امروز:7 اردیبهشت 1403

حل مشکل داغ شدن اکسپریا زد ۳ پلاس سونی با آپدیت جدید آن

سونی ماه قبل اعلام کرد که گوشیهایXperia Z3+ و Xperia Z4v این شرکت به دلیل داشتن چیپست اسنپ دراگون 810 بیش از حد داغ می شوند. کوالکام وجود این مشکل را تائید نکرده است اما سونی برای رفع آن آپدیت ۲۸.۰.A.7.24 را ارائه داده است.
این آپدیت نسخه اندروید را از از ۵.۰.۲ تغییر نمی دهد و حجم آن در حدود 70 مکابایت است.
در مناطقی که این آپدیت ارائه شده است فرد می تواند از منوی تنظیمات به آن دسترسی پیدا کند. اطلاعات کاربر پس از این آپدیت دستخوش تغییرات نخواهد شد.
هنوز مشخص نشده است که این آپدیت چگونه می خواهد از داغ شدن جلوگیری کند اما ساده ترین راه برای این امر کاهش سرعت کلاک CPU و GPU است. البته ممکن است سونی راه حل بهتری برای این کار انتخاب کرده باشد.

xperia update

همانطور که پیش از این گفته شده بود اچ تی سی نیز در گوشی وان ام 9 خود با همین مشکل مواجه شده بود. این شرکت نیز با اعمال اپدیت بر روی One M9 توانست سرعت گرم شدن آنرا بسیار پائین بیاورد اما به طور کامل این مشکل حل نشد. پس از آن اچ تی سی آپدیت دیگری برای وان ام 9 خود ارائه داد به طوریکه این گوشی بتواند در هنگام شارژ شدن خنک بماند. خنک نگه داشتن اسنپ دراگون 810 به هنگام شارژ کار بسیار دشواریست.

سلام تشکری هستم ارشد مهندسی نساجی دارم به تکنولوژیهای روز مخصوصا در زمینه تلفن همراه علاقه زیادی دارم. امیدوارم مطالبی که توی سایت قرار میدم مورد استفادتون قرار بگیره