امروز:31 فروردین 1403

سونی و هوندا می خواهند شراکت خود در زمینه خودروهای برقی را به یک تجارت مستقل تبدیل کنند

سونی و هوندا اخیراً اعلام کرده‌اند که قصد دارند با هم خودروهای برقی بسازند، که هوندا روی تولید تمرکز کرده و سونی پلتفرم خدمات حمل‌ونقل را ایجاد می‌کند. اکنون، به نظر می رسد که شرکت ها قصد دارند آن را به یک تجارت جداگانه تبدیل کنند. کنیچیرو یوشیدا، رئیس و مدیر عامل سونی به نیکی گفت: «ما این دیدگاه را به اشتراک گذاشتیم که بهتر است این سرمایه‌گذاری مشترک در بلندمدت مستقل شود، نه اینکه آن را تحت سلطه سونی یا هوندا قرار دهیم.

یوشیدا جزئیات بیشتری ارائه نکرد، اما گفت که این احتمال وجود دارد که این شرکت‌ها سهامی را در سرمایه‌گذاری مشترک بفروشند یا یک عرضه اولیه عمومی داشته باشند. وی افزود: امیدوارم بتوانم در آینده ای نزدیک در مورد آن صحبت کنم.

این شرکت ها سرمایه گذاری مشترک را در ماه مارس اعلام کردند. سونی گفته است که قصد دارد “جهان را از طریق قدرت خلاقیت و فناوری پر از احساسات کند”، احتمالاً از طریق فضای داخلی با تکنولوژی بالا و سیستم های سرگرمی فانتزی. این شرکت اضافه کرد که می‌خواهد یک سیستم حرکتی ایجاد کند که حول محور ایمنی، سرگرمی و سازگاری باشد.

سال گذشته، هوندا اعلام کرد که قصد دارد تا سال 2040 کل مجموعه خودروهای خود را به خودروهای برقی و سلول سوختی تغییر دهد. به عنوان بخشی از آن، 40 میلیارد دلار سرمایه گذاری خواهد کرد و 30 خودروی برقی جدید را تا سال 2030 عرضه خواهد کرد. با این برنامه‌ها مطابقت دارد، اما هوندا به مراتب از رقبا عقب‌تر است – تنها خودروی برقی واقعی آن که در غرب فروخته می‌شود، هوندا E فقط در اروپا است.

ظاهراً سونی بر این باور است که دیگر شرکت‌های فناوری مانند اپل ممکن است به زودی وارد معرکه شوند و خودروهای الکتریکی مانند کنسول‌های بازی یا سگ ربات Aibo این شرکت به هم متصل‌تر خواهند شد. او گفت: «تحرک در حال تبدیل شدن به یک خدمت است. ما می‌خواهیم با فراهم کردن پایه عملکردهای شبکه، به تکامل تحرک کمک کنیم.»

اشتراک گذاری