امروز:31 فروردین 1403

حمایت 100 میلیون دلاری میلیونر روسی برای کشف حیات فرازمینی

آقای Yuri Milner که 100 میلیون دلار سرمایه را در اختیار تیم تحقیقاتی در این زمینه با هدف جستجوی حیات فرازمینی قرار داده است. در یک نشست خبری به همراه دانشمندان برجسته ی دنیا نظیر استیون هاوکینگ ، اظهاراتی را عنوان کرد و گفت که نام این پروژه ی تحقیقاتی Breakthrough Listen می باشد و پروسه ای 10 ساله را به همراه دارد و همچنین محدوده ی جستجوی آن نیز کهکشان روبروی کهکشان راه شیری می باشد.

همچنین دانشمندانی همچون مارتین ریس از دانشگاه کمبریج و فرانک دراک می باشد. آقای فرانک دراک در زمینه ی هوش فرازمینی ها پژوهش هایی انجام داده است و در این پروژه نیز همکاری خواهد کرد.

از 100 میلیون سرمایه ارائه شده حدود دو سوم آن را برای خرید ابزار و استخدام فضانورد اختصاص داده اند و بقیه مبلغ را در اجاره ی دو تلسکوپ قدرتمند دنیا در استرالیا و ورجینیای غربی استفاده خواهند کرد. و با حمایت هایی که آقای Milner اینبار از این تیم کرده اند، دانشمندان می توانند با تجهیزات بیشتری وارد عمل شوند و تقریبا 100 برابر نسبت به گذشته در سرعت انتقال اطلاعات بهبود صورت گرفته است.

 

Milner که بخشی از درآمد خود را مدیون فیسبوک و توئیتر بوده، مسابقه‌ای نیز راه اندازی کرده و برای آن جایزه‌ای یک میلیارد دلاری تایین کرده است. این مسابقه Breakthrough Message نام گرفته و جایزه‌ی آن به کسی تعلق می‌گیرد که راه حلی را برای فرستادن پیام به موجوادت فرازمینی پیدا کند. او علت اصلی اجرای این پروژه را استیون هاوکینگ اعلام کرده و از او به عنوان ایده پرداز نوین یاد کرده است.

همچنین در مصاحبه ای که با مجله ی نیویورک تایمز داشت، در این رابطه توضیح داد:

ما در این پروژه تمام تلاش خودمان را می کنیم و از کار خود پشیمان نخواهیم شد تا زمانی که به نتیجه برسیم و همواره در پی کشف موجودات فرازمینی هستیم.

 

سینا بازیار هستم .21 ساله ،کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات. طراحی سایت و تولید محتوا از عمده فعالیت های بنده است. امیدوارم از مطالبمون لذت ببرید.