امروز:8 اردیبهشت 1403

سامسونگ گلکسی نوت 5 از نمایشگر Ultra HD با بیشترین تراکم پیکسل استفاده خواهد کرد

سامسونگ در مراسم Analyst Day گفته بود در سال جاری میلادی نمایشگرهای Ultra HD با رزولوشن 3840 در 2160 پیکسل را وارد بازار می‌کند. حالا به نظر می‌رسد این غول کره‌ای قصد دارد نمایشگرهای Ultra HD وعده داده شده را بر روی گلکسی نوت 5 نصب کند.

 

بر اساس اخبار موجود این احتمال وجود دارد که سامسونگ گلکسی نوت 5 را با نمایشگر UHD وارد بازار کند. به نظر می‌رسد تولید پنل‌های UHD از ماه آگوست شروع شود که با توجه به رسم سنتی سامسونگ در معرفی اعضای خانواده گلکسی نوت در جریان رویداد IFA برلین در ماه سپتامبر، گلکسی نوت 5 با نمایشگر 5.89 اینچی و تراکم 748 پیکسل بر اینچ معرفی شود. همچنین احتمال آن می‌رود که گلکسی نوت 5 اج نیز با دو لبه منحنی مجهز به نمایشگر 5.78 اینچی و تراکم 762 پیکسل در اینچ رونمایی شود.
نمایشگرهای Ultra HD از چیدمان ماتریس غیراستاندارد پیکسل‌ها بهره می‌برد که شبیه پیکسل الماسی است. این مسئله باعث می‌شود بیشترین تراکم پیکسلی را روی نمایشگر یک گوشی ببینیم که البته در حالت عادی برای کاربران فرقی نمی‌کند و هیچکدام قادر نیستند پیکسل‌های تکی را تشخیص دهند.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.