امروز:9 فروردین 1403

با مراجعه به دکتر مغز و اعصاب تهران نگران بیماری های خود نباشید

آیا مشکلات یادگیری، حسی حرکتی و عصبی دارید؟ آیا علائمی که نشان می‌دهید شما را مشکوک به داشتن مشکلات مغزی و اعصاب می‌کند؟ نمی‌دانید چه زمانی باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید؟ آیا می‌دانید چرا باید به این متخصص مراجعه کنید اما بهترین متخصص مغز و اعصاب را نمی‌شناسید؟ نامه ارجاع به متخصص مغز و اعصاب در دستان شماست و نمی‌دانید که چگونه می‌توان از سریع‌ترین راه و راحت‌ترین راه از متخصص مغز و اعصاب نوبت گرفت؟ اصلا نگران نباشید! دکترتو اینجاست تا در این مسیر همراه شما باید و به راحت‌ترین شکل برای شما این مسیر را توضیح دهد و راهنمایی‌تان کند. 

دکتر نورولوژی کیست؟

دکتر نورولوژی یا متخصص مغز و اعصاب کسی است که در رابطه با سیستم عصبی (اعصاب محیطی و مغز و نخاع) تخصص دریافت کرده‌است و می‌تواند مشکلات و اختلالاتی که مرتبط با یادگیری، اختلالات مرتبط با مسائل رشدی و عصبی، کنترل درد و بیماری‌هایحاد عصبی را تشخیص دهد و درمان کند. 

در صورتیکه با هر یک از مشکلات بالا مواجه شده‌اید، می‌توانید از دکتر متخصص مغز و اعصاب نوبت بگیرید. توجه داشته باشید که متخصص مغز و اعصاب با عصب شناس یا جراح مغز و اعصاب تفاوت دارد و در ادامه به تفاوت متخصص مغز و اعصاب و جراح مغز و اعصاب می‌پردازیم.

تفاوت جراح مغز و اعصاب با متخصص مغز و اعصاب

متخصص مغز و اعصاب و جراح مغز و اعصاب هر دو به تشخیص و درمان بیمار‌ی‌های مرتبط با سیستم مغز و اعصاب می‌پردازند اما اقدامات درمانی آنها با هم تفاوت دارد. در تشخیص بیماری‌های مغز و اعصاب هر دو اقدامات لازم را انجام می‌دهند و آزمایش‌های ضروری را بررسی می‌کنند. اما در ارتباط با درمان بیماری، جراح مغز و اعصاب اجازه‌ی درمان با جراحی دارد و این در حالی است که یک دکتر متخصص مغز و اعصاب نمی‌تواند دست به جراحی بزند و در صورت لزوم باید بیمار را به جراح مغز و اعصاب ارجاع دهد. 

از طرفی مورد دیگری که وجود دارد این است که یک جراح مغز و اعصاب از تمامی پزشکانی که در زمینه مغز و اعصاب تحصیل کرده‌اند بیشتر می‌داند و در این زمینه اطلاعات دقیق‌تر و کامل‌تری دارد. 

متخصص مغز و اعصاب تهران

اگر در تهران زندگی می‌کنید و احساس می‌کنید که علائمی مرتبط با اختلال در انتقال پیام‌های عصبی، مانند تاخیرهای حسی و حرکتی، دردهای بدون دلیل منطقی و حاد، مشکلات عصبی و مغزی و اختلالات مشابه دارید و می‌خواهید که از دکتر متخصص مغز و اعصاب نوبت بگیرید، اصلا نگران نباشید و از سایت نوبت دهی آنلاین دکترتو کمک بگیرید. دکترتو تعداد زیادی دکتر نورولوژی در تهران را به شما معرفی می‌کند که با مشاهده محل کار آنها و خدماتی که ارائه می‌دهند می‌توانید مناسب‌ترین پزشک را پیدا کرده و از او نوبت دریافت کنید. 

دکتر متخصص مغز و اعصاب (نورولوژی) چه بیماری هایی را درمان میکند؟

دکتر متخصص مغز و اعصاب در ارتباط با مغز، نخاع و اعصاب محیطی که سرتاسر بدن پخش شده‌اند مطالعه می‌کند و بیماری‌های را درمان می‌کند که به این موارد مرتبط باشند. معمولا علائم این بیماری‌ها یا در انتقال پیام‌های حسی و حرکتی است و یا پیام‌ها به درستی نفسیر نمی‌شوند. در هر صورت بدن نمی‌تواند هماهنگی لازم را داشته باشد. 

