امروز:8 اردیبهشت 1403

Meta بهترین سه ماهه خود از سال 2021 را با وجود از دست دادن پول بیشتر در متاورس داشته است

مارک زاکربرگ گفت متا “کاملا متعهد” به متاورس است.

متا به تازگی بهترین سه ماهه خود از سال 2021 را پشت سر گذاشته است، حتی در حالی که همچنان به از دست دادن مبالغ هنگفتی در متاورس ادامه می دهد. در واقع، این شرکت گفت که انتظار دارد در سال آینده پول بیشتری از دست بدهد.

طبق آخرین گزارش درآمد این شرکت، Reality Labs، بخش متا که بر پروژه‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده نظارت می‌کند، در سه ماهه دوم سال 2023 3.7 میلیارد دلار از دست داد و تنها 276 میلیون دلار درآمد داشت. و این شرکت یک بار دیگر گفت که انتظار دارد هزینه های متاورس سرعت بیشتری بگیرد. سوزان لی، مدیر مالی، گفت که متا انتظار دارد که ضرر و زیان Reality Labs در مقایسه با سال گذشته، زمانی که بیش از 13 میلیارد دلار از دست داده بود، “به طور معناداری افزایش یابد”.

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، تلاش کرد اهمیت این ضررها را کم اهمیت جلوه دهد. او در جریان تماس درآمد شرکت گفت: “ما کاملاً به چشم انداز متاورس متعهد هستیم.” هنگامی که برای جزئیات بیشتر در مورد هزینه های متاورس شرکت تحت فشار قرار گرفت، او به هدست آینده Quest 3 اشاره کرد که به گفته او در رویداد Meta’s Connect در ماه سپتامبر عرضه خواهد شد. او گفت: “این بزرگترین هدستی است که از سال 2020 عرضه کرده ایم.” “فقط هزینه های زیادی برای عرضه آن به بازار وجود دارد.”

جدای از متاورس، این یک سه ماهه قوی برای متا بود که 32 میلیارد دلار درآمد داشت که 11 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت. زاکربرگ Reels را تبلیغ کرد که به لطف تاکید مجدد این شرکت بر توصیه های مبتنی بر هوش مصنوعی، اکنون روزانه 200 میلیارد بازدید در فیس بوک و اینستاگرام دارد. او همچنین راه اندازی اخیر Threads و مدل بزرگ Llama 2 این شرکت را برجسته کرد.

اگرچه داده های اولیه تجزیه و تحلیل نشان می دهد که تعامل Threads از زمان راه اندازی آن به طور قابل توجهی کاهش یافته است، زاکربرگ گفت که این شرکت “روزانه افراد بیشتری را نسبت به آنچه انتظار داشتم می بیند” و او مسیری را برای این برنامه می بیند که در نهایت به “صدها میلیون” برسد. از کاربران

متا همچنین تأیید کرد که بخش اعظم اخراج‌هایش که منجر به اخراج بیش از 20000 شغل از پاییز گذشته شد، «به طور قابل ملاحظه‌ای تکمیل شده است». زاکربرگ قبلاً سال 2023 را به عنوان “سال کارآمدی متا” نامید زیرا او کارکنان خود را کاهش داد و سعی کرد ساختار مدیریتی شرکت را ساده کند. زاکربرگ به راه‌اندازی Threads اشاره کرد که به گفته او توسط یک تیم نسبتاً کوچک نظارت می‌شد، به‌عنوان دلیلی مبنی بر اینکه «تغییرات فرهنگی» در متا کار می‌کنند.

با این حال، زاکربرگ جدول زمانی ارائه نکرد که فکر می‌کرد هزینه‌های متوازن شرکت ممکن است شروع به ثمربخشی کند. او گفت: «این یک شرط بندی بسیار طولانی مدت است، می دانید، در سطح عمیق، من ناراحتی بسیاری از سرمایه گذاران با آن را درک می کنم. و ببینید، منظورم این است که نمی‌توانم به شما تضمین بدهم که در مورد این شرط‌بندی درست می‌گویم – فکر می‌کنم این مسیری است که جهان به آن می‌رود.»

اشتراک گذاری