امروز:6 اردیبهشت 1403

لیست VIP مخفی توییتر دلیلی است که شما اغلب توییت های ایلان ماسک را می بینید

اکنون می دانیم که چرا الگوریتم توییتر به نظر می رسد اغلب توییت های برخی از کاربران را توصیه می کند. Newsletter Platformer گزارش می دهد که این شرکت یک لیست VIP مخفی از چند ده حساب دارد که «آن را نظارت می کند و دید بیشتری را در الگوریتم توصیه خود ارائه می دهد. این حساب‌ها شامل ایلان ماسک و تعدادی دیگر از کاربران برجسته توییتر است.

این افشاگری در حالی صورت می‌گیرد که ماسک بارها وعده داده است که الگوریتم‌های توصیه توییتر را منبع باز کند. او همچنین اخیراً اظهار داشت که به زودی فقط مشترکین پولی توییتر بلو واجد شرایط نمایش توییت‌هایشان در فید الگوریتمی «For You» خواهند بود. مشخص نیست که آیا این تغییر بر فهرست VIP کاربرانی که به طور منظم در فید تقویت می‌شوند نیز تأثیر می‌گذارد. برخی از حساب‌های موجود در لیست، مانند جو بایدن، رئیس‌جمهور جو بایدن و یوتیوب‌بر آقای بیست، در حال حاضر تأیید شده‌اند، اما برای توییتر آبی پولی پرداخت نمی‌کنند. توییتر دیگر تیم ارتباطی برای پاسخگویی به سوالات ندارد.

طبق گفته پلتفرمر، لیست VIP “در ابتدا برای نظارت بر تعامل دریافت شده توسط کاربران قدرتمند توییتر ایجاد شده است” زیرا این شرکت تلاش کرده است سوء ظن را در مورد “سایه‌بان” کاربران خاص خود برطرف کند تا دید آنها را در پلتفرم کاهش دهد. ماسک اخیراً در توییتی نوشت: «الگوریتم» ما بیش از حد پیچیده است و به طور کامل درک نشده است.

اما این لیست که بنا به گزارش ها تنها 35 حساب کاربری علاوه بر ماسک است، همچنین نشان می دهد که ماسک معتقد است چه کسانی باید از الگوریتم توییتر بهره مند شوند. پلتفرمر کل لیست را منتشر نکرد که شامل لبرون جیمز، الکساندریا اوکاسیو کورتز نماینده نیویورک، مارک آندریسن سرمایه‌دار خطرپذیر، حساب طرفداران تسلا @teslaownerssv و شخصیت محافظه‌کار بن شاپیرو می‌شود. همچنین شامل catturd2@ می‌شود، حسابی که اخیرا توسط رولینگ استون به عنوان «شاه ارسال کننده MAGA توییتر» توصیف شده است.
همچنین این اولین بار نیست که گزارشی در مورد اینکه ماسک چگونه الگوریتم توییتر را برای تقویت توییت های خود تغییر داده است، منتشر می شود. ماه گذشته، ماسک گفت که این شرکت در حال رفع مشکلی است که باعث شد فیدهای For You کاربران با ده ها توییت ماسک غرق شود. پلتفرمر بعداً گزارش داد که کارمندان توییتر الگوریتم آن را به نفع ماسک تغییر داده‌اند، پس از اینکه مدیرعامل از اینکه توییت Super Bowl او به اندازه توئیت بایدن درگیر نشد، عصبانی شد. گزارش شده است که ماسک یک مهندس را اخراج کرد که معتقد بود عدم مشارکت به دلیل کاهش علاقه به توییت‌های او بوده است.

اشتراک گذاری