امروز:28 فروردین 1403

مشخصات تبلت‌های گلکسی سری Tab A سامسونگ فاش شدند

امروز صبح بود که اعلام کردیم سامسونگ نام تجاری سری‌های جدید تبلت خود را به ثبت رسانده است. حال خبرها حاکی از این‌اند که این کمپانی کره‌ای در حال کار بر روی خط جدید تبلت‌های خود است. تبلت‌های جدید این شرکت در سری محصولات تب (tab) و نوت(note) این شرکت قرار می‌گیرند. و باز هم امروز خبرهایی به دستمان رسیده که برخی از اطلاعات تبلت‌های سری Tab A  این شرکت را به همراه داشتند.

 

این اخبار حاکی از این‌اند که دو تبلت جدید سامسونگ با نام‌های گلکسی تب A و گلکسی تب A Plus ارائه خواهند شد. به نظر می‌رسد اولین تبلت یک محصول میان رده خواهد بود، نسخه A Plus آن با اینکه جزئی از سری نوت‌ها نیست، اما به احتمال زیاد به قلم S Pen مسلح باشد. اگر به خاطرتان باشد آخرین تبلت سری تب که گلکسی Tab Active نام داشت نیز به همراه خود یک قلم پلاستیکی C Pen داشت و بعید نیست که سامسونگ باز هم چنین حرکتی را تکرار کند.

گلکسی تب A در اندازه 8 اینچ و A Plus در اندازه 9.7 اینج عرضه خواهد شد. این دو تبلت همچنین در مشخصات فنی نیز با هم تفاوت دارند، A Plus دارای 2 گیگابایت حافظه رم می باشد در صورتیکه گلکسی تب A دارای 1.5 گیگابایت حافظه رم است، علاوه بر این همانطور که گفته شد نسخه A Plus دارای قلم S Pen می باشد در صورتیکه نسخه A از این قلم بی‌بهره مانده. باقی مشخصات این دو تبلت یکسان می باشند که می‌توان آن‌ها را به شرح زیر توضیح داد:

  •  پردازنده چهار هسته‌ای اسنپ‌دراگون ۴۱۰ با فرکانس ۱.۲ گیگاهرتز
  • رزولوشن نمایشگر ۱۰۲۴ در ۷۶۸ پیکسل
  • دوربین ۵ مگاپیکسل در عقب و ۲ مگاپیکسل در جلو
  • حافظه ذخیره سازی داخلی ۱۶ گیگابایت
  • باتری به ظرفیت ۴۲۰۰ میلی آمپر ساعت می‌شود.

 

البته به نظر می رسد A Plus  به باتری با ظرفیت ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت و پردازنده APQ8016 کوالکام با فرکانس ۱.۲ گیگاهرتز مجهز خواهد شد.

تبلت‌های جدید کمپانی کره‌ای در سری A با باریکی ۷.۴ میلی‌متری و پشتیبانی از شبکه ارتباطی LTE عرضه خواهند شد.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.