امروز:6 اردیبهشت 1403

آلمان قصد دارد تا سال 2030 استفاده از زغال سنگ را حذف کند

آلمان قصد دارد تا سال 2030، هشت سال زودتر از برنامه ریزی قبلی، استفاده از زغال سنگ را به عنوان بخشی از آخرین تعهد آب و هوایی خود حذف کند. در همان سال، این کشور می خواهد 80 درصد برق خود را از منابع تجدیدپذیر تامین کند. به گزارش بی بی سی، اولاف شولز، رهبر حزب سوسیال دموکرات آلمان، این طرح را روز چهارشنبه به عنوان بخشی از توافقی اعلام کرد که بر اساس آن معاون سابق صدراعظم در راس ائتلاف سه حزبی متشکل از سبزها، کشور را اداره می کند.

انتخابات ملی 28 سپتامبر آلمان باعث شد که سبزها 118 کرسی در بوندستاگ را به خود اختصاص دهند و این بهترین عملکرد این حزب در تاریخ بود. انتظار می‌رود که شولز، آنالنا باربوک (Annalena Baerbock)، رهبر سبزها را به عنوان وزیر خارجه خود انتخاب کند. علاوه بر این، به احتمال زیاد رابرت هابک (Robert Habeck)، یکی از رهبران سبزها، معاون صدراعظم و فرصت نظارت بر انتقال انرژی کشور را به دست خواهد آورد.

البته باید توجه داشت که محدودیت دیگری برای کاهش آلودگی در نظر گرفته نشده است.  تا سال 2030، این کشور همچنان قصد دارد میزان انتشار گازهای گلخانه ای را تا 65 درصد نسبت به سطوح سال 1990 کاهش دهد. بر اساس برآورد سازمان غیرانتفاعی Climate Action Tracker، آلمان باید تا پایان دهه تولید گازهای گلخانه‌ای خود را حداقل 70 درصد کاهش دهد تا به هدف 1.5 درجه سانتی‌گراد که در توافقنامه پاریس پیشنهاد شده است، دست یابد.

علاوه بر این، سبزها در معامله با حزب سوسیال دموکرات مصالحه قابل توجهی کردند. به گفته بلومبرگ، این کشور از گاز طبیعی برای تسهیل انتقال بین زغال سنگ و انرژی های تجدیدپذیر استفاده خواهد کرد. منتقدان همچنین می گویند که حزب باید برای تشویق به پذیرش خودروهای الکتریکی بیشتر تلاش می کرد. دولت تنها قصد دارد تا سال 2030 15 میلیون خودروی برقی در جاده های آلمان داشته باشد. کریستوف باوتز، رئیس کمپکت، به Clean Energy Wire گفت: “این به نظر ائتلافی برای پیشرفت نیست.” “جنبش آب و هوا باید به فشار بر ائتلاف ادامه دهد تا واقعاً آن را به یک دولت آب و هوایی تبدیل کند.”

حذف انرژی های تجدید ناپذیر و جایگزین شدن انرژی های تجدید پذیر بسیار  امیدبخش است. زمین باید جایی بهتری برای همه باشد و این با بها دادن به طبیعت است.

اشتراک گذاری