امروز:10 فروردین 1403

شرکت سونی برای رفع داغ شدن بیش از حد اکسپریا زد3 پلاس اقدام کرد

با عرضه اسمارت فون جدید سونی با نام اکسپریا زد 3 پلاس از سوی کاربران اعلام شد که این گوشی بیش از حد داغ می شود و شرکت بزرگ سونی برای رفع مشکل اقدام کرد . تلاش سونی برای اولین آپدیت رسمی گوشی چقدر موفق بوده است ؟ آیا سونی توانسته این مشکل را به طور کامل حل کند ؟

Xperia-Z3-heat-issues

داغ شدن بیش از حد اکسپریا زد3 پلاس در برنامه دوربین و در بخش واقعیت افزوده دوربین بیشتر خود را نشان می دهد . در دوربین سلفی اکسپریا زد 3 پلاس یک ویژگی جدید وجود دارد و آن این است که بعد از شناسایی چهره کاربر یک صورتک روی چهره فرد قرار می گیرد که با تغییرات عضلات صورت شما ، تغییر می کند . این ویژگی را در دوربین گوشی اکسپریا C3 دیده بودیم .

این ویژگی بیشتر مورد علاقه خانم هاست . چندین صورتک مختلف وجود دارد که خانم ها در مرکز توجه هستند و حتی می توانید صورت خود را به صورت آرایش کرده مشاهده کنید .

 

این قابلیت در گوشی اکسپریا زد3 پلاس باعث شده است که باتری زیادی مصرف شود زیرا پردازش سنگینی می باشد . مسلما وقتی در زمان کم باتری زیادی مصرف شود گرمای بیش از حدی تولید می کند .

تا قبل از آپدیت رسمی گوشی این گرما بیش از حد بود و بعد از 5 ثانیه برنامه دوربین بسته می شد . حالا مشخص نیست در بروزرسانی این مشکل کاملا مرتفع شده است یا نه ؟ ویدئو زیر را تماشا کنید …

همان طور که در ویدئو مشاهده کردید سونی توانسته اقداماتی انجام دهد . اما 19 ثانیه برای تثبیت صورت شما و ثبت عکس سلفی کافی نیست . علاوه بر این آزمایش در یک مکان سربسته انجام شده است و اگر درجایی باشد که دمای هوای بیشتر باشد ، داغ شدن گوشی بیشتر خواهد شد .پس این مشکل هم چنان وجود دارد و درصورتی کمتر خواهد بود که از گوشی استفاده معمولی کنید .

با وجود تلاش سونی در کم کردن داغی گوشی ، پردازنده اسنپدراگون 810 مقاومت می کند و مشکل حل شدنی نیست . به نظر شما سونی در آینده موفق خواهد شد بر اسنپدراگون 810 غلبه کند؟

 

من فرشته آقامیری هستم . کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات دارم . علاقه زیادی به تازه های موبایل و تکنولوژی دارم و در زمینه تولید محتوا کار می کنم ... امیدوارم مطالب خوبی را برایتان تهیه کنم