امروز:10 فروردین 1403

چگونه مصرف اینترنت موبایل را کاهش دهیم؟

سه سال پیش داشتن ۲ گیگابایت اینترنت در ماه روی موبایل بسیار زیاد به نظر می‌امد چراکه بسیاری از اپلیکیشن‌ها نیازی به اتصال به اینترنت نداشتند. اما حالا و به خصوص با افزایش سرعت اینترنت و رشد شبکه‌های جدید این میزان بسیار افزایش یافته است. اما شاید ندانید که بخش قابل توجهی از مصرف ترافیک اینترنتی ما ناشی از اپلیکیشن فیس‌بوک است.

 

در واقع اگر میزان مصرف اینترنت در دو ماه قبل را با تابستان مقایسه کنید متوجه می‌شوید که میزان مصرف ترافیک اینترنت حدود ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده که بخش قابل توجه آن از اپلیکیشن فیس بوک است.

 

دلیل آن هم این است که فیس‌بوک در سپتامبر امسال امکانی را فعال کرد که بر اساس آن ویدیوها به طور اتوماتیک ( به صورت صامت) در فید فیس‌بوک شروع به پخش شدن می‌کنند. حالا به خصوص با توجه به افزایش ویدیوها ( بر اساس آنچه فیس‌بوک نسبت به سال قبل مقایسه کرده ) میزان مصرف پهنای باند اینترنت موبایل هم بسیار رشد میکند. به این ترتیب بخش قابل توجهی از دیتا در هنگامی که حتی شما فیس بوک را مشاهده نمی‌کنید( در صورت فعال بودن اپلیکیشن در بک گراند )  در حال مصرف شدن است.

 

راه حل در چیست: غیر فعال کردن امکان AUTO-PLAY

 

چگونه  این کار را انجام دهیم؟

 

در گوشی های آیفون :

به SETTING بروید و از آنجا اپلیکیشن FACEBOOK را پیدا کنید و سپس دوباره SETTING را بزنید. در این بخش گزینه AUTOPLAY VIDEO را غیر فعال کنید یا WI-FI ONLY را انتخاب کنید.

 

در گوشی‌های اندرویدی:

مستقیما اپلیکیشن FACEBOOK را باز کنید و سپس SETTING را انتخاب کنید و از آنجا AUTOPLAY VIDEO را غیر فعال یا WI-FI ONLY را انتخاب کنید.

 

در گوشی‌های بلک بری و نوکیا:

مشکلات را باید یک به یک حل کرد. اول گوشی خود را عوض کنید!

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.