امروز:31 فروردین 1403

7800 کارمند بخش سخت افزار مایکروسافت اخراج می شوند

صبح دیروز خبر گزاری نیویورک تایمز خبری مبنی بر اخراج تعداد زیادی از کارمندان مایکروسافت را منتشر کرده بود  و مدتی بعد نیز ماکروسافت این خبر را تایید کرد و اعلام کرد 7800 نفر از کارمندان بخش سخت افزار خود را اخراج خواهد کرد.

این کارکنان را افراد سابق بخش نوکیا تشکیل می دهند که پس از خرید امتیاز نوکیا از سوی مایکروسافت ، تحت نظر این کمپانی قرار گرفت. همچنین مدیر عامل شرکت نوکیا به همراه مدیر بخش گوشی های مایکروسافت نیز این کمپانی را رها کردند و رفتند. به گزارش رویترز مایکروسافت در رزومه مالی سال آینده حدود 7.6 میلیارد دلار را به بخش نوکیا اختصاص داده است.

با این شرایط نمی توان امید چندانی به محصولات نوکیا داشته باشیم . با توجه به پیش بینی های نیویورک تایمز، مایکروسافت در آینده از خرید امتیاز نوکیا پشیمان می شود.

Satya Nadella ایمیلی با عنوان اینکه تجارت گوشی های هوشمند پر اهمیت است اما این تغییرات را نمی توان کاری کرد و بایستی با آن کنار آمد. همچنین وی گفت که گوشی های هوشمند این کمپانی هم راستای ساخت سیستم عامل ویندوز ساخته خواهد شد و افزود:

 

ما سیاست های خودمان را در جهت به تحقق پیوستن یک تجارت ایده آل در صنعت گوشی های هوشمند، به منظور تبلیغ استفاده چند برابر از سیستم عامل خود پیاده سازی می کنیم.

همچنین ایشان به سرویس‌های تبلیغات و ایده های مایکروسافت هم اشاره کرده که توانسته تاثیر بسزایی در تعدل نیروی کارمندانش به عمل بیاورد.

سینا بازیار هستم .21 ساله ،کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات. طراحی سایت و تولید محتوا از عمده فعالیت های بنده است. امیدوارم از مطالبمون لذت ببرید.