امروز:5 اردیبهشت 1403

لکسوس RZ، اولین خودرو برقی لکسوس معرفی شد

لکسوس امروز RZ را معرفی کرد، دومین ورود این برند لوکس به بازار خودروهای برقی، و اولین موردی که از ابتدا به عنوان یک خودروی الکتریکی طراحی شده است. RZ با باتری 71.4 کیلووات ساعتی و مسافت حدود 280 مایلی، سیستم چهار چرخ متحرک فعال جدیدی را با نام DIRECT4 به نمایش خواهد گذاشت. به گفته این شرکت، این خودرو را قادر می سازد تا نیرو را به طور خودکار به هر چرخ بر اساس نیاز خود توزیع کند. و Lexus می گوید که DIRECT4 “عملکرد رانندگی عالی” را با “ارتباط انسان و ماشین قوی تر” ارائه می دهد.

لکسوس RZ اولین خودرو برقی لکسوس معرفی شد

با توجه به اینکه این برند لوکس تویوتا است، به omotenashi، مفهوم ژاپنی که مهمانان شما را در مهمان نوازی غرق می کند، بسیار اشاره شده است. در اینجا، لکسوس می گوید که مالکان می توانند انتظار فضای داخلی زیاد و راحتی زیادی را هم برای راننده و هم برای سرنشینانشان داشته باشند. به نظر می‌رسد سرنشینان عقب فضای پای مناسبی خواهند داشت و سقف پانورامای کم‌نور کمک می‌کند تا صندلی‌ها کمی جادارتر به نظر برسند، مخصوصاً در مقایسه با اکثر شاسی‌بلندهای کراس اوور لکسوس.

لکسوس RZ اولین خودرو برقی لکسوس معرفی شد

البته، تنها چیزی که احتمالاً کسی می‌خواهد روی آن تمرکز کند، فرمان است، زیرا نمی‌توانید یک خودروی برقی آینده‌نگر را با چیزی قدیمی مانند چرخ رانندگی کنید. (نگران نباشید، این یک گزینه است، نسخه پیش فرض همراه با چرخ است).

RZ اولین تلاش لکسوس برای ساخت یک خودروی برقی باطری نیست، و یک نسخه EV از سری UX خود (300e) را ارائه کرد که تحسین ملایم منتقدان را برانگیخت. ممکن است کیفیت ساخت و لوکس لکسوس قابل قدردانی باشد، اما با برد زیر 200 مایل، فضای تنگ عقب و شارژ ضعیف درخشش آن را کمرنگ کرده است. خوشبختانه، RZ بر اساس همان پلت فرم e-TNGA EV است که زیربنای bZ4X جدید تویوتا و سوبارو سوبارو را خواهید دید. و ما انتظار داریم که RZ به عنوان یک نسخه شیک‌تر از bZ4X، با گزینه‌های داخلی بهتر و برد بلندتری که قبلاً ذکر شد، قرار گیرد.