امروز:6 اردیبهشت 1403

نیروهای مرزی آمریکا در حال ضبط اطلاعات تلفن های آمریکایی و ذخیره آن به مدت 15 سال هستند

اگر تلفن، تبلت یا رایانه مسافری در فرودگاه جستجو شود، مقامات مرزی آمریکا می‌توانند داده‌های دستگاه شما را به یک پایگاه داده عظیم اضافه کنند که هزاران نفر از مقامات دولتی به آن دسترسی داشته باشند. واشنگتن پست گزارش می دهد که رهبران گمرک و حفاظت از مرزهای ایالات متحده (CBP) در یک جلسه توجیهی به قانونگذاران اعتراف کرده اند که مقامات آن هر سال اطلاعاتی را از 10000 دستگاه به پایگاه داده اضافه می کنند.

علاوه بر این، 2700 افسر CBP می توانند بدون حکم و بدون نیاز به ثبت هدف جستجوی خود به پایگاه داده دسترسی داشته باشند. این جزئیات در نامه‌ای که سناتور ران وایدن به کریس مگنوس، کمیسر CBP نوشت، فاش شد، که در آن قانونگذار همچنین گفت که CBP هر اطلاعاتی را که از دستگاه‌های مردم می‌گیرد به مدت 15 سال نگه می‌دارد.

در این نامه، وایدن از کمیسر درخواست کرد تا شیوه‌های CBP را به‌روزرسانی کند تا جستجوی دستگاه‌ها در مرزها به جای اجازه دادن به “تفنگ بی‌رویه سوابق خصوصی آمریکایی‌ها بدون شک به جرم، بر مجرمان مشکوک و تهدیدات امنیتی متمرکز شود.” Wyden گفت CBP اطلاعات حساس را از دستگاه های افراد دریافت می کند، از جمله پیام های متنی، گزارش تماس ها، لیست تماس ها و حتی عکس ها و سایر اطلاعات خصوصی در برخی موارد.

در حالی که سازمان‌های مجری قانون معمولاً در صورت تمایل به دسترسی به محتویات تلفن یا هر وسیله الکترونیکی دیگری ملزم به تأمین یک حکم هستند، مقامات مرزی از انجام این کار معاف هستند. ویدن همچنین خاطرنشان کرد که مسافرانی که در فرودگاه‌ها، بنادر دریایی و گذرگاه‌های مرزی جستجو می‌شوند قبل از بازرسی دستگاه‌هایشان از حقوق خود مطلع نمی‌شوند. و اگر آنها از باز کردن قفل وسایل الکترونیکی خود امتناع کنند، مقامات می توانند آنها را مصادره کرده و به مدت پنج روز نگه دارند.

همانطور که The Post اشاره می کند، یک مقام CBP قبلاً گفته بود که دستورالعمل آژانس به افسران خود این اختیار را می دهد که در یک “جستجوی اساسی” از طریق هر وسیله مسافرتی حرکت کنند. اگر آنها “ظن منطقی” پیدا کنند که مسافری قانون را زیر پا می گذارد یا کاری انجام می دهد که امنیت ملی را تهدید می کند، می توانند جستجوی پیشرفته تری انجام دهند. این زمانی است که آنها می توانند تلفن، تبلت یا رایانه شخصی مسافر را به دستگاهی متصل کنند که اطلاعات آنها را کپی می کند و سپس در پایگاه داده Automated Targeting System ذخیره می شود.

آرون بوکر، مدیر دفتر عملیات میدانی CBP به این نشریه گفت که این آژانس تنها در مواقعی که “کاملاً ضروری” است، از داده های افراد کپی می کند. باوکر رد نکرد که افسران آژانس می توانند به پایگاه داده دسترسی داشته باشند – او حتی گفت که این تعداد بیشتر از آن چیزی است که مقامات CBP به Wyden گفته اند. او گفت که پنج درصد از 60,000 پرسنل CBP به پایگاه داده دسترسی دارند که به معنای 3,000 افسر است نه 2,700.

وایدن در نامه خود نوشت:

“آمریکایی‌های بی‌گناه را نباید فریب داد تا قفل تلفن‌ها و لپ‌تاپ‌های خود را باز کنند. CBP نباید داده‌های به‌دست‌آمده از هزاران جستجوی تلفنی بدون ضمانت را در پایگاه‌داده‌ای مرکزی رها کند، داده‌ها را برای پانزده سال حفظ کند و به هزاران کارمند DHS اجازه دهد تا از طریق شخصی آمریکایی‌ها جستجو کنند. داده ها هر زمان که بخواهند.»

دو سال پیش، سناتور همچنین خواستار تحقیق در مورد استفاده CBP از داده‌های مکان تجاری موجود برای ردیابی تلفن‌های افراد بدون حکم شد. CBP در آن زمان اعتراف کرده بود که 500000 دلار برای دسترسی به یک پایگاه داده تجاری حاوی “داده های مکان استخراج شده از برنامه های کاربردی در تلفن های همراه میلیون ها آمریکایی” هزینه کرده است.

اشتراک گذاری