امروز:7 اردیبهشت 1403

پردازنده های نسل پنجم اینتل را بیشتر بشناسید

اگر از خوانندگان آریامونز باشید حتما در جریان عرضه نسل پنجم پردازنده های اینتل با نام Core vPro قرار دارید. ما پیش از این در مطلب (با نسل جدید پردازنده های اینتل منتظر کامپیوترهای واقعا بی سیم باشید) توضیحاتی در مورد عملکرد این چیپ ها داده ایم. حال اینتل ساعاتی پیش اعلام کرد که این پردازنده ها در اختیار تولید کنندگان قرار گرفته است.

اینتل پردازنده های نسل پنجم Core vPro که بر اساس لیتوگرافی 14نانومتری تولید می شوند را به صورت رسمی در اختیار تولید کنندگان قرار داده است. از ویژگی های نسل جدید پردازنده های اینتل می توان به روند کاری پویاتر ، ارائه قابلیت های ارتباط بی سیم با کاربردهای تازه، عملکرد امنیتی بهتر و سرعت و مدیریت قویتر را بر شمرد.

به طور کلی اینتل در طراحی پردازنده های نسل پنجم خود روی سه حوزه تمرکز داشته است که این سه حوزه شامل طراحی PC ها ، نمایشگرهای بی سیم و داک های بی سیم می باشد. سری Core vPro اینتل که دارای سرعت و قدرت دو برابر نسل چهارم پردازنده های این کمپانی می باشند را می توان در انواع اولترابوک ها، مینی پی سی ها و لپ تاپ های هیبریدی به کار گرفت.

تام گریسون، یکی از مدیران اینتل در خصوص در دسترس قراردادن پردازنده‌های اینتل گفته است:

هدف ما بالا بردن توان کاربران برای حل چالش‌های امروز کسب و کارها از طریق فناوری است. با استفاده از گجت‌های جدید که مبتنی بر نسل پنجم پردازنده‌‌های Core vPro اینتل خواهند بود، ما در تلاشیم تا کاربران استفاده از گجت‌ها را در مکان‌های مختلف بدون نیاز به سیم و مشکل خاصی تجربه کنند.

 

فناوری Intel Pro Wireless Display این امکان را می دهد که اتاق های کنفرانسی عاری از هرگونه سیم کشی طراحی کرد. این فناوری از ازدحام کانال های ارتباطی و بروز مشکلات امنیتی جلوگیری می کند چرا که این پردازنده ها از پیش نیازهای ارتباطات بی سیم امن مانند مدیریت کانال های وای-فای پشتیبانی می کنند.

 

علاوه بر فناوری فوق این پردازنده ها از فناوری Intel Wireless Docking که اتصال سریع ابزارها با یکدیگر را میسر می سازد، بهره می برند. برای مثال می توان ابزارهای مجهز به فناوری بی سیم  Intel Wireless Docking که بر پایه فناوری Gigabit Technology‌ است را به انواع مانیتورها، کیبوردها، موش واره ها و ابزارهای جانبی دیگر مانند USB ها متصل کرد.

همانطور که گفته شد، پردازنده های سری Core vPro از لحاظ امنیتی و مدیریتی نیز امکانات خوبی را د اختیار کاربران قرار می دهند. با استفاده از سری SSD Pro 2500 اینتل و فناوری کدگذاری این کمپانی می‌توان امنیت را به‌راحتی و بصورت هوشمندانه‌ای در سیستم کاربران پیاده کرد.

حال منتظریم تا تولیدکنندگان از این پردازنده ها در محصولات خود استفاده کنند تا عملکرد این پردازنده ها را محک بزنیم.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.