امروز:10 فروردین 1403

دوئل: مقایسه ی گلکسی اس 6 و آیفون 6

آیفون 6 حدود یک سالی است که معرفی شده است و گلکسی اس 6 سامسونگ نیز در نمایشگاه MWC 2015 معرفی شد. این دو کمپانی سالیان سال است که با هم در عرصه ی موبایل های هوشمند در جدال هستند و سامسونگ تمام تلاش خود را کرده است که اسمارت فونی بهتر از آیفون روانه ی بازار کند. در روز معرفی گلکسی اس 6 کمپانی سامسونگ این دوربین و قابلیت های زیادی را بهتر از آیفون 6 دانست اما آیا به دور از طرفداری از یک برند این برتری وجود دارد. ما امروز در دوئل آریامونز این دو گوشی را در مقابل هم از هر نظر بررسی خواهیم کرد تا مشخص شود کدام اسمارت فون در صدر جهان قرار دارد. با آریامونز همراه باشید.

مقایسه ی طراحی و ساخت

در مرحله ی مقایسه ی طراحی و ساخت ابتدا به بررسی طراحی آیفون می پردازیم. اپل در طراحی گوشی خود تغییراتی ایجاد کرده است. از جمله تغییرات ایجاد شده در آیفون جدید می توان استفاده از صفحه نمایش بزرگتر نام برد. همچنین علاوه بر صفحه نمایش 4.7 اینچی اپل از در طراحی حاشیه های گوشی آیفون 6 خود تجدید نظر کرده است. در آیفون های قبلی ما شاهد حاشیه های صاف بودیم که به راحتی می توانستیم آیفون را به صورت ایستاده قراد دهیم اما در آیفون جدید حاشیه ها به صورت خمیده می باشند. جنس آیفون کاملا از الومینیوم می باشد و شیشه ی ال سی دی و بدنه کاملا به هم چسبیده است و طراحی یکپارچه ای را در آیفون 6 می بینیم. البته مشکلاتی از نظر مقاومت آلومینیوم وجود دارد که باعث خم شدن این گوشی می شود و استحکام بسیار زیادی ندارد. همانطور که گفته شد استحکام بسیار زیادی ندارد اما این به معنای استحکام کم نیست و در تست های خم شدن آیفون فشار بسیار زیادی را به آیفون وارد می شود که باعث خم شدن آن می شود.

S6-iPhone-6

در سمت مقابل گلکسی اس 6 وجود دارد. گلکسی اس 6 با طراحی بسیار متفاوت معرفی شد. طراحی گلکسی اس 6 یک طراحی تکراری و نه چندان زیبا بود که در گلکسی اس 6 به لطف پروژه ی زیرو به خوبی طراحی شد. این طراحی گوشی زیبایی را به شما می دهد که می توان از نظر ظاهر با آیفون 6 به راحتی مقایسه کرد. اما در طراحی جدید شما به وضوح حاشیه ی فلزی گلکسی اس 6 را خواهید دید. یک حاشیه ی زیبا اما این حاشیه شما را به یاد چه گوشی ای می اندازد. با قضاوتی بی طرفانه قطعا شما بین آیفون 6 و گلکسی اس 6 از زاویه ی کنار هیچ تفاوتی نمی توانید حس کنید و طراحی گلکسی اس 6 بسیار شبیه اپل است. حتی بیش از این نیز می توان به شکل ساختاری بلند گو ها و پورت های ورودی گلکسی اس 6 مشکوک شد. گلکسی اس 6 در طراحی جدید خود بلند گو های خود را در زیر تلفن همانند آیفون 6 قرار داده است.

همچنین در طراحی جدید گلکسی اس 6 بدنه ی پشتی گوشی بدنه ای شیشه ای است و با تمام کیفیت خود نمی تواند جای طراحی با آلومنیوم و حس خوب آلومنیوم را بگیرد.

