امروز:28 فروردین 1403

راهنمای خرید سیستم برای کارهای گرافیکی

خرید بهترین سیستم برای کار های گرافیکی یکی از پرچالش‌ترین کارهایی است که طراحان گرافیک و کسانی که با نرم‌افزارهای گرافیکی کار می‌کنند، باید قبل از شروع کار خود، انجام دهند. بهترین سیستم برای گرافیست ها سیستمی است که بتواند رندر را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهد. رندر، فرآیند تبدیل مدل‌های دو بعدی و سه بعدی به تصاویر و انیمیشن‌ است.

این مطلب با هدف کمک به طراحان و انیمیشن سازان در زمان خرید سیستم رندرینگ آماده شده است در ادامه به معرفی بهترین سیستم برای رندر و معرفی چند کانفیگ مناسب پرداخته شده است.


معرفی قطعات سخت افزار برای خرید کامپیوتر رندرینگ

CPU یا پردازنده

در گذشته CPU مهم‌ترین بخش در خرید کیس طراحی بود به گونه ای که در اکثر مقالات راهنمای خرید سیستم برای کارهای گرافیکی توصیه می‌شد که افراد بیشترین سرمایه خود را به آن اختصاص دهند. اما اکنون CPU دیگر به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای طراحان باشد. با این حال، این قطعه هنوز هم در خرید کیس رندرینگ حیاتی است. CPU برای انجام هر کاری در کامپیوتر مهم است؛ به همین خاطر، خرید یک CPU سریع‌تر همیشه به نفع کاربران خواهد بود. توصیه می‌کنیم در خرید سیستم رندر، CPU حداقل دو گیگاهرتزی را در نظر داشته باشید.

در زمان انجام رندر، هسته های CPU درگیر می شوند. برای سال‌ها، پردازنده‌های اینتل معمولاً بهترین عملکرد تک رشته‌ای و CPUهای AMD، بهترین عملکرد چند رشته‌ای را ارائه می‌کردند اما امروزه این دو شرکت هم در پردازنده های تک رشته ای و هم چند رشته ای عملکرد بسیار موفقی از خود نشان داده اند. در خرید CPU، دقت کنید که این قطعه با مادربرد، رم و خنک کننده سازگار باشد تا بهترین عملکرد را داشته باشید.

چنانچه در انتخاب یک پردازنده مناسب برای سیستم رندر خود هستید بهتر است ازمشاوران استوک پی سی راهنمایی بگیرید.

کارت گرافیک

کارت گرافیک برای سرعت بخشیدن به کار در زمان رندر گرفتن بسیار مهم است این قطعه که از آن باعنوان GPU نیز یاد می شود در زمان خرید سیستم های گیمینگ نیز عامل مهمی است. کارت های گرافیک موجود در بازار تولید دو شرکت NVIDIA و AMD است. در بین این دو برند بزرگ می توان گفت کارت گرافیک CUDA با پشتیبانی NVIDIA عملکرد بهتری از OpenCL با پشتیبانی AMD دارد.

کارت گرافیک به اندازه پردازنده مهم است و کیفیت تصویر ایجاد شده را ارتقا می‌بخشد. اگر هدف‌ از خرید کیس رندرینگ پردازش کارهای بسیار سنگین است، هزینه کردن برای این قطعه را نباید فراموش کرد. ذکر این نکته هم ضروری است که اگر تنها می‌خواهید از نرم افزار فوتوشاپ استفاده کنید، لازم نیست هزینه زیادی برای کارت گرافیک بپردازید چرا که این برنامه نیاز چندانی به کارت گرافیک ندارد و اگر پردازنده انتخابی کارت گرافیک داشته باشد اصلا نیازی به هزینه کردن بابت آن نیست.

از آن جا که انواع و اقسام مدل‌های مختلف کارت گرافیک در بازار وجود دارند، ممکن است دچار سردرگمی شوید، در فروشگاه استوک پی سی شما به راحتی می توانید با مشاوره با کارشناسان استوک پی سی کارت گرافیک مورد نیاز خود را تهیه کنید.

رم

در جمع کردن بهترین سیستم برای طراحی گرافیک، نیاز نیست زیاد نگران رم باشید. امروزه اکثر سیستم‌ها از رم DDR4 استفاده می‌کنند. سیستم‌های پایین‌رده‌تر از رم دو کاناله و سیستم‌های بالارده، از رم چهار کاناله بهره مند هستند. رم چهار کاناله کمی عملکرد بهترین نسبت به نوع دو کاناله دارد. در هنگام خرید رم، فقط دقت کنید که سیستم حداقل هشت گیگابایت داشته باشد.، چرا که برخی برنامه‌های مربوط به طراحی سه بعدی، به شدت نیاز به رم قوی دارند.

خوشبختانه اگر در حین کار حس کردید که نیاز به قدرت رم بیشتری دارید، می‌توانید به تعداد اسلات های رم موجود روی مادربرد رم اضافه کنید. در فروشگاه استوک پی سی می توانید انواع رم دو کانال و چهار کاناله با مناسب ترین قیمت ها خریداری کنید.

