امروز:9 فروردین 1403

سرویس شناسایی هویت جایگزین دائمی پسوورد در ویندوز 10

چه ویندوز هایی که بخاطر فراموش شدن رمز عبور توسط کاربر اصلی آن به فنا رفته است.اما این دلیل اصلی حذف کامل سرویس پسوورد گذاری روی صفحه ی ورود ویندوز 10 توسط ردموندی نبوده است.شرکت مایکروسافت قصد دارد که سرویس Fast Identity Online را در ویندوز 10 اجرایی کند تا دیگر کاربران برای ورود به برخی از اپلیکیشن ها نیازی به پسوورد نداشته باشند.اعتماد بی سابقه کاربران کامپیوتری به پسوورد های ضعیف مانند “123456789” که براحتی قابل شکستن هستند و همچنین برملا شدن پسوورد ها در محیط اینترنت بیانگر این نکته است که دیگر دوران پسوورد چذاری تمام شده است و باید یک فکر اساسی در ویندوز برای این امر نمود.
Dustin Ingalls که مدیر بخش امنیتی ویندوز در شرکت مایکروسافت است بیان نموده است که سرویس Fast Identity Online به طور 100 درصد در ویندوز 10 وجود خواهد داشت که وی بزرگترین چالش برای این کار را حذف گذدواژه هایی است که در ان عدد و حروف با هم ترکیب شده اند و کاربران پس از مدت زمانی آن را فراموش می کنند و جایگزین آن با سیستم هویت فردی شده است.

استاندارد Fido دقیقا چیست ؟

استاندارد Fast Identity Online  تلاش دارد که یک چهار چوب جهانی برای تعیین هویت افراد البته در محیطی کاملا ایمن ایجاد کند.این استاندارد‌ها می‌تواند شامل روش‌های استفاده از بدن مانند تشخیص چهره، صدا، چشم و اثرانگشت یا روش‌های دیگر باشد. شرکت‌هایی که در این زمینه همکاری می‌کنند شامل سامسونگ، ویزا، PayPal، مس‌تر کارت، گوگل، لنوو، ARM، مایکروسافت و چند بانک بزرگ و شرکت دیگر آمریکایی است.
پس بدیت ترتیب حتما شاهد سرویس های Saas و پشتیبانی Azure برای تشخیص هویت کاربران در ویندوز 10 خواهیم بود.البتهمایکروسافت نه تنها برای وندوز بلکه قصد دارد برای سرویس هایی از جمله وان‌درایو و اوت لوک نیز استفاده کند.

Web Developer and Design