نتیجه ی مقایسه ی طراحی گلکسی اس 6 و آیفون 6

بدون شک برنده ی دوئل گلکسی اس 6 و آیفون 6 گوشی آیفون 6 است. طراحی آیفون 6 بسیار بهتر از گلکسی اس 6 است و البته نباید طراحی خوب گلکسی اس 6 را در نظر نگرفت. گلکسی اس 6 نیز طراحی بسیار خوبی نسبت به گذشته به خود دیده است اما به هر حال برای تصاحب جایگاه اول طراحی به اندازه ی کافی قدرتمند نیست.

بررسی صفحه نمایش گلکسی اس 6 و آیفون 6

در صفحه نمایش نیز مانند طراحی این دو گوشی بسیار خوب عمل کرده اند. برای بررسی صفحه نمایش ابتدا سایز این دو گوشی را با هم مقایسه می کنیم.گلکسی اس 6 به یک صفحه نمایش 5.1 اینچی مجهز است.در مقابل آیفون 6 به یک نمایشگر 4.7 ایچی مجهز است. آیفون با توجه به پیشرفت در اندازه باز هم از گلکسی اس 6 کوچکتر است اما باید بدانید که هر چه صفحه نمایش بزرگتر باشد دلیل بهتری آن نیست.

از سایز که عبور کنیم به بررسی رزولوشن این دو نمایشگر می پردازیم. نمایشگر های گلکسی اس 6 و آیفون 6 دو نوع نمایشگر متفاوت هستند. به این صورت که گلکسی اس 6 به یک نمایشگر OLED مجهز است در صورتی که آیفون به یک نمایشگر LCD مجهز است.

iPhone-6-S6-screen-640

گلکسی اس 6 از یک نمایشگر سوپر امولد بهره می برد. این نمایشگر با رزولوشن 2k یک نمایشگر با کیفیت بسیار بالا را به ارمغان می آورد. در مقابل آیفون 6 از یک نمایشگر IPS استفاده می کند. نمایشگر آیفون داریا رزولوشن 1334×750 می باشد. این رزولوشن از رزولوشن گلکسی اس 6 کمتر است.

نمایشگر گلکسی اس 6 رنگ ها اشباع شده ی بسیار خوبی را به نمایش می گذارد در مقابل آیفون زاویه ی دید بهتر و دقت رنگ بیشتری را برای شما به ارمغان می آورد.

نتیجه ی مقایسه نمایشگر های گلکسی اس 6 و آیفون 6

بدون شک نمایشگرهای هر دو گوشی بسیار عالی هستند ولی از نظر این که کدام پیشتاز است بدون شکل برنده ی این دوئل گلکسی اس 6 می باشد.

 

مقایسه قدرت و بازدهی گلکسی اس 6 و آیفون 6

گلکسی اس 6: Exynos 7420 64-bit octa-core, Mali T760 GPU, 3GB

آیفون 6: Apple A8 64-bit dual-core 1.4GHz, PowerVR GX6450 GPU, 1GB RAM

آیفون 6 همانطور که در بالا دیده می شود از یک پردازنده ی دو هسته ای 64 بیتی اپل به نام A8 بهره می برد. این پردازنده دارای فرکانس کاری 1.4 گیگاهرتز می باشد و با چیپست گرفیکی PowerVR همراه شده است. همچنین رم استفاده شده در این دستگاه یک رم 1 گیگابایتی می باشد که از نوع DDR 3 می باشد.

iPhone-6-S6-ports-640

در رو به روی آیفون 6 گوشی گلکسی اس 6 می باشد. گلکسی اس 6 یک گوشی پر قدرت است یک پردازنده ی 8 هسته ای در درون این گوشه نهفته شده است که از نوع اگزینوس 7420 می باشد. این پردازنده دارای قدرتی معادل اسنپدراگون 810 می باشد. و پردازنده ی گرافیکی این گوشی Mali T760 می باشد. رم گلکسی اس 6 نیز 3 گیگابایت از نوع DDR4 می باشد که بسیار سریع تر از هم رده ی خود یعنی DDR3 می باشد.

