امروز:7 اردیبهشت 1403

در WWDC 2022 چه انتظاری داریم؟ +تمام پیشبینی های ممکن برای مراسم WWDC

امیدها برای WWDC 2022 زیاد است. شایعات حاکی از آن است که اپل ممکن است ارتقاهای بزرگی را برای سیستم عامل های خود ارائه دهد. علاوه بر این، این شرکت به پایان انتقال تقریباً دو ساله به تراشه‌های ARM نزدیک می‌شود و بسیاری پیش‌بینی می‌کنند که مدت‌ها منتظر ارتقای Mac باشد. زمزمه‌های یک هدست واقعیت ترکیبی و سخنرانی اصلی 6 ژوئن می‌تواند یکی از به یاد ماندنی‌ترین هدست‌های سال‌های اخیر باشد. در اینجا چیزی است که وقتی مدیران به صحنه مجازی می روند، انتظار می رود.

iOS 16 و iPadOS 16

به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری آیفون و آی‌پد اپل اغلب محورهای WWDC هستند، اما امسال ممکن است مهم‌تر از حد معمول باشند. مارک گورمن از بلومبرگ اخیراً ادعا کرد که iOS 16 و iPadOS 16 به‌روزرسانی‌های «نسبتاً قابل توجهی» را نشان خواهند داد که بر بسیاری از جنبه‌های رابط تأثیر می‌گذارند.

برنامه‌های کلیدی، مانند Health و Messages، و همچنین اعلان‌ها باید شاهد پیشرفت‌هایی باشند. همچنین ممکن است شاهد تشخیص تصادف اتومبیل به سبک اندروید باشیم که به طور خودکار یک شماره اضطراری را شماره گیری می کند. مهمتر از همه، iOS 16 همچنین می تواند اولین تغییرات معنادار را در صفحه قفل در سال های اخیر ایجاد کند. گورمن به «پیشرفت‌های عمده» اشاره کرد که می‌تواند شامل والپیپرهایی با عملکرد به سبک ویجت باشد. با این حال، شایعه شده ویژگی های صفحه نمایش همیشه روشن ممکن است به آیفون 14 پرو آینده محدود شود.

به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل ممکن است چندوظیفگی را به‌ویژه برای کاربران iPad اصلاح کنند. استیو تروتون اسمیت، کارآگاه کد متوجه شد که تیم WebKit اخیراً قلاب‌هایی را برای «حالت چند وظیفه‌ای» iOS اضافه کرده است که امکان تغییر اندازه پنجره‌ها را آزادانه فراهم می‌کند. در حالی که ما روی یک تجربه کامل مانند مک با iPadOS 16 حساب نمی کنیم، تبلت های اپل ممکن است برای محاسبات سنگین مفیدتر شوند.

برنامه احتمالی انتشار حداقل قابل پیش بینی است. اپل در طول تاریخ اولین پیش نمایش توسعه دهندگان خود از iOS و iPadOS را در WWDC و پیش نمایش عمومی را چند هفته بعد ارائه کرده است. نرم افزار تمام شده در ماه سپتامبر همراه با سخت افزار جدید آیفون و آیپد عرضه می شود. انتظار داریم iOS 16 و iPadOS 16 از الگوی مشابهی پیروی کنند.

مک بوک ایر M2

مک ها یک سال و نیم پیش شروع به حرکت به سمت سیلیکون داخلی اپل کردند. در حالی که قدرت پردازشی بالا مانده است، هیچ شکی وجود ندارد که سیستم‌های اولیه مبتنی بر M1 مانند مک بوک ایر شروع به منسوخ شدن احساس می‌کنند، زیرا رایانه‌های شخصی ویندوزی مجهز به x86 پیشرفت می‌کنند یا در حال افزایش هستند. خوشبختانه، ممکن است فقط یک به‌روزرسانی در WWDC ببینید. گورمن قبلاً گفته بود که اپل در حال آزمایش 9 مک یا بیشتر است و قصد دارد یک مک بوک ایر بازطراحی شده با استفاده از M2 را در کنفرانس عرضه کند.

ایر جدید می تواند نشان دهنده اولین تجدید نظر بزرگ در مورد دستگاه قابل حمل نازک و سبک از زمان عرضه مدل Retina Display در سال 2018 باشد. همانطور که Jon Prosser و دیگران ادعا کرده اند، ظاهراً طراحی مربعی بیشتری خواهد داشت که یادآور 24 سال گذشته است. iMac – اینچی، و در چندین رنگ روشن با صفحه کلید سفید عرضه می شود. مشخص نیست که بریدگی دوربین از مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی منتقل می‌شود یا خیر، اما این احتمال وجود دارد که اتصال برق MagSafe و پورت‌های Thunderbolt بیشتری را مشاهده کنید. با عرض پوزش، کارت خوان SD و درگاه HDMI از نسخه های حرفه ای جدیدتر ممکن است برش را نداشته باشند.