حافظه ذخیره سازی

برخلاف سیستم‌های گیمینگ و تدوین فیلم، بهترین سیستم برای گرافیست ها لزوماً نیاز به حافظه ذخیره سازی عجیب و غریبی ندارد و گزینه‌های معمولی نیز کفایت می‌کند. تصاویر و فایل‌های مربوط به مدل سازی، نسبت به فایل‌های ویدیویی و بازی‌ها حجم بسیار کمتری دارند. یک یا دو ترابایت هارد HDD وسترن دیجیتال می‌تواند برای شما کافی باشد. البته اگر می‌خواهید زیاد انیمیشن‌سازی انجام دهید و مخصوصاً اگر کیفیت کارهایتان بالاست، به فضای ذخیره زیادی نیاز خواهید داشت.

خوشبختانه اضافه کردن فضای ذخیره سازی به یک سیستم بسیار کار راحتی است. اگر می‌خواهید همه چیز سریع‌تر پیش بروید، به جای HDDبه سراغ SSD بروید. در این حالت، همه کارها مانند سیستم عامل، نصب برنامه‌های مختلف و بالا آمدن پروژه‌ها، با سرعت بسیار بیشتری انجام خواهند شد. برنامه‌هایی که روزانه به آن‌ها نیاز خواهید داشت نیز زودتر بالا می‌آیند و در صرفه جویی زمان موثر هستند.

در هنگام کار با پریمیر و افتر افکت، تفاوت SSD با یک هارد معمولی را به خوبی حس خواهید کرد. برای مشاوره درباره خرید بهترین نوع حافظه ذخیره سازی و همچنین سفارش انواع محصولات در این زمینه، می‌توانید با مشاوران و متخصصان ما در تماس باشید.

صفحه نمایش

انتخاب صفحه نمایش کاملاً به ترجیح‌های خودتان برمی‌گردد، اما سعی کنید مانیتوری را انتخاب کنید که از رزولوشن 4K پشتیبانی کند. هر چه قدر هم که سخت افزار قوی داشته باشید، بدون یک مانیتور سطح بالا، نخواهید توانست نتیجه نهایی کار خود را با بهترین جزئیات ببینید. در هنگام خرید بهترین سیستم برای گرافیست ها باید توجه داشت که ترجیحاً مانیتور از تکنولوژی IPS بهره مند باشد.

در انتخاب بهترین سیستم برای رندر CPU مهم‌تر است یا GPU؟

وقتی پای رندرینگ در میان باشد، کاربران سوالات زیادی درباره CPUها و GPUهای مختلف دارند. اما مهم‌ترین سوالی که پیش می‌آید این است که کدام یک از این دو برای کار رندر مهم‌تر هستند. همان طور که پیش از این گفته شد، قبلاً CPU برای گرافیست‌ها مهم‌تر بود. اما با پیشرفت کارهای گرافیکی، متخصصان متوجه شدند که انداختن تمام بار رندر بر دوش پردازنده، سرعت کارها را پایین می‌آورد.

به همین علت، در طی سالیان گذشته، کارت گرافیک‌ یا GPUها بیشتر و بیشتر به پردازنده شبیه شده‌اند. اگر از نرم افزارهایی استفاده می‌کنید که نیاز چندانی به کارت گرافیک ندارند، در هنگام انتخاب بهترین سیستم برای گرافیست ها نیازی نیست که روی GPU هزینه زیادی کنید. اما چنان چه نیاز به استفاده از تکنولوژی‌های مدرن گرافیکی نظیر Ray Tracing دارید، حتماً باید حواس‌تان به GPU باشد.

در آخر، این که CPU برای رندرینگ مهم‌تر است یا GPU، به نوع نرم افزاری که استفاده می‌کنید بستگی دارد و باید قبل از خرید کیس طراحی، برنامه‌های مورد نیاز خود را از این نظر بررسی کنید.

معرفی چند نمونه از بهترین سیستم ها برای کارهای گرافیکی

تا اینجا، نکات لازم درباره قطعات سخت افزاری سیستم‌های رندرینگ و مناسب برای کارهای گرافیکی را برای شما بیان کردیم. اکنون می‌خواهیم سه سیستم در سه سطح پایین رنده ، میان رده و بالارده را به شما معرفی کنیم تا با توجه به بودجه‌ای که دارید، بهترین سیستم برای کار های گرافیکی را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که اگر فقط از فوتوشاپ و ایندیزاین برای کارهای گرافیکی استفاده می‌کنید، خرید یک سیستم معمولی می‌تواند نیازهایتان را برطرف کند اما در صورت کار با بلندر و مایا، خرید سیستم سطح بالا و فوق حرفه‌ای پیشنهاد می‌شود.

هر یک از سیستم های رندرینگ و طراحی ذکر شده در زیر را می توانید از فروشگاه کامپیوتر استوک PC خرید کنید و یا بسته به نیاز و بودجه سیستم خود را سفارش دهید.

کلام پایانی

خرید بهترین سیستم برای رندرینگ به دلیل تنوع قطعات موجود در بازار، امری تخصصی است که یه نیاز و صرف زیادی دارد، البته شما می توانید با توضیح کامل نیاز خود به متخصصی این حوزه از فروشگاه های معتبر تخصصی خرید خود را انجام دهید.

اشتراک گذاری