در نگاه اول قطعا قدرت گلکسی اس 6 را بیشتر باید شمرد. بر اساس بنچمارک های انجام شده نیز گلکسی اس 6 بسیار قوی تر از آیفون 6 ظاهر شده است اما با توجه به کار کرد روزانه و سیستم عامل این دو گوشی تفاوتی در کارایی با این دو گوشی را حس نخواهید کرد.

بنچمارک گیگ بنچ در بخش چند هسته ای:

Samsung Galaxy S6 – 4116

iPhone 6 – 2933

نتیجه ی مقایسه بازدهی و قدرت داخلی گلکسی اس 6 و آیفون 6

همانطور که در بالا می بینید بر روی کاغذ گلکسی اس 6 پیشتاز است اما ما این دو گوشی را در این قسمت برابر می دانیم و از نظر کارایی شما تفاوتی در استفاده از این دو نمی شوید.

مقایسه ی حافظه ی گلکسی اس 6 و آیفون 6

آیفون 6: حافظه های 16 گیگابایت ، 64 گیگابایت و 128 گیگابایت بدون پشتیبانی از حافظه جانبی

گلکسی اس 6: 32 گیگابایت ، 64 گیگابایت و 128 گیگابایت بدون پشتیبانی از حافظه جانبی

در این بخش تفاوت خاصی بین این دو گوشی نیست اما با مقایسه ی قیمت ها گلکسی اس 6 در حافظه های پایین ارزان تر بوده و آیفون 6 در حافظه های بالا ارزان تر می باشد.

نتیجه ی این بخش را نیز می توان برابر اعلام کرد.

مقایسه ی نرم افزار گلکسی اس 6 و آیفون 6

آیفون 6 : iOS 8.4

گلکسی اس 6: اندروید لالی پاپ

در بررسی این بخش سوال بزرگ این است که آیا شما iOS را برتر می دانید یا اندروید را ! به هر حال ios با رابط کاربری خود بسیار خوب عمل کرده است و یک رابط کاربری ساده و زیبا را با پشتیبانی بسیار خوب به کاربران هدیه می دهد. سیستم عامل آی او اس انچنان خوب به نظر می رسد که در بخش بازدهی با اینکه گلکسی اس 6 تا 3 برابر رم بیشتر و پردازنده ی بسیار بهتری داشت اما در نتایج کارایی برابری را می توانستیم از این دو ببینیم.

S6-iPhone-6-cameras

اما اندروید نیز سیستم عامل بسیار خوبی بوده و قابلیت شخصی سازی بسیار بالایی دارد.

نتیجه ی مقایسه ی نرم افزار گلکسی اس 6 و آیفون 6

در مقایسه ی دو سیستم عامل و با توجه به بخش امنیتی این دو سیستم عامل iOS پیشتاز است و در این بخش آیفون 6 پیشتاز خواهد بود.

مقایسه ی اسکنر اثر انگشت آیفون 6 و گلکسی اس 6

برای اولین بار اپل در گوشی آیفون 5 اس خود از تکنولوژی سنسور اثر انگشت بهره برد. این تکنولوژی در زمان معرفی بسیار خوب عمل کرد و اینک نیز همانند گذشته خوب عمل می کند و چند قابلیت اپل پی نیز به آن اضافه شده است. این سنسور بر روی دکمه هوم تعبیه ی شده است و بر روی ان یک شیشه از جنس الماس کبود به کار رفته است.

galaxy-s6-iphone-6-comparison-bottom-fronts

در مقابل سامسونگ از گلکسی اس 5 سنسور اثر انگشت را بعد از آیفون در گوشی خود به کار برد. این سنسور کمی متفاوت با آیفون 5 اس بود و کمی ناپایدار. در سنسور اثر انگشت شما باید دست خود را از بالا به پایین می کشیدید و جهت دار بودن دست باعث عدم شناسایی می شد. اما گلکسی اس 6 همانند آیفون سنسور اثر انگشت را بر روی دکمه هوم قرار داده شده است. این سنسور اثر انگشت نیز به خوبی آیفون 6 کار می کند

نتیجه مقایسه ی سنسور اثر انگشت گلکسی اس 6 و آیفون 6

در مقایسه سنسور اثر انگشت کار کمی سخت است اما باید بدانید که کار با سنسور اثر انگشت آیفون 6 بسیار بهتر است. و در این بخش آیفون 6 بسیار بهتر عمل کرده است.

