امروز:31 فروردین 1403

با بزرگترین کروم‌بوک تولید شده بیشتر آشنا شوید

یکی از اولین دستگاه‌های مجهز به پردازنده برادول که در عین‌حال با اندازه ۱۵ اینچی خود به عنوان بزرگترین کروم‌بوک ساخته شده در نمایشگاه CES معرفی شد، کروم‌بوک شرکت ایسر است.

ایسر این کروم‌بوک ۱۵ اینچی را در دو مدل و با نمایشگر 720p و 1080p معرفی کرد و بنچمارک یکسانی دارند. بنچمارک کروم‌بوک‌های ایسربا ۱۲ کروم‌بوک دیگر مقایسه شده و در نهایت رتبه اول به کروم‌بوک ساخت ایسر رسیده است.

 

acer-chromebook-15-benchmarks-750x444

 

 

البته نتایج بنچمارک همیشه با آن چیزی که در حقیقت خواهیم دید، برابر نیست اما باز هم این لپ‌تاپ توانسته قدرت خود را در این آزمایش به رخ رقبای خود بکشد.

شخصی که با Acer Chromebook 15 کار کرده، در وب‌سایت OMGChrome درباره این دستگاه می‌گوید:

این کروم‌بوک واقعا بزرگ است. استفاده از آن شبیه کار کردن با HP ProBook است. هیچ شکی نیست که من نسخه 1080p آن را می‌پسندم اما نسخه‌‌‌ی با نمایشگر 720p نیز مشکلی ندارد و قابل کاربرد است. اما در نمایشگری ۱۵ اینچی با رزولوشن 1080p همه چیز متفاوت دیده می‌شود.

هم‌اکنون کروم‌بوک ۱۵ ایسر در انگلیس قابل پیش‌ سفارش است اما هیچ صحبتی از زمان عرضه نهایی این دستگاه نشده است. همینطور حضور این کروم‌بوک در بازار‌های جهانی نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. بسیاری به دلیل کوچک‌ بودن کروم‌بوک‌ها به این دستگاه‌ها ایراد وارد می‌کردند اما بالاخره دستگاهی از ایسر با نمایشگری بزرگ و با کیفیت نیز از راه رسید. نظر شما چیست؟ آیا اگر روز مشکلات اینترنت کشورمان رفع شود شما حاضرید از این دستگاه استفاده کنید؟

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.