امروز:10 اردیبهشت 1403

سونی با اپلیکیشن Walkman خود خداحافظی کرد

اپلیکیشن پیش‌فرض پخش موزیک گوشی‌های هوشمند که یکی از معروف‌ترین برند‌های شرکت سونی sony می باشد تا پایان سال 93 طبق گفته شرکت سونی از گوشی های هوشمند این شرکت برچیده خواهد شد . همانطور که گفته شد برند Walkman  واکمن برای محصولات پخش کننده پرتابل موسیقی شرکت سونی به کار می‌رفت و با این حساب کاملاً بدیهی است که واکمن را در گوشی‌های اندرویدی نیز شاهد باشیم . برند واکمن Walkman با دستگاه های پخش نوار کاست پرتابل آغاز بکار کرده بود و یکی از اپلیکیشن های کاربردی در کنار سایر اپلیکیشن های پخش کننده پرتابل موسیقی در گوشی های هوشمند سونی بوده به همین دلیل سونی آن را تا اکنون حفظ کرده بود و در گوشی‌های اکسپریا، آیکون معروف واکمن به چشم می‌خورد اما در تبلت اکسپریا Z4 و گوشی‌ اکسپریا M4 Aqua که به تازگی از سوی سونی عرضه شده‌اند، دیگر خبری از برند واکمن نیست و سونی به استفاده از نام Music بسنده کرده است .

Walkman-app-600x321
ازین پس واکمن در گوشی‌های اکسپریایی که از اندروید آب‌نبات‌چوبی بهره می‌برند بجای اپلیکیشن واکمن Music را می بینیم . اگر به خاطر داشته باشید اپل نیز سه سال پیش اپلیکیشن موزیک گوشی آیفون را که iPod نامیده می‌شد کنار گذاشت. البته طرفداران برند واکمن می توانند واکمن جدید سونی را با قیمت 1200 دلار خریداری کنند. از طرف دیگر با این واقعیت باید روبرو شد که اپلکیشن‌های مستقل پخش موسیقی رفته رفته جای خود را به اپلیکیشن‌های استریم موسیقی می‌دهند و ممکن است سونی این کار را برای مقابله با سرویس قدرتمند Spotify انجام داده باشد.
البته با اینکه برند Walkman واکمن از محصولات سونی جدا می شود اما همچنان طرفداران خود را خواهد داشت چون می بینیم  افراد با میانگین سنی ۳۰ سال به برند واکمن علاقه‌ خاصی دارند و بدون شک این برند خاطره‌های زیادی را برای آنها رقم زده است و حتی با کنار گذاشتن این برند معروف خاطره خوبی از آن برای مصرف کننده گان سونی باقی می ماند .

اشتراک گذاری

Web Developer and Design