امروز:10 فروردین 1403

آیا سامسونگ در گوشی های هوشمند از طریق باتری جاسوسی انجام می دهد؟

در روز های گذشته جنجال استفاده از سیم کارت در باتری گوشی های سامسونگ برای جاسوسی، صاحبان گوشی های سامسونگ را به وحشت انداخته است. ما در گروه آریامونز بر آن شدیم که به صورت دقیق تر به این موضوع نگاه بیندازیم. همانطور که می دانید گوشی های هوشمند یکی از بهترین راه های جاسوسی هستند. مهمترین دلیل آن نیز موجود بودن تمام اطلاعات شخصی بر روی آن است. اما آیا با انتشار یک ویدئو این موضوع که یک شرکت در حال جاسوسی است اثبات می شود؟ ق قطعا خیر!! اما مهمترین چیز این است که آیا این موضوع به عنوان یک تبلیع منفی علیه سامسونگ عمل نکرده است؟ جواب این سوال مثبت است پس صریحا می توان به عمدی بودن این جریان رسید. اما نمی توان به کل جاسوسی سامسونگ از وسایل خود را نیز رد کرد. اما این جاسوسی نیز روش ها و اصولی دارد و قرار نیست با یک جنس فیزیکی مانند سیم کارت و یا قطعه بتوان آن را انجام داد. با آریامونز همراه باشید.

چند ماه گذشته در شبکه ی اجتماعی ردیت جنجالی علیه سامسونگ و تلوزیون های این شرکت ایجاد شد که سامسونگ به جاسوسی از طریق تلوزیون های هوشمند خود محکوم می شد. این موضوع را ما در آریامونز و در این مطلب بررسی کردیم. همانطور که از این موضوع بر می آید سامسونگ سابقه ی جاسوسی را در کارنامه دارد اما آیا سامسونگ با استفاده از باتری این کار را انجام می دهد؟ مسلما جواب منفی است.

راحت ترین روش جاسوسی از سیستم عامل بوده و از طریق نرم افزاری می باشد و اکثر جاسوسی های برنامه ها از این طریق است اما استفاده از سیم کارت و یک قطعه فیزیکی به همراه باتری یک موضوع بسیار ساده انگارانه ای از جاسوسی می باشد.

در نهایت این بحث را تکمیل می کنم و با یک مطلب از  کسپراسکای به اتمام می برم :

خداحافظی با دنیای مجازی راه حل امنیت گوشی می باشد.