امروز:10 اردیبهشت 1403

درآمد تیم کوک،مدیر عامل اپل در سال 2014، 102 میلیون دلار بوده است

بعد از استیو جابز، تیم کوک هدایت اپل را بر عهده گرفت. تیم کوک به عنوان مدیر عامل یکی از بزرگترین شرکت های دنیا بدون شک حقوق بالایی را باید دریافت کند. اما در اخرین آمار در سال 2014 این تیم کوک حدود حقوق سالیانه ای در حدود 9.2 میلیون دلار را از اپل دریافت می کند. در ابتدا شاید شما بگویید این رقم زیاد است اما با مقایسه ی این مقدار با حقوق سالیانه ی مدیران دیگر می توان به کم بودن ان پی برد. اما در حقیقت حقوق تیم کوک چقدر است؟ با آریامونز همراه باشید.

بر اساس یک نماینده ی اپل، حقوق سالیانه ی تین کوک، مدیر عامل اپل در سال 2014 حدود 9.2 میلیون دلار بوده است. همانطور که در بالا اشاره شد این حقوق در مقایسه با حقوق مدیران دیگر کم می باشد. برای مقایسه و دید کلی نسبت به قضیه حقوق مدیرعامل ویاکام(viacom) حدود 44.3 میلیون دلار و و مدیران شرکت های استارباکس و دیزنی(Desney) به ترتیب حدود 21.5 میلیون دلار و 46.5 میلیون دلار بوده است. پس با این مقایسه شما درآمد سالیانه ی تیم کوک را از مدیرعامل استارباکس که شاید تا به حال اسم این کمپانی را هم نشنیده باشید کمتر است. و همین جای تعجب و تحقیق بیشتر دارد.

Aron Pinson یکی از کارمندان Yahoo Finance در مورد این حقوق ، آن را گمراه کننده می داند. او درآمد تیم کوک را بیشتر از روی سهام او در اپل می داند و معتقد است با محاسبه ی سود سهام تیم کوک از اپل به رقمی بالای 100 میلیون دلار می رسیم.

پینسون با محاسبه تمام این پاداش ها و سیستم جدید اپل برای پاداش های سهامی به رقمی بالغ بر ۹۲٫۸۸۵٫۶۲۵ رسید که با در نظر گرفتن حقوق سالانه ی 9.2 میلیون دلار به رقم ۱۰۲٫۱۰۸٫۲۶۳ می رسیم. این رقم کاملا عقلانی به نظر می رسد.