امروز:10 فروردین 1403

مایکروسافت Office Lens را برای اندروید و iOS منتشر کرد

ردموندی‌ها در راستای سیاست‌های جدیدشان امروز اپ Office Lens را برای اندروید و iOS منتشر کردند. Office Lens به شما در اسکن انواع اسناد از روی سطوح متفاوت و بدون نیاز به رعایت زاویه‌ی خاصی کمک می‌کند.

 

Office Lens  دوربین گوشی هوشمند شما را به یک اسکنر قدرتمند تبدیل می‌‌کند. با کمک این اپلیکیشن می‌توان تصاویر مورد نظر را از زوایای مختلف ثبت کرد و این عکس‌های اسکن شده را از ناحیه‌ی مورد نظر در قالب تصویر واضحی مشاهده کرد و

 

اپلیکیشن Office Lens امکان اسکن انواع تصاویر از جمله سندهایی مانند کارت‌های اعتباری، تخته‌ سفید یا هر سطح دیگری که نوشته‌ای روی آن ثبت شده باشد را فراهم می‌کند. همچنین Office Lens  امکان دسترسی به تصاویر اسکن شده را روی دستگاه‌های مختلف فراهم می‌کند.

تفاوت این اپلیکیشن با سایر اپلیکیشن‌های موجود، امکان ثبت تصاویر بدون در نظر گرفتن زاویه‌ی عکاسی است. یعنی می‌توان از هر زاویه‌ای تصویر مورد نظر را ثبت کرد و برنامه به صورت خودکار با اعمال تغییرات تصویر مناسب را استخراج خواهد کرد.کار این برنامه بدین صورت است که شما فارغ از هر زاویه خاصی از کتاب و یا نوشته‌های تخته با استفاده از Office Lens  عکس می‌گیرید و نرم‌افزار با استفاده از فناوری OCR تصاویر و متون را تجزیه‌وتحلیل کرده و در نهایت متنی واضح و باکیفیت را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

 

Office Lens 2 v2

 

 

هر دو نسخه اندروید و iOS اپلیکیشن Office Lens قابلیت‌های نسخه ویندوز فونی را دارا هستند. آفیس لنز امکان ذخیره تصاویر ثبت شده را در قالب سند آفیس برای کاربران فراهم کرده است. همچنین امکان ذخیره سازی تصاویر بصورت PDF نیز پیش بینی شده است.

 

برخی از قابلیت‌های Office Lens عبارت‌اند از:

  • قابلیت تشخیص کادر اصلی تصویر و حذف خودکار حاشیه
  • تشخیص کاراکترهای متن
  • تشخیص خودکار پروفایل business card بر روی متن و اضافه کردن محتویات آن به برنامه مخاطبین
  • درج تصاویر در OneNote و OneDrive با فرمت‌های DOCX, PPTX, JPG یا PDF و اجازه اشتراک‌گذاری مستقیم تصاویر

 

البته نسخه‌ی پیش نمایش آفیس لنز برای اندروید نیاز به ثبت نام در صفحه‌ی گوگل‌پلاس این اپلیکیشن دارد. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید به وبلاگ آفیس مراجعه کنید.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.