امروز:5 اردیبهشت 1403

مایکروسافت تبلیغات در چت بینگ قرار می دهد

در چند روز گذشته، کاربران گزارش داده اند که تبلیغات را در تجربه ربات چت بینگ مشاهده کرده اند. بر اساس نمونه‌های محدودی که دیده‌ایم، چت ربات مجهز به GPT-4 پیوندهای تبلیغاتی مرتبط را در پاسخ به سؤالات واقعی کاربران تعبیه می‌کند. به نظر نمی رسد که تبلیغات برای اکثر افراد (از جمله ما) هنوز نمایش داده شود، اما به احتمال زیاد به زودی بیشتر و در مکان های بیشتری ظاهر می شوند. در یک پست جدید در وبلاگ بینگ، یوسف مهدی معاون شرکت مایکروسافت برای جستجو و دستگاه‌ها اعتراف کرد که این شرکت در حال بررسی قرار دادن تبلیغات در تجربه چت بینگ است، که نشان می‌دهد نمونه‌هایی که تاکنون دیده‌ایم بخشی از آزمایشات آن هستند. او همچنین نشان داد که چگونه این شرکت قصد دارد تبلیغات بیشتری را در تجربه جدید بینگ جاسازی کند.

تا کنون، تبلیغاتی که برای کاربران نمایش داده می‌شوند به صورت یک استناد پیوندی همراه با پیوندهای اضافی در بخش «بیشتر بیاموزید» در زیر پاسخ بینگ به درخواست آن‌ها ارائه می‌شوند. در آینده، مایکروسافت می‌تواند تجربه‌ای را راه‌اندازی کند که در آن نگه داشتن ماوس روی پیوندی از یک تبلیغ‌کننده، لینک‌های بیشتری را از وب‌سایت خود نمایش می‌دهد، به این امید که ترافیک بیشتری را به سمت آن هدایت کند. این شرکت همچنین در حال بررسی ایده اضافه کردن زیرنویس‌های غنی از ناشران فید خبری شخصی‌شده Start خود در کنار پاسخ‌های چت ربات هوش مصنوعی است.

این واقعیت که مایکروسافت در حال کسب درآمد از چت بات بینگ خود است، یک پیشرفت قابل انتظار است. از ابتدا، این سوال هرگز این نبود که “آیا شرکت این کار را انجام خواهد داد؟” اما “شرکت چگونه این کار را انجام خواهد داد؟” و اکنون ما ایده ای از برنامه های اولیه غول فناوری داریم. همانطور که مهدی در پست خود گفت، بینگ بیش از 100 میلیون کاربر فعال روزانه پس از انتشار چت بات جمع آوری کرده است. از آنجایی که یک سوم از این کاربران تازه وارد بینگ شده اند، فرصت جدیدی را برای تبلیغ کنندگان ارائه می دهند و مایکروسافت به وضوح قصد دارد در حالی که آهن داغ است ضربه بزند.

اشتراک گذاری