امروز:31 فروردین 1403

سونی می گوید بازی های PS VR با PS VR2 سازگار نیستند.

با توجه به اینکه PS VR2 قرار است در اوایل سال آینده وارد بازار شود، سونی شروع به سرعت بخشیدن به هدست های واقعیت مجازی نسل بعدی خود کرده است. این سخت‌افزار اولین نمایش عمومی خود را در نمایشگاه بازی توکیو این هفته انجام داد (تصادات اولیه تا حد زیادی مثبت هستند) و این شرکت عناوین دیگری را که در طول روز سه‌شنبه به پلتفرم می‌آیند، معرفی کرد. برخی از اطلاعات مهم دیگر به تازگی ظاهر شده است، البته جنبه منفی: بازی های PS VR روی PS VR2 کار نمی کنند.

هیداکی نیشینو، معاون ارشد تجربه پلتفرم پلی استیشن، در آخرین قسمت از پادکست رسمی پلی استیشن گفت: بازی های PS VR با PS VR2 سازگار نیستند زیرا PS VR2 برای ارائه یک تجربه واقعیت مجازی واقعاً نسل بعدی طراحی شده است. Nibellion). “PS VR2 دارای ویژگی های بسیار پیشرفته تری است، مانند یک کنترلر کاملا جدید با بازخورد لمسی و محرک های تطبیقی، ردیابی از داخل، ردیابی چشم، صدای سه بعدی و البته 4K HDR. این به معنای توسعه است. بازی‌های PS VR2 به رویکردی کاملاً متفاوت نسبت به PS VR اصلی نیاز دارند.

برخی از بازی‌هایی که روی PS VR کار می‌کنند برای PS VR2 تایید شده‌اند (مانند No Man’s Sky)، اما این هنوز هم اخبار ناامیدکننده‌ای است. این بدان معناست که بازیکنان نمی‌توانند از طریق هدست جدید به بازی‌های PS VR دسترسی داشته باشند، بنابراین اگر می‌خواهند هر از گاهی به بازی‌های قدیمی‌تر بروند، باید سخت‌افزار قدیمی را در اطراف خود نگه دارند.

به نظر می رسد که تازه واردان به PlayStation VR نیز نمی توانند بازی هایی را که ممکن است چیزهای خوبی درباره آنها شنیده باشند، مانند Astro Bot Rescue Mission یا Moss، بررسی کنند، مگر اینکه توسعه دهندگان بازی های خود را به PS VR2 پورت کنند. یک کتابخانه محدودتر از بازی‌ها ممکن است هدست جدید را جذاب‌تر خرید کند.

این تصمیم می تواند با این واقعیت مرتبط باشد که PS VR2 از روش های مختلف ردیابی استفاده می کند. کنترلرها کاملاً متفاوت هستند. PS VR از دوربین پلی استیشن و ردیابی مبتنی بر نور استفاده می کند، در حالی که سونی موقعیت کنترلرهای Sense جدید را با استفاده از LED مادون قرمز ردیابی می کند. با این حال، کسانی که امیدوارند (تقریبا) کل مجموعه بازی‌های PlayStation مربوط به دوران PS4 خود را در زمان ورود PS VR2 به نسل فعلی بیاورند، ممکن است احساس دلسردی کنند.

اشتراک گذاری