امروز:9 اردیبهشت 1403

اپلیکیشن مترو تهران چه می کند؟

آریامونز این بار قصد دارد تا شما رو با اپلیکیشنی پرکاربرد آشنا کند.

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که سوار مترو شده اید و می خواهید هرچه سریعتر به مقصد برسید اما بین راه ایستگاهی را اشتباه پیاده شده و یا خطی را اشتباه عوض می کنید و همین امر باعث می شود تا به جای زودتر رسیدن تمام وقتتان تلف شود و با سردرگمی به دنبال مقصدتان بگردید.

برای رفع این مشکل متروی تهران، اپلیکیشنی را طراحی کرده است که کاربران ios و Android میتوانند به راحتی مسیر و مقصد خود را پیدا کنند.

زمانی که وارد این اپلیکیشن می شوید صفحه را مقابل خود خواهید دید که اسامی تمام خطوط مترو را به شما نمایش می دهد و در سمت چپ کادر با ستونی مشکی رنگ با عناوین : لیست ایستگاه ها ، مسیریابی، نزدیک ترین ایستگاه، نقشه و … مواجه خواهید شد. در این صفحه شما با انتخاب هر ایستگاه، می توانید به اطلاعات مربوط به آن ایستگاه که شامل زمانبندی حرکت قطارها و امکانات آن ایستگاه شامل: داشتن سرویس بهداشتی و نمازخانه، اغذیه فروشی، عابربانک، فوریت های پزشکی، پارکینگ و … می باشد، دست پیدا کنید و علاوه بر آن نیز می توان از امکاناتی که در خارج از ایستگاه مثل: خطوط تاکسیرانی یا اتوبوس وجود دارد مطلع شد.

metro_app_2s

مهمترین و پرکاربردترین قسمت این اپلیکیشن قسمت مسیریابی آن است که شما می توانید به دو صورت مسیر و مقصد خود را بیابید : 1 – جستجو براساس نام ایستگاه مترو  2 – جستجو براساس مکانی که می خواهید به آنجا سفر کنید یا در آن هستید و می خواهید مقصد خود را بیابید.

با توجه به روزهای پایانی سال و شروع تعطیلات نوروز، به همه مسافرانی عزیزی که قصد دارند در تعطیلات نوروز به تهران سفر کنند یا از تهران گذر کنند پیشنهاد می کنم که حتما از این اپلیکیشن استفاده کنند تا تعطیلات خوشی را در تهران بگذرانند و با خاطره ای خوش به شهر و دیار خود برگردند.

metro_app_4s

اگر با جستجو در مسیریابی باز هم نتوانستید مقصد مورد نظر خود را بیابید می توانید از قسمت Map می توانید نقشه تهران را با مسیر تمام ایستگاه های مترو به تفکیک رنگ خطوط مختلف مترو مشاهده نمایید و نزدیکترین ایستگاه را به مقصد خود بیابید.

metro_app_3s

علاقه مندان به استفاده از این اپلیکشن رایگان می توانند از سایت های Myket ، Gooogel play،  cafebazaar برای گوشیهای اندروید و سایت App store apple برای گوشی های ios این اپلیکیشن را دانلود کنند. و در پایان به تنها نکته ای که می توان اشاره ای طنز گونه داشت این است که به پیغام تصویر زیر توجه فرمایید.

 

” توجه کنید : برای استفاده اول باید به اینترنت متصل باشید، تا نقشه ها دانلود شوند.”  :mrgreen:

9