امروز:9 فروردین 1403

پتنت جدید مایکروسافت برای مدیریت تماس‌های از دست رفته

تماس‌های از دست رفته،به دلایل مختلفی ممکن است ایجاد بشوند. شاید در جلسه باشیم، شاید خواب باشیم، شاید حوصله نداشته باشیم، شاید تلفنمان پیشمان نباشد و … . اما خیلی از اوقات فراموش می‌کنیم که با شخص تماس گیرنده، تماس بگیریم و ممکن است همین باعث دلخوری‌هایی نیز بشود. حال مایکروسافت پتنت جدیدی به ثبت رسانده که به مدیریت بهتر تماس‌های از دست رفته کمک می‌کند.

در حال حاضر برای آگاهی از تماس‌های از دست رفته، باید به لیست تماس‌ را بررسی کنیم، که اگر تماس‌ها دریافتی زیاد باشد ممکن است کمی این کار را سخت کند. مایکروسافت برای حل این مشکل، راه حل جدیدی به ثبت رسانده است. بر اساس پتنت به ثبت رسیده از طرف مایکروسافت در زمان دریافت پیام صوتی گزینه‌ای نمایش داده خواهد شد و کاربر می‌تواند در این زمان در صورت پاسخگو نبودن، لینکی را بین تماس دریافتی و تقویم گوشی ایجاد کند، بطوریکه یک وظیفه‌ی جدید برای تماس با فرد مورد نظر در نزدیک‌ترین زمان ممکن در تقویم ثبت خواهد شد و به این ترتیب یک کلیک مستقیم برای برقراری ارتباط نیز در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

با استفاده از این قابلیت می‌توان تماس‌های دریافتی از دست رفته را سر و سامان داد و تقویم با گذشت زمان مشخصی و با توجه به وضعیت، اقدام به یادآوری برقراری تماس می‌کند.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.