امروز:7 اردیبهشت 1403

آموزش چسباندن محافظ صفحه نمایش

محافظ صفحه نمایش

گوشی های تلفن همراه و تبلت ها از وسایلی هستند که همیشه با خطر افتادن و شکستن دست و پنجه نرم می کنند. به همین خاطر یکی از اولین تست هایی که پس از رونمایی از یک گجت جدید توسط خود کاربران در فضای اینترنت پخش می شود همین تست سقوط از ارتفاع است و این خود اهمیت موضوع از دید کاربران را نشان می دهد. به همین خاطر شرکت ها هم دست به کار شده اند و هر بار از مواد مقاوم تری در ساخت محصولاتشان به خصوص در ساخت صفحه نمایش استفاده می کنند. سری های مختلف گوریلاگلس، شایعات استفاده از یاقوت کبود در صفحه نمایش گوشی های آیفون و … همه خود دلیلی بر اهمیت این موضوع هستند. در این میان بر چسب های محافظی هم وجود دارند که معمولا هنگام خرید گوشی از طرف فروشنده پیشنهاد می شوند و شاید چسباندن آن ها کار هر کسی نباشد و اغلب اوقات از طرف خود فروشنده این کار انجام می شود. اما ما در اینجا می خواهیم نحوه انجام این کار را به شما آموزش دهیم. با آریامونز همراه شوید.

 

1. قبل از هر کاری تبلت یا موبایل را بر روی میزی قرار بدهید که از سطح زمین فاصله داشته باشد . ( اگر این کار را در تابستان انجام میدهید باید برای چند دقیقه کولر را خاموش کنید تا گردو غبار بر روی محافظ صفحه نمایش قرار نگیرید . )
به هیچ وجه در منزل بر روی فرش اینکار را انجام ندهید زیرا سطح محافظ صفحه نمایش طوری طراحی و تولید شده است که کمی چسبندگی دارد و وقتی یک پرز فرش یا گردو خاک بر روی آن بشیند به هیچ وجه نمی توانید گردو خاک را از روی سطح محافظ صفحه نمایش پاک کنید و باید به فکر خرید یک برچسب محافظ دیگر باشید. البته اگر گردو خاک به صورت سنگ ریزه کوچک باشد می توانید با چسب نواری به طوریکه طرف چسبنده چسب نواری به سطح محافظ صفحه نمایش بچسبد گردو خاک را از سطح محافظ جدا کنید .

محافظ صفحه نمایش

 

 

2. در بسته محافظ صفحه نمایش یک دستمال مخصوص جهت پاک کردن صفحه تبلت و موبایل وجود دارد . دستمال را بردارید و سطح صفحه نمایش تبلت و موبایل را  پاک کنید .  دقت داشته باشید که هیچ پرز یا گردو خاکی نباید قبل از استفاده از برچسب محافظ ، بر روی صفحه نمایش باشد .

 

محافظ صفحه نمایش

 

 

3. محافظ صفحه نمایش را از داخل بسته خارج کنید . مرحله شروع و طرف اصلی ، دایره دوربین یا بلندگو تبلت یا گوشی همراه می باشد که به صورت یک سوراخ می تواند برای شما به عنوان یک نشانه به حساب بیاید . تمام گوشیها و تبلت ها دارای این دو نشان هستند.

 

 

محافظ صفحه نمایش

 

4. به تصویر بالا دقت کنید . یک چسب از لبه سمت راست و یک برچسب از لبه سمت چپ بیرون زده شده است . این برچسب به شما کمک می کند تا راحت تر بتوانید محافظ صفحه نمایش را بچسبانید .  برچسبی که نوشته آن پشت به شما می باشد را باید از لایه اصلی جدا کنید . در هر صورت اگر متن هم بر روی برچسب ها نبود باید لایه ای ابتدا جدا شود که به طرف صفحه تبلت یا موبایل (با توجه به سوراخ های نامبرده شده)، باشد .
تمام محافظ ها از سه لایه تشکیل شده اند . ابتدا لایه ای که برچسب آن نوشته اش به طرف تبلت یا موبایل می باشد را جدا کنید.

 

محافظ صفحه نمایش

 

5. وقتی لایه زیرین را جدا کردید باید از طرف بالا جایی که دوربین و بلندگو به صورت یک سوراخ در محافظ صفحه نمایش قرار گرفته شروع به چسباندن محافظ کنید . انگشتان به هیچ وجه نباید لایه زیرین محافظ را لمس کند .
در حین چسباندن می توانید از دستمال مخصوص استفاده کنید . یکی از نکات مهم در چسباندن محافظ صفحه نمایش جلوگیری از ایجاد حباب می باشد که اینکار نیز با استفاده از کاردک مخصوص که در تمام بسته بندیها محافظ ها قرار دارد انجام می شود. سعی کنید به صورت آرام آرام از بالا به طرف پایین محافظ را بچسبانید و حباب های ایجاد شده را در همان ابتدای کار با استفاده از وسیله مخصوص که میتوانید نمونه آن را در تصویر مشاهده کنید ، محو نمایید

.

محافظ صفحه نمایش

 

 

محافظ صفحه نمایش

 

 

محافظ صفحه نمایش

 

وقتی برچسب را به صورت کامل بر روی صفحه نمایش چسباندید دقت کنید که هیچ حبابی در کار نباشد. برای انجام این کار دقت و حوصله نیاز است و قرار نیست کار سختی انجام دهید. امیدواریم با این آموزش بتوانید خودتان این کار را انجام دهید.

 

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.