امروز:5 اردیبهشت 1403

وال استریت ژورنال: آیفون‌های نسل بعد نیز صفحه‌نمایشی با فناوری Force Touch خواهند داشت

دو روز از معرفی مک‌بوک‌های جدید اپل و همچنین اپل‌واچ گذشت و حالا ما می‌دانیم یکی از وجوه اشتراک این دو محصول، فناوری جدید لمس ترک‌پد و صفحه‌ی لمسی اپل‌واچ است که Force Touch نام دارد. حال شایعاتی مبنی بر اینکه نسل بعدی آیفون نیز به قابلیت Force Touch مجهز شود، در حال انتشار هستند.

وال‌استریت‌ژورنال ادعا کرده است، اپل قصد دارد از فناوری Force Touch در نسل بعدی آیفون‌های خود استفاده کند. همانطور که پیش از این در آریامونز به شما گفتیم، فناوری Force Touch میزان فشار وارد شده در زمان لمس سطح مورد نظر را که می‌تواند ترک‌پد یا صفحه‌ی نمایش لمسی باشد، سنجیده و براساس آن واکنش نشان می‌دهد. این فناوری این امکان را فراهم می‌کند که گجت هوشمند شما بتواند با توجه به میزان فشار وارد شده به صفحه‌ی نمایش، گزینه‌های مختلفی به منظور صدور دستورات ارائه کند.

به احتمال زیاد نسل بعدی آیفون‌های اپل از نظر طراحی شبیه به نسل کنونی این گوشی‌هوشمند خواهد بود و اپل اندازه‌ی آیفون‌های خود را تغییر نخواهد داد. همچنین احتمال داده می‌شود که اپل در نسل بعدی آیفون، رنگ صورتی را نیز به آیفون‌های طلایی، خاکستری و نقره‌ای اضافه کند.

حال باید ببینیم آیفونی که صفحه‌نمایشش هم واقعا هوشمند است چگونه خواهد بود.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.