امروز:10 اردیبهشت 1403

اچ تی سی: نمی توانیم وعده مان مبنی بر انتشار اندروید5 را تا 90 روز دیگر محقق کنیم

پس از اینکه گوگل سورس های اندروید آبنبات چوبی را در اختیار تولیدکنندگان گذاشت، اچ تی سی اعلام کرد که ابزارهای شاخص خود را حداکثر تا 90 روز دیگر به اندروید جدید آپدیت می کند. اما امروز این کمپانی اعلام کرد که نمی تواند وعده خود را عملی کند.

 

اچ تی سی در آن زمان اولین کمپانی ای بود که زمان خاصی را برای عرضه نسخه جدید اندروید مشخص نمود و در سوم نوامبر سال گذشته میلادی اعلام کرد که «ما کد‌های اندروید آبنبات چوبی را در اختیار داریم، وان M8 و وان M7 را تا ۹۰ روز دیگر بروزرسانی خواهیم کرد.» و حالا بسیاری از کاربران این شرکت منتظر دریافت بسته بروزرسانی خود هستند و حالا این کمپانی اعلام کرده است که نمی تواند به وعده خود عمل کند و حتی هیچ زمان دیگری را هم برای ارائه این آپدیت نمی تواند مشخص کند.

Mo Versi، مدیر بخش محصولات اچ‌تی‌سی در این باره می‌گوید:

اگر روند انتشار اندروید جدید را دنبال کرده باشید، می‌دانید که گوگل چندین مشکل در فرآیند انتشار اندروید آبنبات چوبی به چند مشکل برخورد کرده است. ما سخت تلاش کردیم تا هر چه سریع‌تر برخی از این مشکلات را با همکاری گوگل از بین ببریم، اما با وجود تلاش بسیاری که داشتیم، نمی‌توانیم هدف ۹۰ روزه خود را برای برخی از اپراتور‌ها و کشور‌های عرضه کننده وان M8 و وان M7 برآورده کنیم.

 

وی همچنین گفته است که هنوز در تلاش برای تحقق وعده خود هستیم اما نمی‌توانیم مشخص کنیم چه زمانی همه مشکلات را حل خواهیم کرد.

تاکنون اچ‌تی‌سی نسخه گوگل پلی آنلاک و مخصوص توسعه دهندگان وان M8 را بروزرسانی کرده است. دو روز پیش بروزرسانی اندروید آبنبات چوبی برای دارندگان وان M8 در ایران دریافت شد. اما هنوز مشخص نیست که صاحبان پرچم دار نسل قبل اچ‌تی‌سی چه زمانی این بروزرسانی را دریافت می‌کنند.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.