امروز:6 اردیبهشت 1403

30 نکته برای یادگیری طراحی سایت در 30 روز!

ابزار های یادگیری طراحی سایت (فوری)

آیا یادگیری اصول طراحی سایت هنوز در لیست کارهای شما قرار دارد؟ ما در اینجا ۳۰ نکته برای یادگیری طراحی سایت در 30 روز را برای شما آماده کرده ایم که می توانید در مسیر یادگیری طراحی سایت، به عنوان منبع از آنها استفاده کنید.

طراحان گرافیک، طراحان چاپ و خلاقانی که به دنبال یادگیری چیزهای جدید یا ورود به دنیای طراحی سایت سایت هستند. اگر شما هم جزو همین دسته از افرادی هستید، باید دست از تعلل بردارید و یادگیری طراحی سایت را شروع کنید. 

باید بدانید که اگر همین امروز یادگیری را شروع کنید و از منابع قرار گرفته در این مطلب بهره ببرید، می توانید در 30 روز به یک طراح سایت تبدیل شوید. این فرایند مناسب افرادی می باشد که در زمینه طراحی و گرافیک و حوزه های همکار با طراحی سایت فعالیت دارند است. پیشنهاد می شود یک دوره طراحی سایت پروژه محور تهیه کرده و آموزش های خود را با این سبک پیش ببرید.

1.یادگیری اصول طراحی سایت

بهترین راه برای شروع یادگیری طراحی سایت، انجام آن است. این توصیه بیشتر توسعه دهندگان می باشد که در زمینه طراحی سایت فعالیت دارند. برای شروع، می توانید یک وبلاگ راه اندازی کنید و برای وبلاگتان تولید محتوا انجام دهید.

لازم نیست با یک وب سایت عظیم یا طراحی دیوانه داشته باشید. کوچک شروع کنید با وب سایت بازی کنید، بفهمید چه چیزی باعث می شود کارها انجام شوند. (و مطمئن شوید که کد را بررسی کرده اید، تا بتوانید با آنچه باعث کارکرد وب سایت شما می شود آشنا شوید.)

می خواهید سریع شروع کنید؟ ابتدا نقشه بصری برای سایت خود را ایجاد کنید. سپس، سیستم مدیریت محتوا یا سازنده وب سایت مانند ویکس می تواند برای شما مفید باشد.

2.یادگیری طراحی سایت با مطالعه

شروع به خواندن کنید. از آنجایی که شما در این مطلب هستید، احتمالاً عادت کرده اید که آنچه در دنیای طراحی اتفاق می افتد را پیگیری کنید. به خواندن ادامه دهید. هر آنچه می توانید در مورد طراحی وب سایت، روندها، تکنیک ها و بهترین شیوه ها بخوانید. طراحان مورد تحسین خود را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. در مورد اصول اولیه برای یادگیری کد، مطالعه در مورد تئوری طراحی و خواندن آموزش ها و مقالات فعلی بخوانید.

3.مطالب را با هم مرتبط کنید

اگر اهل بیان نیستید، این مهارت ها را تقویت کنید. بخش بزرگی از طراحی وب سایت ارتباط است. طراحان وب سایت باید به طور منظم با مشتریان ارتباط برقرار کنند تا بفهمند طراحی باید چه مشکلی را حل کند. آنها باید با این راه حل ها ارتباط برقرار کنند و راه های به دست آمده را نیز اجرا کنند. 

4.در Tuts+ & Envato Elements عضو شوید

اشتراک Envato Elements را در نظر بگیرید، که به شما امکان دسترسی به منبع آموزشی عالی Tuts+ را نیز می‌دهد. Tuts+ دوره های منظمی در زمینه گرافیک و طراحی وب، از تکنیک های پایه تا آخرین رویکردها و پیشرفت های پیشرفته منتشر می کند. این کاملاً خود گام است که توسط مربیان متخصص آموزش داده می شود. همچنین به Envato Elements دسترسی خواهید داشت، که منبعی عالی برای یافتن گرافیک، الگوها و موارد دیگر برای اتصال به کار طراحی وب شما است.

5.یادگیری HTML را انجام دهید

HTML یا زبان نشانه گذاری فرامتن، سنگ بنای طراحی وب سایت می باشد. HTML اسکلتی است که به ایجاد ساختار یک وب سایت کمک می کند و زمانی که به آن تسلط داشته باشید، دنیای طراحی وب سایت بسیار معنادار خواهد شد. W3Schools یک آموزش عالی HTML با صدها مثال دارد که می توانید با آنها روی صفحه کار کنید تا ببینید چه اتفاقی می افتد و دقیقاً عملکرد این سیستم به چه صورت می باشد.

6.کار با کد در کد آکادمی

در حالی که HTML یک شروع خوب است، شما می توانید تقریباً هر زبان برنامه نویسی را از Codeacademy یاد بگیرید. مجموعه رایگان ابزار به شما یاد می دهد که با استفاده از فعالیت ها و بازی های تعاملی کدنویسی کنید.

7.یادگیری CSS

CSS، ارائه یک سند نوشته شده در HTML یا XML و SVG را تعریف می کند. CSS توضیح می‌دهد که چگونه عناصر باید روی صفحه، روی کاغذ، در گفتار یا رسانه‌های دیگر ارائه شوند.

موزیلا، دارای مجموعه ای عالی از منابع CSS برای شروع است، با معرفی کاملی از نحوه کار CSS، از جمله انتخابگرها و خصوصیات، نوشتن قوانین CSS، اعمال CSS در HTML، نحوه تعیین طول، رنگ و سایر واحدها در CSS، cascade. وارث، مبانی مدل جعبه و اشکال زدایی CSS. 