در مورد M2؟ انتظار یک جهش بزرگ در عملکرد را نداشته باشید. اعتقاد بر این است که سیستم روی تراشه جدید هنوز از هشت هسته CPU استفاده می کند و GPU را از حداکثر هشت هسته به 10 می رساند. هر گونه افزایش سرعت دیگر احتمالاً از تغییرات جزئی معماری ناشی می شود. مک بوک ایر جدید ممکن است با رقبای خود در سال 2022 رقابتی تر باشد، اما احتمالاً اگر مدل M1 را خریداری کنید، پشیمان نخواهید شد.

اگر مک بوک ایر جدید در WWDC نمایش داده شود، هیچ تضمینی وجود ندارد که به موقع ارسال شود. زنجیره تامین اپل (مانند بسیاری دیگر) تحت تأثیر تعطیلی COVID-19 در چین قرار گرفته است.

MacOS 13، tvOS 16 و watchOS 9

همان‌قدر که iOS و iPadOS مهم هستند، نشانه‌هایی وجود دارد که دیگر پلتفرم‌های اپل در صف تعمیرات اساسی هستند.

گورمن بلومبرگ اشاره کرده است که watchOS 9 ممکن است برخی از بزرگترین تغییرات را دریافت کند. می‌توانید یک حالت کم مصرف را ببینید که عمر باتری را بدون محدود کردن شما به زمان‌سنجی اولیه افزایش می‌دهد (مانند حالت ذخیره انرژی موجود). اخیراً، خبرنگار ادعا کرده است که نرم افزار جدید اپل واچ بهبودهای ناوبری ملموسی خواهد داشت. همچنین ممکن است ردیابی سلامت قوی تری را مشاهده کنید که آمار دویدن بیشتر، ردیابی خواب بهتر و ویژگی “بار” را که تشخیص می دهد چه مدت در وضعیت هستید را مشاهده کنید. فیبریلاسیون دهلیزی.

سایر پلتفرم ها ممکن است تغییرات به همان اندازه گسترده را مشاهده نکنند. MacOS 13 ظاهراً شامل یک صفحه تنظیمات اصلاح شده سیستم خواهد بود که بیشتر با تنظیمات iOS همگام شده است، نه اینکه به برخی از برنامه های پیش فرض بازطراحی شده اشاره کنیم. در همین حال، صاحبان Apple TV باید ویژگی های خانه هوشمند بیشتری (در صورت نامشخص بودن) را پیش بینی کنند.


یکی از کارمندان اپل به یکی از اعضای رسانه کمک می‌کند تا در حین آزمایش قابلیت‌های واقعیت مجازی iMac جدید در طول کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل، HTC Vive را امتحان کند.

هدست واقعیت ترکیبی و مک های بیشتر

حجم زیادی از تبلیغات پیرامون هدست AR/VR اپل که مدت ها شایعه شده بود وجود دارد، اما ما برای اولین بار در WWDC شرط بندی نمی کنیم. اگرچه به نظر می رسد این شرکت در حال ثبت علائم تجاری است و در غیر این صورت خود را برای معرفی آماده می کند، Gurman و تحلیلگر Ming-Chi Kuo هر دو ابراز تردید کرده اند. به نظر نمی‌رسد این فناوری برای عرضه عمومی آماده باشد. اواخر 2022 یا 2023 محتمل تر به نظر می رسد. ما یک نگاه کوتاه برای کمک به توسعه دهندگان برای آماده سازی برنامه ها را رد نمی کنیم، اما بدون شواهد بیشتر مشکوک به نظر می رسد.

به همین ترتیب، ما کامپیوترهایی فراتر از مک بوک ایر را پیش بینی نمی کنیم. علیرغم آن شایعات مبنی بر آزمایش 9 مک مبتنی بر M2 توسط اپل، هیچ نشانه ای از انتشار قریب الوقوع برای اکثر آنها وجود ندارد. یک مک پرو مبتنی بر ARM هنوز دور به نظر می رسد، و گورمن انتظار ندارد تا اواخر سال 2022 به روزرسانی های مبتنی بر M2 دیگری انجام شود. با این اوصاف، برای شگفتی ها آماده باشید – اپل M1 را با سه مک عرضه کرد.

احتمالاً سایر سخت افزارهای مصرف کننده را نخواهید دید. WWDC هنوز هم اولین گردهمایی توسعه دهندگان است و اپل معمولاً آیفون‌های جدید، ساعت‌ها و سایر دستگاه‌های اصلی را برای پاییز رزرو می‌کند. سخت‌افزاری که ظاهر می‌شود یا برای سازندگان محتوای حرفه‌ای (مانند Mac Pro پیش‌نمایش‌شده در سال 2019) یا برای آشنایی توسعه‌دهندگان با فناوری‌های جدید (مثل بسترهای آزمایشی مبتنی بر M1 در سال 2020) طراحی شده است. اگر مک بوک ایر M2 در 6 ژوئن وارد بازار شود، استثنایی از یک قانون معمولی قاطع خواهد بود.

اشتراک گذاری