امروز:11 اردیبهشت 1403

فریم ورک های بک اند؛ ۴ فریم ورک پرطرفدار

اگر شما یک برنامه نویسی کاربردی هستید و به دنبال بهترین فریم ورک های بک اند برای یادگیری در سال 2023 هستید، به جای درستی آمده اید. توسعه وب به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شود، توسعه Frontend و توسعه Backend. یک توسعه دهنده Backend مسئول ساخت سمت سرور یک برنامه وب است. در این مقاله به شما خواهیم گفت “پرطرفدارترین فریم ورک های بک اند کدامند” و در ادامه با مزیت‌های آن آشنا خواهیم شد.

فریم ورک بک اند چیست؟

همانطور که در طراحی وب سایت قسمت ظاهری سایت با کاربر تعامل دارد، قسمت پشتی مسئول کار داخلی است. یک فرانت اند ممکن است بدون پشتیبان کار کند، اما برای ایجاد یک برنامه کاربردی وب کاملاً کاربردی و طراحی فروشگاه اینترنتی، لازم است یک بک اند مناسب متصل به یک فرانت اند داشته باشید.

نقش یک توسعه دهنده بک اند با یک توسعه دهنده فرانت اند متفاوت است. یک توسعه دهنده فرانت اند بیشتر بر نحوه ظاهر شدن برنامه متمرکز است در حالی که یک توسعه دهنده بک اند بر روی سرورها، پایگاه های داده و نحوه اتصال و تعامل هر دو طرف با یکدیگر متمرکز است.

یک توسعه دهنده Backend در طراحی سایت شرکتی باید بسیاری از مهارت های لازم را داشته باشد. درک فریمورک های Backend یکی از آنهاست. فریمورک‌های Backend متعددی وجود دارد و این مقاله به برترین فریمورک‌های بک اند که امروزه استفاده می‌شود، پرداخته می‌شود.

چارچوب نرم‌افزاری پایه‌ای است که توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه‌های کاربردی را به روشی سریع‌تر و استاندارد ایجاد کنند. هدف اصلی یک چارچوب، خودکارسازی سربار مرتبط با فعالیت های توسعه نرم افزار است. مزایای اصلی استفاده از چارچوب برای توسعه عبارتند از:

  • صرفه جویی در زمان
  • مقیاس پذیری
  • نیرومندی
  • امنیت
  • ادغام ها

علاوه بر این، بیشتر چارچوب‌ها منبع باز هستند.

فریم ورک های Backend ابزارها، استانداردها و قالب های آماده برای توسعه سریع برنامه‌ها را با قابلیت هایی مانند زیر ارائه میدهند:

  • احراز هویت و مجوز کاربر را مدیریت کنید
  • جمع آوری، بازیابی، سازماندهی، ذخیره و تجزیه و تحلیل داده ها
  • صفحات، نماها و داده‌ها را به برنامه‌های فرانت اند برای ارائه به کاربر تحویل دهید
  • مدیریت وضعیت های برنامه مانند سبد خرید
  • پرداخت‌ها را ایمن پردازش کنید
  • مدیریت ایمن داده های کاربر
  • از چندین برنامه نرم افزاری مانند یک برنامه موبایل و یک وب سایت دسکتاپ پشتیبانی کنید

با هر تعداد از برنامه های شخص ثالث دیگر و API های REST تعامل داشته باشید .به خواندن ادامه دهید تا با بهترین چارچوب های توسعه وب آشنا شوید.

پرطرفدارترین و محبوب ترین فریم ورک های بک اند

این لیست شامل بهترین فریم ورک بک اند مبتنی بر زبان برنامه نویسی و پشته فناوری است. اغلب، انتخاب بهترین فریم‌ورک بک اند برای یادگیری یا استفاده از زبان برنامه‌نویسی مورد استفاده قرار می‌گیرد، زیرا فریم‌ورک‌ها به زبان بک اند مربوطه خود نوشته می‌شوند. برای تعیین بهترین فریم ورک Backend، بهتر است بدانید که امروزه توسعه دهندگان از کدام فریم ورک بیشتر استفاده می‌کنند.

1- Spring Framework + Spring boot برای توسعه دهندگان جاوا

جاوا به عنوان یک زبان برنامه نویسی همیشه سبز در نظر گرفته می‌شود. یکی از کاربردهای محبوب آن در توسعه Backend است. Spring Framework یکی از بهترین فریم ورک های جاوا است.