مقایسه ی صدای گلکسی اس ‌6 و آیفون 6

هر دو گوشی از دو اسپیکر در پایین گوشی استفاده کرده اند. تقریبا طراحی این دو اسپیکر مشابه هم می باشد. شما برای این که یک گوشی خوب را انتخاب کنید حتما به صدای آن نیز توجه می کنید. صدای یک گوشی برای دیدن فیلم یا شنیدن موزیک بسیار مناسب است. اما در این دوئل کدام برنده هستند؟

S6-iPhone-6-thickness

هر دو گوشی از اسپیکر های خوبی بهره می برد اما گلکسی اس 6 دارای اسپیکر های با صدای بیشتر و صدای واضح تری می باشد.

در مورد هندزفیری این دو گوشی نیز باید گفت کیفیت هر دو بالا می باشد. هندزفری آیفون همانند گذشته ایرپاد می باشد و تغییر چندانی نکرده است. سامسونگ هم هندز فری های خوبی را برای گلکسی اس 6 تدارک دیده است.

نتیجه ی مقایسه ی صدای گلکسی اس 6 و آیفون 6

در بخش صدا گوشی گلکسی اس 6، آیفون 6 را پشت سر می گذارد.

مقایسه ی دوربین آیفون 6 و گلکسی اس 6

یکی از مهم ترین مقایسه ها، مقایسه ی دوربین دو گوشی است. در دنیای امروز عکس جای خاصی برای خود دارد مخصوصا با محبوبیت اینستاگرام. پس بسیاری در هنگام خرید به این نکته توجه بسیاری خواهند کرد.

بر روی کاعذ دوربین 16 مگاپیکسلی سامسونگ گلکسی اس 6 از دوربین 8 مگاپیکسلی آیفون بهتر خواد بود اما در واقعیت چگونه می باشد.

 

شما برای مقایسه ی آیفون و گلکسی اس 6 هیچگاه به پیکسل دوربین توجه نکنید. دوربین آیفون 6 یک دوربین 8 مگاپیکسلی با فناوری آلترا پیکسل است که سایز پیکسل ها افزایش یافته است. در عمل این دو دوربین به صورت برابری کار خواهند کرد اما ویژگی هایی مانند گرفتن تصویر در نور کم گلکسی اس 6 بهتر از آیفون 6 است. همچنین یکی از مشکلات آیفون 6 نداشتن لرزشگیر اپتیکال می باشد.

هر دو گوشی عکس هایی با کیفت و سریع را ثبت می کنند.

عکس نزدیک آیفون 6

iPhone-6-sample-110

عکس نزدیک گلکسی اس 6

iPhone-6-sample-110

نتیجه ی مقایسه ی دوربین گلکسی اس 6 و آیفون 6

در حالت کلی در صورت که میل به گرفتن تصاویری بهتر در نور کم دارید گلکسی اس 6 بهتر عمل می کند و در صورتی که تمایل به گرفتن عکس هایی با کیفیت تر دارید آیفون 6 انتخاب خوبی است.

 

نتیجه کلی مقایسه ی گلکسی اس 6 با آیفون 6:

به هر حال این دو گوشی دو پرچم دار بزرگ سال 2015 می باشند. انتخاب بین این دو گوشی بسیار سخت است زیرا همه ی تجهیزات از بهترین های بازار می باشد. به هر حال ما در آریامونز تلاش کردیم که ویژگی های مهم را با هم مقایسه کنیم و به شما دید بهتری برای انتخاب بدهیم.

شما کدام را برتر می دانید؟ با آریامونز در میان بگذارید.