امروز:9 فروردین 1403

مایکروسافت: ویندوز 7 قدیمی شده است

به نظر می‌رسد ویندوز 10 قرار است انقلاب کند، هر روز مایکروسافت خبرهای جدید در این مورد منتشر می‌کند، بیانیه‌های جدیدی منتشر و حرف‌های تازه‌ای گفته می‌شوند. همه این‌ها یعنی مایکروسافت بر روی پلتفرم جدید خود خیلی حساب باز کرده است. اینبار در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی‌ها مایکروسافت تمام تلاش خود را برای گفتن اینکه ویندوز 10 بهترین پلتفرم نرم‌افزاری برای تمامی گجت‌هاست، انجام داد.

 

در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی‌ها مایکروسافت با استفاده از نمایش SDKها، برگزاری جلسات و نمایش نمونه‌های توسعه یافته برای ویندوز 10، به توسعه‌دهندگان گفت که ویندوز 10 بهترین پلتفرم برای تمام گجت‌هاست، اما نکته جالب القای حس کهنگی ویندوز 7 بود.

قضیه از این قرار است که،در یکی از جلسات برگزار شده در این کنفرانس که با سخنرانی کریس چارلا همراه بود و محوریت آن فرصت‌های جدید در ویندوز ۱۰ برای توسعه‌دهندگان مستقل بازی‌ها بود، چارلا به بررسی پیچیدگی‌های توسعه‌ی بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها در ویندوز ۱۰ و ایکس‌باکس وان پرداخت، اما یکی از اسلایدهای نمایش داده شده در حین این سخنرانی بسیار جالب بود و نظر بسیاری را نیز به خود جلب کرد. در این اسلاید مایکروسافت یک دستگاه IBM XT در حال اجرای ویندوز 7 نمایش داده شده بود.

 

احتمالا مایکروسافت با این تصویر، نگرش خود را درباره ویندوز ۷ نمایش داد، مایکروسافت می‌خواهد بگوید: ویندوز ۱۰ آینده‌ی این کمپانی‌ست و این کمپانی به سمت تحقق ایده‌های خود در قالب این سیستم‌عامل حرکت می‌کند. ویندوز 7 کم‌کم به خاطره‌ها خواهد پیوست.

کاربران تجاری روی خوشی به ویندوز ۸ نشان ندادند و همچنان بر استفاده از ویندوز ۷ پافشاری کردند، حال آنکه ردموندی‌ها در تلاشند تا تمام کاربران را به سمت استفاده از ویندوز ۱۰ سوق دهند.

 

 

 

انتخاب نام ویندوز 10 برای این سیستم‌عام بی‌دلیل نبوده، مایکروسافت می‌خواهد وقتی کاربران نام ویندوز 7 را می‌شنوند احساس کهنگی کنند و فاصله زیاد بین امکانات ویندوز 10 و ویندوز 7 را احساس کنند. در واقع می‌توان این سیاست را همچون تعیین قیمت اجناس در فروشگاه‌ها خواند که به جای درج قیمت کامل، با کسر مبلغی اندک، قیمت پایین را به کاربران القا می‌کند.

نظر شما چیست؟ آیا این حرف‌های مایکروسافت در مورد ویندوز 10 می‌تواند حقیقت داشته باشد؟

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.