8. مهارت های طراحی سایت را به شکل عملی اعمال کنید

اگر قبلاً در زمینه طراحی یا گرافیک  کار کرده اید، به چیزهایی که قبلاً می دانید فکر کنید که می توانید در طراحی وب سایت نیز اعمال کنید. اصولی که چیزی را از نظر بصری جذاب می کند، بر اساس رسانه تغییر نمی کند و تمام آن تئوری طراحی در فضای دیجیتال نیز مفید خواهد بود.

9.وجه به وب سایت های خوب

به وب سایت های زیبا توجه کنید و ببنید چه المان هایی باعث زیبایی این وب سایت ها شده است:

  • تایپوگرافی
  • جهت یابی
  • استفاده از تصاویر و فضا
  • طراحی فرم ها
  • افکت های انیمیشن و اسکرول
  • رنگ

10. طراحی وایرفریم برای سایت

Wireframing طوفان فکری یک طراح وب است. وایرفریم در خالص ترین شکل خود، طرحی است از آنچه وب سایت پس از طراحی خواهد بود. این طرحی از عناصر زیبایی شناختی نیست، بلکه طرحی کلی از وب سایت است. 

11. یادگیری اسکچ Sketch

Sketch یک ابزار طراحی برداری برای مک است که ایجاد عناصر طراحی را آسان می کند. بسیاری از طراحان برای ایجاد عناصر UI و تکرار بلوک های طراحی به Sketch روی می آورند. این ابزار  مملو از پلاگین است و به شما امکان می دهد کد را برای استفاده و دسترسی آسان ایجاد کنید. این یکی از قدرتمندترین و محبوب‌ترین ابزارهایی است که از زمان Adobe’s Creative Suite ارائه شده است و ارزش یادگیری دارد.

12. با تکنولوژی بروز آشنای باشید

هوش مصنوعی، واقعیت مجازی، واقعیت افزوده، ویدیوی 360 درجه، ربات ها. همگامی با بسیاری از فناوری ها و روندهای جدید می تواند دشوار باشد. اما برای حفظ این تغییرات باید به نکته ای توجه کنید. یکی یکی با آنها مقابله کنید و با فناوری هایی شروع کنید که مستقیم ترین ارتباط را با کاری که انجام می دهید دارند. اگر وب سایتی با چت آنلاین دارید، با یادگیری در مورد ربات ها شروع کنید. 

13. آشنایی با سئو سایت

در حالی که بسیاری از طراحان وب فکر می کنند یک متخصص سئو می تواند یک وب سایت را برای خواندن موتورهای جستجو آماده کند، کار طراحی زیادی وجود دارد که به سئو مرتبط است. از نحوه آپلود تصاویر گرفته تا ایجاد کد تمیز و سریع تا توضیحات متا صفحات و عناصر.

14. با یک سازنده وب سایت کار کنید

اکثر این ابزارها دارای الگوهای زیادی هستند و به شما امکان می‌دهند عناصر را سفارشی کنید و حتی قطعه کد اضافه کنید. برای سایت های ساده، به راحتی می توانید از المان های مختلف این ابزار ها استفاده کنید.

15. با یک منتور طراحی کار کنید

آیا کسی هست که با او کار کنید که به صورت تخصصی طراحی وب انجام دهد؟ پیدا کردن مربی ای که مایل به همکاری با شما باشد و به شما کمک کند در مورد این رشته و نحوه یادگیری طراحی وب به تنهایی فکر کنید، می تواند بسیار ارزشمند باشد.

16. عضو انجمن های طراحی سایت شوید

زمانی که با کد و برنامه نویسی کار کردید، بهتر است عضو انجمن های مرتبط شوید. جامعه منبع باز به شما امکان می دهد تا تکه های کد را در یک شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارید و ویرایش کنید.

17. دوره آنلاین طراحی سایت مشاهده کنید

با دوره های آنلاین طراحی سایت می توانید در مدت زمان کوتاهی اطلاعات بسیار زیادی به دست آورید.

18. از سرچ گوگل استفاده کنید

پاسخ بسیاری از مشکلات در موتور های جستجو مانند گوگل در دسترس هستند. به همین دلیل باید از موتور های جستجو کمک بگیرید

19. به تجربه کاربری توجه کنید

هیچ چیز مانند طراحی تجربه کاربری نمی تواند یک وب سایت را بسازد یا خراب کند. شما باید برای آن برنامه ریزی کنید و آن را درک کنید.

20. به ترند های طراحی توجه کنید

برای طراحی وب سایت های مدرن و تجربیات کاربری، باید بدانید که کاربران چه می خواهند و چگونه با آن تعامل دارند. 

  1. طراحی های سیاه و سفید بدون رنگ ایجاد کنید
  2. استفاده از فونت های گوگل را یاد بگیرید
  3. یک کیت رابط کاربری انتخاب کنید
  4. آموزش استفاده درست از تایپوگرافی را مشاهده کنید
  5. آموزش جاوا اسکریپت را مشاهده کنید
  6. رزومه خود را به روز رسانی کنید
  7. برای خودتان چالش ایجاد کنید
  8. تجربه خود را به حداکثر برسانید
  9. بازخورد مشتریان خود را بشنوید
  10. همیشه در حال یادگیری چیز های جدید باشید

برچسب ها : طراحی سایت,آموزش طراحی سایت,html,css

اشتراک گذاری