بیماری های مرتبط با متخصص مغز و اعصاب

بیماری‌هایی که متخصص مغز و اعصاب درمان می‌کند شامل موارد زیر هستند؛

  • سردرد: یکی از مهم‌ترین کارهایی که متخصص مغز و اعصاب انجام می‌دهد، درمان بیماری‌هایی مانند سردرد است. سردردهای مزمن از ناتوان‌کننده‌ترین دردها هستند و برای درمان آنها باید به دکتر متخصص مغز و اعصاب یا دکتر نورولوژی مراجعه کنید. یکی از انواع سردرد که از شکایت‌های معمول بیمارانی است که به نورولوژیست مراجعه می‌کند، میگرن است. میگرن سردردهای دوره‌ای هستند که درمان قطعی ندارند و الگوی شکل‌گیری آنها در تشخیص و درمان موثر است.
  • آسیب به سر: از شایع‌ترین مواردی که نیاز است که دکتر نورولوژی بیمار را معاینه و بررسی کند، تصادف‌ها و حوادثی هستند که به سر آسیب جدی وارد می‌شود. معمولا هر ضربه‌ای که به سر وارد می‌شود نیازمند معاینه متخصص مغز و اعصاب نیست. اما در برخی موارد، باید متخصص مغز و اعصاب بیمار را معاینه کند. 
  • MS: بیماری ام اس یا مالتیپل اسکلروزیس از دیگر بیماری‌هایی است که برای درمان آنها باید متخصص مغز و اعصاب شما را معاینه کند. البته دکتر نورولوژی می‌تواند این بیماری را کنترل کند و از پیشرفت بیشتر آن جلوگیری کند. زیرا درمان برای این بیماری وجود ندارد. 
  • صرع و تشنج: یکی دیگر از بیماری‌هایی که به مغز و اعصاب مرتبط می‌شود و نیازمند درمان و معاینه‌ی دکتر مغز و اعصاب است، تشنج و صرع هستند که هر دو باید تحت درمان قرار بگیرند تا مشکلات جدی‌تری برای بیمار ایجاد نکنند. 
  • سکته مغزی
  • تومور مغزی
  • پارکینسون: پارکینسون بیماری لرزش اندام‌هاست که به علت ساخته نشدن دوپامین در مغز ساخته می‌شود و اندام‌ها نمی‌توانند حرکات نرم و منعطف داشته باشند. 
  • بیماری‌هایی مانند؛ آلزایمر، نوروپاتی محیطی، دردهای عصبی، لرزش، عفونت‌های مغزی و نخاعی و بیماری‌های دیگر

متخصص مغز و اعصاب در تهران برای بیماران چه اقداماتی انجام میدهد؟

اقداماتی که دکتر مغز و اعصاب تهران انجام می‌دهد شامل موارد زیر هستند؛

  • معاینه و درخواست آزمایش‌هایی مانند آزمایش خون، آزمایش ادرار، آنژیوگرافی مغز، بیوپسی و ارجاع به جراح مغز و اعصاب
  • درخواست و تفسیر سی تی اسکن برای مغز و بررسی فعالیت آن
  • درخواست و تفسیر MRI برای مغز و بررسی فعالیت آن
  • الکتروانسفالگرام یا نوار مغزی
  • تست تانسیلون یا کشش
  • الکترومیوگرافی
  • نمونه برداری از مایع نخاعی
  • درمان‌های دارویی برای بیماری‌هایی که تشخیص داده شده‌اند. 

چه زمانی باید به متخصص مغز و اعصاب در تهران مراجعه کرد؟

در صورتیکه ساکن تهران هستید و علائمی مانند موارد زیر را داشته باشید، بهتر است که به متخصص مغز و اعصاب تهران مراجعه کنید؛

  • سردرد
  • اختلال یادگیری
  • اختلال در حرکت بدون مشکل اسکلتی عضلانی
  • فراموشی و اختلال حافظه
  • کاهش حس‌ها بدون آسیب اندام‌های حسی
  • بی اختیاری در حرکت و یا کنترل ادرار
  • داشتن نامه‌ی ارجاع به متخصص نورولوژی

گرفتن نوبت از بهترین متخصص مغز و اعصاب در تهران

اگر می‌خواهید از بهترین دکتر مغز و اعصاب در تهران نوبت بگیرید می‌توانید از دکترتو کمک بگیرید.

چگونه بهترین متخصص مغز و اعصاب در تهران انتخاب کنیم؟

وارد سایت نوبت دهی آنلاین دکترتو شوید و با وارد کردن تخصص مغز و اعصاب و شهر تهران، به لیست دکترهای مغز و اعصاب تهران دسترسی پیدا کنید. سپس می‌توانید با مشاهده‌ی پروفایل دکتر مغز و اعصاب در تهران، به خدماتی که ارائه می‌دهد واقف شوید و از نظرات کاربرانی که به این دکتر مراجعه کرده‌اند آگاهی کسب کنید. از طرفی با مشاهده‌ی سیستم امتیازبندی می‌توانید بهترین دکتر مغز و اعصاب تهران و دکتر مورد نظر خود را انتخاب کنید. 

اشتراک گذاری