرر ویندوز 11 را خارج از نسخه اصلی سالانه ارائه دهد. این با به روز رسانی 2022 شروع می شود. جان کیبل، رئیس سرویس و تحویل ویندوز، در یک پست وبلاگ گفت که این شرکت “به طور قابل توجهی” اندازه به روز رسانی ها را کاهش داده است (حدود 450 مگابایت برای بسیاری از افراد)، و همچنین زمان نصب آنها را کاهش داده است.

به‌روزرسانی ویندوز 11 2022 نیز از کربن آگاه‌تر خواهد بود و به شما امکان می‌دهد برای زمان‌هایی که شبکه محلی شما به منابع انرژی پاک‌تر مانند باد، آبی و خورشیدی متکی است، نصب‌ها را برنامه‌ریزی کنید. این قابلیت در همه جا در دسترس نخواهد بود و ما همچنان منتظریم تا اطلاعات بیشتری درباره نحوه پیگیری آمار شبکه برق توسط مایکروسافت بشنویم. اما از نظر تئوری، این یک روش هوشمندانه برای کاهش انتشار کربن اضافی است (و چیزی است که من دوست دارم در تلفن‌ها، تبلت‌ها و سایر دستگاه‌ها ببینم).


پس ویژگی های جدید کجا هستند؟

در نگاه اول، تشخیص اینکه در حال اجرای به‌روزرسانی جدید هستید دشوار خواهد بود. هیچ تغییر عمده ای در رابط کاربری ایجاد نمی کند، اگرچه مایکروسافت می گوید که در ماه اکتبر برگه هایی را به File Explorer اضافه خواهد کرد. من از ساخت اولیه این ویژگی استفاده کرده‌ام، و قطعاً به کاهش شلوغی پنجره‌ام هنگام جابجایی بین کارت‌های SD، OneDrive و پوشه دانلودها کمک کرده است. (نگران نباشید، در صورت تمایل همچنان می توانید صفحه نمایش خود را با چندین پنجره Explorer پر کنید.)

همچنین می‌توانید با افزودن برنامه‌های پین‌شده بیشتر یا توصیه‌های بیشتر، منوی Start را تغییر دهید. علاوه بر این، مایکروسافت ویرایشگر ویدیوی Clipchamp را بسته‌بندی می‌کند، که به نظر پیشرفت بزرگی نسبت به ابزار ویندوز موجود (و مطمئناً سال‌های نوری جلوتر از Movie Maker) است.

تقریباً مانند تجربه بهبودیافته Windows Update، اکثریت قریب به اتفاق ویژگی‌های جدید در به‌روزرسانی 2022 تحت پوشش قرار دارند. این موارد شامل تعداد زیادی ارتقاء دسترسی است که مایکروسافت در اوایل سال جاری از آن رونمایی کرد: زیرنویس‌های زنده در سراسر سیستم، که در ابتدا در بالای صفحه نمایش شما ظاهر می‌شوند تا به شما کمک کنند در طول چت‌های ویدیویی احساس مشارکت داشته باشید. صداهای طبیعی برای صفحه خوان راوی. و همچنین پیش نمایشی از دستورات صوتی بهبود یافته برای استفاده از رایانه شخصی و رونویسی.

بیش از بسیاری از شرکت های فناوری، مایکروسافت در دهه گذشته تلاش کرده است تا سخت افزار و نرم افزار خود را در دسترس تر کند. این شامل راه‌اندازی کیت تطبیقی ​​سطحی، راه‌اندازی میز پاسخگویی معلولان، و اعلام تعهد پنج ساله برای پر کردن «شکاف معلولیت» است. ویژگی‌هایی که در این به‌روزرسانی ویندوز 11 ارائه می‌شوند، همگی توسط اعضای تیم Windows Accessibility هدایت می‌شوند و به همه آنها یک لمس شخصی می‌دهند.

به عنوان مثال، تجربه جدید Focus Sessions توسط الکسیس کین، یک مدیر محصول که دارای ADHD است، رهبری می شود. او متوجه شد که چگونه اعلان‌ها اضطراب بیشتری به او می‌دهند و جریان کار او را مختل می‌کنند، بنابراین او به ایجاد راهی برای به حداقل رساندن آنها بدون غیرفعال کردن اعلان‌ها کمک کرد. Focused Sessions نویز آن هشدارها را کاهش می‌دهد، اما نشان‌های Task Bar را نیز غیرفعال می‌کند و به شما امکان می‌دهد با برنامه ساعت زمان‌های کاری را با سرعت انجام دهید.

با نوار بازی ایکس باکس خداحافظی کنید و به نوار جدید کنترلر ویندوز سلام کنید. اکنون وقتی دکمه Xbox را روی یک کنترلر Xbox (یا شخص ثالث) فشار می‌دهید، یک پاپ‌آپ ساده را مشاهده می‌کنید که به شما امکان می‌دهد به یک بازی یا لانچر اخیر بازگردید. حتی برای گیمرها بهتر است، شما می توانید از عناوین با تأخیر بهتر لذت ببرید،

Uto HDR و VRR در حالت پنجره. در گذشته، تنها زمانی که بازی در حالت تمام صفحه اجرا می شد، می توانستید به این ویژگی ها دسترسی داشته باشید.

همچنین به طور کلی پشتیبانی بهتری از HDR وجود دارد. یک برنامه کالیبراسیون جدید به شما امکان می دهد سطح رنگ و روشنایی صفحه نمایش HDR خود را به خوبی تنظیم کنید. و همچنین پشتیبانی بیشتری از Auto HDR وجود دارد، که نورپردازی بهبود یافته را بر روی بازی هایی که به تنهایی HDR ارائه نمی دهند، نقشه برداری می کند.
نگاهی به نحوه تغییر نور خودکار HDR در Subnautica.Microsoft
ویژگی های دیگر

مایکروسافت علاوه بر پنجره های تب دار File Explorer، چندین ویژگی جدید دیگر را نیز در ماه اکتبر ارائه می کند:

مدیریت بهتر عکس با برنامه Photos بهبود یافته. همچنین به شما امکان می‌دهد از عکس‌ها مستقیماً در OneDrive نسخه پشتیبان تهیه کنید و به شما کمک می‌کند تا با ویژگی جدید «Memories» دوباره به تجربیات خود مراجعه کنید. (این به نظر شبیه کاری است که اپل و گوگل با ارائه عکس های مربوطه خود انجام می دهند.)

یک منوی سرریز در نوار وظیفه، که به جای شلوغ کردن پایین صفحه، برنامه های اضافی را نگه می دارد.

گزینه های پیشنهادی بیشتر هنگام کپی کردن داده ها. برای مثال، انتخاب شماره تلفن می‌تواند از شما بخواهد که با تیم تماس بگیرید.

اشتراک گذاری