این فریمورک در سال 2002 منتشر شد و امروزه یکی از محبوب ترین فریم ورک های Backend است که برای ایجاد برنامه های کاربردی مبتنی تولید استفاده می‌شود.

استفاده از بوت Spring آسان است زیرا سربارهای پیکربندی مختلفی را که Spring Framework دارد حذف می‌کند. هنگامی‌که از پروژه های Spring Framework مانند Spring Boot، Spring Cloud Spring Security و غیره استفاده می‌کنید، می‌توانید بسیاری از عملکردهای مفید مانند ذخیره سازی، مدیریت تراکنش، مدیریت پیکربندی، نظارت، امنیتی را دریافت کنید.

2- jango برای توسعه دهندگان پایتون

جنگو محبوب ترین فریم ورک پایتون است که در توسعه وب استفاده می‌شود. جنگو بر اساس اصل خود را تکرار نکنید (DRY) بر استفاده مجدد از کد تمرکز می‌کند، بنابراین سرعت توسعه را افزایش می‌دهد. همچنین یک چارچوب بسیار امن است.

جنگو به عنوان یک فریمورک پایتون بسیار کاربرپسند و یادگیری آن آسان است. همچنین یکی از محبوب ترین فریم ورک های فول استک است و عملکردهای زیادی مانند پشتیبانی REST API را ارائه می‌دهد.

3- Express.js برای توسعه دهندگان جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت محبوب ترین زبان برنامه نویسی در جهان است. با ظهور Node.js، محبوبیت جاوا اسکریپت در جامعه توسعه Backend به سرعت افزایش یافت و در دهه گذشته، Node.js به یکی از نام‌های برتر تبدیل شده است.

به همین دلیل Express در سال 2010 برای توسعه دهندگان نود منتشر شد و یک چارچوب Node.js مینیمال است که برای توسعه برنامه های کاربردی بسیار انعطاف پذیر استفاده می‌شود.

با توجه به اینکه جاوا اسکریپت محبوب ترین زبان توسعه وب است و احتمالاً تنها زبانی است که توسعه تمام پشته را از ظاهر تا بک اند برای یادگیری موبایل فراهم می‌کند. Expressjs می‌تواند یک انتخاب عالی برای برنامه نویسان باشد.

4- core ASP.NET برای توسعه دهندگان دات نت

core ASP.NET جانشین ASP.NET است. core ASP.NET یک چارچوب منبع باز و مستقل از پلتفرم است که برای ساخت برنامه های کاربردی وب بر روی پلت فرم دات نت استفاده می‌شود. این فریم ورک به عنوان یکی از بهترین فریم ورک های Backend در نظر گرفته می‌شود.

core ASP.NET اساسا یک نسخه واحد از ASP.NET MVC و ASP.NET Web API در یک ماژول برنامه نویسی است، بنابراین آن را قدرتمندتر می‌کند.

نتیجه گیری

در این مقاله درباره بهترین فریم ورک‌های پشتیبان که برنامه‌نویسان می‌توانند در سال 2023 بیاموزند، صحبت شد. همانطور که گفته شد، اگر می‌خواهید یک مهندس فول استک یا مهندس ک اند شوید، ارزش یادگیری توسعه بک‌اند را دارد. امروزه توسعه Backend به فریم ورک های Backend وابسته است.

چندین فریمورک بک اند وجود دارد. در این مقاله، ما در مورد فریم ورک‌های یک اند محبوب را معرفی کردیم. همه این فریم ورک‌ها در جامعه بک اند بسیار محبوب هستند و تقاضای زیادی برای آنها در بازار کار وجود دارد.

اکثر این فریم ورک‌ها در زبان های برنامه نویسی معروف مانند جاوا، پایتون و جاوا اسکریپت نوشته شده اند. علاوه بر فریمورک های بالا اگر مبتدی هستید، می‌توانید با فریمورک های مبتدی مانند Ruby on Rails یا فریمورک های سبک وزن مانند Flask شروع کنید. و اگر مشتاق یادگیری محبوب ترین‌ها هستید، می‌توانید به سراغ Spring Boot، Django یا Express بروید.

در صورت نیاز به هرگونه راهنمایی و مشاوره میتوانید با کارشناسان مجرب وب رمز تماس حاصل نمایید.

اشتراک گذاری